Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3257857
Is het echt nodig dat er een rontgenfoto gemaakt wordt bij de tandarts om te controleren op tandsteen? Gisteren was mijn vriend bij de tandarts en voor de afspraak moet hij dan eerst langs een mevrouw die tandsteen enzo verwijderd en zij heeft controle foto's gemaakt om te kijken of ze het bij de vorige afspraak voldoende weggehaald had. Dat vond ik een beetje raar en kan er ook niet echt iets over terug vinden op het internet...
Door Shanti en co
#3257859
Ik heb een spalkje waar de tandarts vaak wat tandsteen bij weghaalt maar er is nog nooit een foto gemaakt om te kijken of dat goed gedaan was. Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#3257860
Volgens mij niet.

Ik was vorige week bij de tandarts, wel foto's laten maken ivm eventuele gaatjes.
Mijn tandarts vertelde dat je echt heel veel tandsteen moet hebben wil dat op een foto naar voren komen.

Dus het lijkt mij een onnodige handeling.
Door El_Kato
#3257864
Hmmm dat idee had ik ook......... :-X

Als je heel veel tandsteen hebt dan zie je dat toch ook zonder foto?

Mijn vriend moet volgende week dacht ik weer terug voor 2 gaatjes dan zal ik hem er nog eens naar laten vragen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3257868
El_Kato schreef:Hmmm dat idee had ik ook......... :-X

Als je heel veel tandsteen hebt dan zie je dat toch ook zonder foto?

Mijn vriend moet volgende week dacht ik weer terug voor 2 gaatjes dan zal ik hem er nog eens naar laten vragen.
Die gaatjes zie je wel op de foto, was het daar niet voor?
Foto's voor tandsteen lijkt mij een onnodige optie. Ik geloof echt niet dat je tandsteen op foto's ziet, ik heb het in elk geval nog nooit gehoord.
Door Lizzy
#3257887
nikèdog2000 schreef:als de foto's alleen voor tandsteen zijn gemaakt
is hij aan het sparen voor een ferrary
;D ;D ;D

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, dat een foto nodig is.
Door MillyMol
#3257907
Het is mogelijk om met röntgen tandsteen op te sporen, met name tandsteen onder het tandvlees.
Of het nodig is in dit geval is voor mij als leek niet te beoordelen.
Door nikèdog2000
#3257957
MillyMol schreef:Het is mogelijk om met röntgen tandsteen op te sporen, met name tandsteen onder het tandvlees.
Of het nodig is in dit geval is voor mij als leek niet te beoordelen.
volgens mij zit het tand steen ietje onder je tandvlees
dat kunnen ze meten met een staafje
niks niet foto voor nodig
afleggers zijn het
Door MillyMol
#3257961
nikèdog2000 schreef:volgens mij zit het tand steen ietje onder je tandvlees
dat kunnen ze meten met een staafje
niks niet foto voor nodig
afleggers zijn het
Don’t shoot the messenger please. :-\ Ik geef alleen maar antwoord op de vraag van TS. Ik geef geen oordeel over het nut(teloze) en de (niet) noodzakelijkheid ervan.
Door nikèdog2000
#3257964
MillyMol schreef:Don’t shoot the messenger please. :-\ Ik geef alleen maar antwoord op de vraag van TS. Ik geef geen oordeel over het nut(teloze) en de (niet) noodzakelijkheid ervan.

doe ik ook niet hoor
maar ik vind het net zulke graaiers als sommige dierenartsen
Door El_Kato
#3257965
Mannen........... >:( Vraag het net nog eens aan hem en nu was het inderdaad een controle foto voor gaatjes! Gisteren we het er over gehad en heb ik hem echt een paar keer gevraagd of het echt voor het tandsteen was en toen zij hij ja, hij begreep het ook niet waarom ze dat deed. Nou ja zal de stress wel zijn geweest hij heeft een behoorlijke fobie voor de tandarts... :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door