Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3255757
Trouwens, geen ervaring met een hondenluik. Maar ik denk niet dat ik het snel zou doen. Om de redenen die Marije al noemde.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255771
Hier ook bewust geen hondenluik. Nu hebben wij aluminium deuren dus dan wordt dat al een hele kunst om het erin te krijgen, maar dan nog. Inderdaad: natte poten, natte hond, natte kat, modder, steeds erin en eruit lopen...

Ze leren hier maar mooi dat de portier soms ook eventjes bezig is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3255782
Goed, ff serieus ::)

Wij hadden in de vorige hut een grote Ferplast, kon een St. Bernhard doorheen, dus ook groot genoeg voor de boppers. Slappe klep, wel zo handig, want die maakt veel minder herrie dan een harde klep en die slappe is zoals de naam al doet vermoeden, een stuk flexibeler, wat retehandig is met meerdere honden die of tegelijk of dan iig zo vlot mogelijk achter elkaar door die klep willen. Dan heb je natuuriljk ook nog de portretten die in de deur blijven kijken hoe de wind waait en/of het regent. Ook dat brengt wat frisse lucht in de hut.


Afbeelding

Tocht, tja, als het waait en de wind stond lekker op de deur, dan waaide het binnen ook. Maar goed, daar hadden wij een metalen afsluitklep voor en dan was die redelijk goed afgesloten. Metalen afsluitklep, dus een inbreker liep er niet zomaar doorheen. Maar geen klep is inbraakbestendiger, vooral als het luik zo groot is dat je er makkelijk doorheen kan kruipen. Maar goed, je hebt honden, dus jouw huis is per definitie al onaantrekkelijker voor de gelegenheidsdief.

Voor de volwassen honden was het ideaal, maar zoals al genoemd, continue in/uit lopen is ook bij regenbestendige honden de hele dag zeiknatte honden en modderpoten in de hut. Goed, er moet wat zijn. Van portiertje speulen wordt je ook flauw natuurlijk.

Je wil niet dat pups van 5 weken vanzelf de tuin inlopen, daar ben je bij, want je wilt zien wat ze uitvreten, dus daarvoor hoef je geen luik te kopen.

Zoals jouw achterdeur zit, zou ik er geen luik in maken. Dan stook je voor onze lieve heer.

Ik mis het luik hier wel, zeker nu het weer kouder wordt en de achterdeur wagenwijd open laten staan nou vaak niet echt comfortabel meer is. Dus dan is het of binnen spelen, of buiten met de deur dicht. Heb ik nog een halletje als buffer, dus als het alleen fris is doe ik de achterdeur op en de deur tussen hal en kamer dicht.
Ik heb hier nog geen luik omdat er achter een kunststof deur inzit die zich qua stevigheid niet echt leent om er een stuk uit te zagen.
Gebruikersavatar
Door kira
#3255815
Ik zou er als je goldens fokt geen adviseren. Onze meneer golden heeft ondanks zijn intellect hij is tenslotte gediplomeerd geleidehond niet in geslaagd het systeem te begrijpen. Beren en poezen gaan erdoor en zijn buiten. En hij snapt het niet.
Door Erna
#3255827
Tsja..ik ga op termijn toch voor het rete dure luik van plexidor. Kost een paar centen maar mij lijkt het ideaal me 13 van die schatjes in huis. En omdat ik wil voorkomen dat Melon met een luik op haar rug door de tuin sjeest ga ik maar voor het dure exemplaar. Nog ff sparen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3255831
Erna schreef:Tsja..ik ga op termijn toch voor het rete dure luik van plexidor. Kost een paar centen maar mij lijkt het ideaal me 13 van die schatjes in huis. En omdat ik wil voorkomen dat Melon met een luik op haar rug door de tuin sjeest ga ik maar voor het dure exemplaar. Nog ff sparen.

Die van mij heeft het ruim 10 jaar volgehouden en was nog niet kapot toen we het huis verlieten. Die omlijsting zat stevig vastgeschroeft, die liep niemand eruit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door