Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hamada
#3258323
Hier ook stoofschotels, peertjes, rode kool in de slowcooker.
En CBD olie :biggrin2: Au bain marie met olijfolie of met glycerine voor tinctuur.
Ook andere tincturen zijn mogelijk voor de slowcooker. Zie ook google.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3258348
MillyMol schreef:Haal je je koelkast, vriezer, tv, lampen, wekker, koffiezetter etc. dan elke dag van het stroomnet los??? :???:
Uh ja. Nou ja, bijna ja. CV, koelkast en vriezer zijn aan. De rest is allemaal uit en in de regel ook uit het stopcontact. Ik zou zelf ook niet heel vlot een electrisch apparaat specifiek aanzetten als ik de hele dag van huis ben. Maar ik heb dan bijvoorbeeld ook nooit mijn droogoventje aangelaten als ik wegga of ga slapen.
Door El_Kato
#3258752
Wij hebben een Crockpot 4,7 liter en erg blij mee! De Russel Hobb en Andrew James geloof ik zie ik ook veel voorbij komen in de FB groep.

Wij maken alle soorten stoofgerechten en soepen. Vooral het stoven bevalt me heel goed in de pan op het gas of in de oven heb ik het vlees nooit zo lekker mals gekregen.

Indo pulled pork
Stifado
Diverse oosterse stoofgerechten met kip, rund of varken
Goelash
Pikante gehaktballetjes in tom. saus.
Gehaktballen in div. sauzen ook voor bij de borrel
Ui, kaas, gedr. zontomaatjes brood

Hij staat hier vaak aan :D
Maar eigenlijk nooit als ik aan het werk ben. Ga wel rustig met dehonden op pad of een boodschap doen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3258972
Pauline schreef:Ik had er een gekocht, gekregen, open gemaakt, bekeken en weer retour gestuurd.
;D ;D

Slow cooking kan je ook in je oven doen. Rundvlees staat hier bv. ook uren op een laag standje in de oven gaar te worden. Gaat perfect. Als je het maar laag genoeg zet in de juiste pan wordt het ook super mals.
Borke schreef:Ik zou niet weten wat ik met zo'n ding zou moeten?

Stoofdingen gaat hier fantastisch met goede pannen en dan op een programmeerbare inductieplaat. Ik merk dat ik steeds meer weerzin krijg tegen al die huishoudelijke apparaten die wij in de loop der jaren hebben aangeschaft...
Hier net zo, er komt geen apparaat meer in. Met een goede kookplaat, goede oven en goede pannen kan je inderdaad alle kanten op.
Door sella
#3258981
Zolang je geen versleten rug en schouder wn nog wat onderdelen hebt gaat dat prima.

Ik kan geen pan meer uit de oven tillen.
Ik kan de friruurpan ook niet meer goed schoonmaken dus een Airfryer look a like maakt mijn leven makkelijker.
Door hannabelgje
#3258985
sella schreef:Zolang je geen versleten rug en schouder wn nog wat onderdelen hebt gaat dat prima.

Ik kan geen pan meer uit de oven tillen.
Ik kan de friruurpan ook niet meer goed schoonmaken dus een Airfryer look a like maakt mijn leven makkelijker.
En als je heel de dag thuis bent....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door sella
#3258987
Dat ben ik op zich Hannah. Toch redt ik dat niet meer.
En de energie die ik bespaar kan ik aan de honden besteden.

Inductie vindt ik onbetaalbaar en moet ik nog steeds regelmatig opstaan om te roeren.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3259898
Na deze topic gelezen te hebben. ::)
Er 1 aangeschaft ;D
Dinsdag gelijk runderlappen gedaan gisteren stoofpeertjes HEERLIJKKKKKKKKKKKKKK.
Morgenochtend denk ik een stampot erin zodat als ik thuis kom het alleen hoef te stampen en lekker kan eten ;)
Door Martine-Tom
#3259938
Hier is er gister een hele kip in gegaan met een ketjap/sambal marinade. Echt om je vingers bij af te likken :cool:
Door Elf
#3259939
Martine-Tom schreef:Hier is er gister een hele kip in gegaan met een ketjap/sambal marinade. Echt om je vingers bij af te likken :cool:
Mmmm, heb je daar een recept van?
Door Martine-Tom
#3259941
Elf schreef:Mmmm, heb je daar een recept van?
2 grote uien grof snijden en op de bodem leggen.
150 ml ketjap manis, 1 eetlepel sambal, 2 teentje knoflook raspen/persen
(Beetje op gevoel en naar smaak ;) )

De kip met het mengsel insmeren, wat je overhebt kan je in de borstholte of in zn achterwerk :biggrin2: stoppen/

4 uur op high 4 uur op low
Door Martine-Tom
#3259942
Thea schreef:Na deze topic gelezen te hebben. ::)
Er 1 aangeschaft ;D
Dinsdag gelijk runderlappen gedaan gisteren stoofpeertjes HEERLIJKKKKKKKKKKKKKK.
Morgenochtend denk ik een stampot erin zodat als ik thuis kom het alleen hoef te stampen en lekker kan eten ;)

Leuk he Barfplaats :biggrin2:
Door hannabelgje
#3259970
Martine-Tom schreef:Hier is er gister een hele kip in gegaan met een ketjap/sambal marinade. Echt om je vingers bij af te likken :cool:
Ah ja een hele kip erin vind ik ook echt zalig!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Elf
#3259977
Martine-Tom schreef:2 grote uien grof snijden en op de bodem leggen.
150 ml ketjap manis, 1 eetlepel sambal, 2 teentje knoflook raspen/persen
(Beetje op gevoel en naar smaak ;) )

De kip met het mengsel insmeren, wat je overhebt kan je in de borstholte of in zn achterwerk :biggrin2: stoppen/

4 uur op high 4 uur op low
Dank! Klinkt heerlijk!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door