Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3258227
Wie hebben er hier een slowcooker en wat maak je ermee?
De mijne komt maandag :biggrin2:
Het eerste wat ik ga maken is Indo pulled chicken :D
Door hannabelgje
#3258231
Ik heb er eentje. Ik maak bouillon, soep, stoofschotels, rijstepap, havermout, stoofperen enz

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Dreetje
#3258232
Ik heb een slowcooker en maak regelmatig rendang (rundvlees), goulash, erwtensoep etc. mee.
Er zijn ontzettend veel recepten op facebook te vinden.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3258242
Ik heb de mijne een stuk of 5x gebruikt. Daarna stond ie eerst in de kast in de weg, verhuisde naar de schuur en is inmiddels herplaatst. Ik vind op een vuurtje koken toch fijner.
Voor curry´s is hij wel fijn, maar dat eten we niet zo vaak..
Door hannabelgje
#3258251
Ik ben weinig thuis dus op dat vuurtje werkt dan gewoon niet. En om er 's nachts voor op te blijven...
De slowcooker kan ik in de ochtend aanzetten en dan kan ik gaan werken. Eten klaar als ik thuis kom.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3258256
- pien - schreef:Op Pinterest zijn ook veel recepten te vinden!
Ja dat had ik al ontdekt :biggrin2:
Pauline schreef:Ik had er een gekocht, gekregen, open gemaakt, bekeken en weer retour gestuurd.
;D
Mag ik vragen waarom je hem terug hebt gezonden?

Het lijkt mij makkelijk omdat ik nu niet tot heel zelden stoofdingen maak vooral omdat ik niet lang kan staan en ook opstaan vanaf de bank is iets wat ik moet beperken, dus iets wat lang op het gas moet gaat niet zo fijn. Terwijl ik er wel van houd. Dit ding zet ik aan en hoef ik niet meer naar om te kijken tot ie klaar is. Daarbij grote hoeveelheden zodat ik in kan vriezen en op slechte dagen alleen hoef op te warmen. Het idee lijkt me ideaal. Hij was ook niet duur dus dan wil ik het wel proberen :D
Door Elf
#3258258
Heerlijk apparaat.... op dit moment staat er peposo te pruttelen. Rundvlees in rode wijn met veel zwarte peper, knoflook en rozemarijn. Ideaal vind ik dat je er niet thuis voor hoeft te blijven.
Door Anne in Zweden
#3258261
Ik heb er een, gebruik hem vooral voor soepen, rode kool etc. en een fantastische Kartoffelauflauf (aardappelgratin, of hoe heet dat in het NLs). Een slowcooker is vooral interessant voor als je vlees eet, al kun je er dus ook dingen als rode kool in maken. Zelf kook ik nooit met vlees, maar gisteren heb ik achttien kilo elandenvlees van buurman jager ontvangen, dus ik zal de slowcooker nu wel wat vaker uit de kast trekken.
Ik vind het een handig ding. Veel plezier ermee!
Door BlissSpirit
#3258266
Heb er ook één en gebruik hem best veel.
's morgens alles erin en als we thuis komen, aanvallen!!!
Haal heel veel recepten van pinterest.
Je kan er alle kanten mee uit, dus wil niet meer zonder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3258269
Kijk beslist ook eens naar slowcooker freezermeals. Dat is helemaal fantastisch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3258273
Ik heb er sinds deze week 1 :D
Heb er alleen nog pulled pork in gemaakt, jummie!
Ben recepten aan het verzamelen om zo een leuk menu voor een week te maken, moet er nog even inkomen ook met inkopen doen enzo.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3258275
Anne in Duitsland schreef:Ik heb er een, gebruik hem vooral voor soepen, rode kool etc. en een fantastische Kartoffelauflauf (aardappelgratin, of hoe heet dat in het NLs). Een slowcooker is vooral interessant voor als je vlees eet, al kun je er dus ook dingen als rode kool in maken. Zelf kook ik nooit met vlees, maar gisteren heb ik achttien kilo elandenvlees van buurman jager ontvangen, dus ik zal de slowcooker nu wel wat vaker uit de kast trekken.
Ik vind het een handig ding. Veel plezier ermee!
Even OT maar ik ben heel nieuwsgierig waar elandenvlees naar smaakt.
Door Dreetje
#3258280
BlissSpirit schreef:Heb er ook één en gebruik hem best veel.
's morgens alles erin en als we thuis komen, aanvallen!!!
Haal heel veel recepten van pinterest.
Je kan er alle kanten mee uit, dus wil niet meer zonder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik doe de slowcooker eigenlijk nooit aan als ik ga werken.
Hoe doe je dat bv met kip wat maar 3 a 4 uur hoeft te slowcooken?
Als ik ga om 08.00 uur de deur uit ga en om 17.15 uur weer thuis ben zou ik een
timer kunnen gebruiken maar dan zit de kip een groot aantal uren ongekoeld in de pan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door