Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#3259980
Had er voor nu ff snel een kippoot in 2 delen ingedaan.
Op high na ruim 2 uur viel de kip al uit elkaar ;)
Het nadeel is er blijf haast geen vlees over als ik ga eten, pik steeds een stukje als ik in de keuken kom ;D
Door miik
#3260008
Martine-Tom schreef:2 grote uien grof snijden en op de bodem leggen.
150 ml ketjap manis, 1 eetlepel sambal, 2 teentje knoflook raspen/persen
(Beetje op gevoel en naar smaak ;) )

De kip met het mengsel insmeren, wat je overhebt kan je in de borstholte of in zn achterwerk :biggrin2: stoppen/

4 uur op high 4 uur op low
Hij was echt super lekker ! Ik had hem 5 uur op hoog, en ook wat paprika poeder er over....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3260073
Ik doe alles op gas. Ik trek meestal iedere week wel een keertje bouillon. Die staat dan minimaal 24 uur op een vlamverdeler op een heel klein pitje. Mocht de vlam doven (is al vaker gebeurt) dan sluit het gas automatisch af via een thermostaatbeveiliging. Mijn droogoven laat ik ook gerust 's-nachts draaien. De computersystemen van manlief in de werkplaats staan ook 24/7 aan. Mocht er een keer kortsluiting komen springt volgens mij de zekering of aardlek eruit.
Door boskat
#3260095
Hier staat in de slowcooker sinds vanmorgen een lekkere hongaarse goulash te prutten,ruikt heerlijk :)
Door Dreetje
#3260102
Morgen wordt het rendang in de slowcooker en vandaag kip
en groente uit de airfryer.......
Laatst gewijzigd door Dreetje op vr 04 nov 2016, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Greece
#3260104
Honey Garlic Chicken. Ruikt heeeerlijk. :dribble: En gewoon kunnen wandelen met de hond. Zo makkelijk.
Door Martine-Tom
#3260106
Hier zitten er kippepoten in met een boemboe van de toko. Geen idee meer welke smaak het was maar het ruikt in elk geval zalig :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3260343
Greece schreef:Honey Garlic Chicken. Ruikt heeeerlijk. :dribble: En gewoon kunnen wandelen met de hond. Zo makkelijk.
Ja die heb ik ook wel eens gemaakt, die is heerlijk!!
Door Martine-Tom
#3260349
El_Kato schreef:Martine-Tom, je kip recept staat voor aankomende week op de planning :)
Jummie!

Ik ga eerst mijn vriezer eens leeg eten voor ik weer verder ga :biggrin2: De geplande soep schuift even door ;)
Door Rianne145
#3260376
Pfff, het Barfplaats virus heeft hier toegeslagen en ik wil ook een slowcooker :'(

Wat ik nog wel lastig vind is het formaat. We zijn met z'n twee-en, zijn best grote eters en ik maak graag eten voor 2 dagen. Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor stoofpotjes (complete maaltijden) en suddervlees/hachee.

Welk formaat raden jullie aan?
Door Martine-Tom
#3260377
Ik heb een Swan sloompie van 6,5 liter.
Voor jouw idee gaan daar 2 hele kippen van 1,2 kilo in.
Er zou voor 6 personen in gekookt moeten kunnen worden, als je dus voor 2 personen voor 2 dagen wil koken zou ik zelf voor minimaal 5,5 liter gaan.
Door El_Kato
#3260383
Rianne145 schreef:Pfff, het Barfplaats virus heeft hier toegeslagen en ik wil ook een slowcooker :'(

Wat ik nog wel lastig vind is het formaat. We zijn met z'n twee-en, zijn best grote eters en ik maak graag eten voor 2 dagen. Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor stoofpotjes (complete maaltijden) en suddervlees/hachee.

Welk formaat raden jullie aan?
Wij hebben een Crockpot 4,7 liter, zijn ook met zijn 2en, vind het fijn dat we dan voor 2 (of meer) dagen hebben of porties in de vriezer. Ik heb hem via MP gekocht, was een half jaar oud bon heb ik erbij gekregen hij wilde een grotere :). Voor ons is dit de ideale maat :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door