Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3255833
Angelique schreef:Goed, ff serieus ::)
Ze kan het nog! :groupwave2:


kira schreef:Ik zou er als je goldens fokt geen adviseren. Onze meneer golden heeft ondanks zijn intellect hij is tenslotte gediplomeerd geleidehond niet in geslaagd het systeem te begrijpen. Beren en poezen gaan erdoor en zijn buiten. En hij snapt het niet.
Ja, blond he...



Ik heb gewoon nooit toegegeven aan deur open en deur dicht. Ik heb er wel een haak op waar Gijs doorheen kan, dus dan hoeft de deur niet helemaal open en waait het wel wat minder binnen. Ben ik echt een rotbaas of zijn die van jullie verwend?
Gebruikersavatar
Door janninneee
#3255836
Erna schreef:Tsja..ik ga op termijn toch voor het rete dure luik van plexidor. Kost een paar centen maar mij lijkt het ideaal me 13 van die schatjes in huis. En omdat ik wil voorkomen dat Melon met een luik op haar rug door de tuin sjeest ga ik maar voor het dure exemplaar. Nog ff sparen.
Melon zou dat toch nooit doen een luik eruit rammen en er dan mee rond rennen op der rug? Die is net zo lief als der dochter die doet dat ook niet!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3255837
Ik heb dus al 12 jaar een luik in de deur maar mijn flap is echt stuk inmiddels. Geen idee hoe ik dat op moet lossen. Andere luiken passen niet in het gat. Losse flappen zijn niet meer te koop. Het is wel een tochtgat inderdaad. Ik heb daarvoor een zwaar gordijn hangen tussen de keuken en het halletje waar het luik zit. Dat werkt best goed.
Het is nu de ingang van de overdekte kattenren. Ik had niet heel veel last van vieze poten. Niet meer dan zonder luik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Erna
#3255851
Angelique schreef:Die van mij heeft het ruim 10 jaar volgehouden en was nog niet kapot toen we het huis verlieten. Die omlijsting zat stevig vastgeschroeft, die liep niemand eruit.
Jij hebt geen Melon in huis :-)
Door Lizzy
#3255857
Angelique schreef:Goed, ff serieus ::)

Wij hadden in de vorige hut een grote Ferplast, kon een St. Bernhard doorheen, dus ook groot genoeg voor de boppers. Slappe klep, wel zo handig, want die maakt veel minder herrie dan een harde klep en die slappe is zoals de naam al doet vermoeden, een stuk flexibeler, wat retehandig is met meerdere honden die of tegelijk of dan iig zo vlot mogelijk achter elkaar door die klep willen. Dan heb je natuuriljk ook nog de portretten die in de deur blijven kijken hoe de wind waait en/of het regent. Ook dat brengt wat frisse lucht in de hut.


Afbeelding

Tocht, tja, als het waait en de wind stond lekker op de deur, dan waaide het binnen ook. Maar goed, daar hadden wij een metalen afsluitklep voor en dan was die redelijk goed afgesloten. Metalen afsluitklep, dus een inbreker liep er niet zomaar doorheen. Maar geen klep is inbraakbestendiger, vooral als het luik zo groot is dat je er makkelijk doorheen kan kruipen. Maar goed, je hebt honden, dus jouw huis is per definitie al onaantrekkelijker voor de gelegenheidsdief.

Voor de volwassen honden was het ideaal, maar zoals al genoemd, continue in/uit lopen is ook bij regenbestendige honden de hele dag zeiknatte honden en modderpoten in de hut. Goed, er moet wat zijn. Van portiertje speulen wordt je ook flauw natuurlijk.

Je wil niet dat pups van 5 weken vanzelf de tuin inlopen, daar ben je bij, want je wilt zien wat ze uitvreten, dus daarvoor hoef je geen luik te kopen.

Zoals jouw achterdeur zit, zou ik er geen luik in maken. Dan stook je voor onze lieve heer.

Ik mis het luik hier wel, zeker nu het weer kouder wordt en de achterdeur wagenwijd open laten staan nou vaak niet echt comfortabel meer is. Dus dan is het of binnen spelen, of buiten met de deur dicht. Heb ik nog een halletje als buffer, dus als het alleen fris is doe ik de achterdeur op en de deur tussen hal en kamer dicht.
Ik heb hier nog geen luik omdat er achter een kunststof deur inzit die zich qua stevigheid niet echt leent om er een stuk uit te zagen.
Whahaha, die foto is echt geniaaaaal ;D ;D ;D ;D

Onze deur zit op het noorden. Dus op zich staat daar niet de wind in, tenminste, niet vaak. En voor de pups is dat alleen voor overdag he, als Lizje toezicht kan houden. Maar ook dan heb ik dus geen zin om de deur de hele dag open te zetten (te koud) en al helemaal geen zin om portiertje te spelen. Overigens heb ik van dat tuig dat absoluuuuuut de tuin niet in gaat als het slecht weer is. Ik moet ze dan zo'n beetje naar buiten sleuren om een pis te doen, want liefst houden ze dat op totdat we naar het bos gaan. In het bos vinden ze regen een soort van best maar Fritzi doet net alsof er een aanslag op haar leven wordt gepleegd als ze haar neus naar buiten steekt en het regent. Ze rent dan serieus keihard naar binnen en stort zichzelf onder een dekentje ::)

Ik ben het zo zat, dat portier spelen....... Maar ja, ik heb natuurlijk ook geen zin om voor onze lieve heer te stoken..... :g:

Die van jou is mooi Erna, maar dat is me echt te duur, dit luik.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3255859
Erna schreef:Jij hebt geen Melon in huis :-)
Klopt, ik heb natuurlijk alleen maar netjes elkander voorlatende boppers :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3255861
Erna schreef:Jij hebt geen Melon in huis :-)
Maar ik heb die deur natuurlijk wel even zitten bekijken en het is een mooie deur. Maar vraag me acuut af of dat werkt bij meerdere honden. Hond 1rent naar buiten, deuren willen zich weer sluiten en daar komt 2 en 3 en 6 aangeknalt. Kan nit anders dat die dan met gepaste uitgaanssnelehid tegen die deuren opjoekelen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3255863
Is het niet de overgang van zomer maar herfst doe het lastig maakt voor ons/de hondjes?
P moet echt wennen dat niet de hele dag de deur open staat en die mag buiten liggen ( als het droog is) maar dan is de deur wel dicht #bel144
Door Erna
#3255879
Angelique schreef:Maar ik heb die deur natuurlijk wel even zitten bekijken en het is een mooie deur. Maar vraag me acuut af of dat werkt bij meerdere honden. Hond 1rent naar buiten, deuren willen zich weer sluiten en daar komt 2 en 3 en 6 aangeknalt. Kan nit anders dat die dan met gepaste uitgaanssnelehid tegen die deuren opjoekelen.
Zouden ze dan niet eens leren dat ze netjes op elkaar moeten wachten of is dat ijdele hoop?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3255880
Erna schreef:Zouden ze dan niet eens leren dat ze netjes op elkaar moeten wachten of is dat ijdele hoop?
Make an educated guess :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255887
pearlsofpassion schreef:Dat krijg je Meneer Pop zelfs niet geleerd in.de rij aan een skilift... ::)
So I'm guessing No...
;D
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3255893
Flow heeft haar personeel gewoon heel goed opgevoed. De schuifpui staat met droog weer zodanig open dat ze er net tussendoor kan. Wij trekken wel een extra trui aan, zodat poppetje lekker naar buiten kan als ze dat blieft. ::) :D Met dit prachtige herfstweer :rain: :rain: :rain: van vandaag ligt ze liever binnen en dus kan de deur ook dicht blijven.
Meneer wil geen luik want hij vind dat inbraakgevoelig. Een volwassene kan er misschien niet doorheen, maar een kind zeker wel en meneer kijkt graag allerhande crime series, dus er komt hier geen luik. ::)
Door sella
#3255896
Ja ik denk dat het idd ook wennen is voor de honden dat de deur niet meer de hele dag openstaat. Hier zitten er 2 triest voor het raam te kijken.
Ze hebben ondertussen wel door dat ik niet meteen weer opsta om ze binnen te laten( knieschijf uit de kom geweest) dus met die plensregen is het een trieste bedoening voor ze.
De wind staat bij ons vaak op de deur, dat en hun formaat zegt nee tegen een luik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door