Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3255415
Ja zou ik zeker doen. Het is maar even een knip, dus om daar dan weer speciaal voor van huis te moeten, nu je toch in het ziekenhuis bent?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3255551
Ik denk niet dat Vincent een te kort tongriempje heeft, maar ik zal het morgen zeker vragen voor de zekerheid.
Hij stak echter daarstraks plots wel.zijn.tong uit bij het aanhappen. Ik was wel gefocussed op het aanleggen maar ik denk niet dat het een hartje vormde.

Ik heb nog wat tips over aanleggen opgezocht en nu lijkt het wel beter te lukken. Een hele goede blijkt te zijn van de baby naar de borst te brengen ipv de borst naar de baby. En tussen zijn schouders naar je toe te brengen, dan volgt het hoofdje vanzelf en gebeurt het aanhappen natuurlijker.

En als hij echt te ongeduldig is, blijkt de rugbyhouding goed te werken. Dan houdt hij zijn hoofd beter stil ipv in het rond te zwaaien en opent zijn mond om 1 of andere reden wel.
Maar dat vind ik zelf een erg onaangename houding om te voeden, dus gebruik ik alleen als het nodig is.


Ik las dat je weinig slaapt 's nachts. Hoe komt het? Gewoon omdat ze regelmatig voeding vraagt, of huilt ze veel 's nachts?
Door jasmijn
#3255579
pearlsofpassion schreef:Ik denk niet dat Vincent een te kort tongriempje heeft, maar ik zal het morgen zeker vragen voor de zekerheid.
Hij stak echter daarstraks plots wel.zijn.tong uit bij het aanhappen. Ik was wel gefocussed op het aanleggen maar ik denk niet dat het een hartje vormde.

Ik heb nog wat tips over aanleggen opgezocht en nu lijkt het wel beter te lukken. Een hele goede blijkt te zijn van de baby naar de borst te brengen ipv de borst naar de baby. En tussen zijn schouders naar je toe te brengen, dan volgt het hoofdje vanzelf en gebeurt het aanhappen natuurlijker.

En als hij echt te ongeduldig is, blijkt de rugbyhouding goed te werken. Dan houdt hij zijn hoofd beter stil ipv in het rond te zwaaien en opent zijn mond om 1 of andere reden wel.
Maar dat vind ik zelf een erg onaangename houding om te voeden, dus gebruik ik alleen als het nodig is.


Ik las dat je weinig slaapt 's nachts. Hoe komt het? Gewoon omdat ze regelmatig voeding vraagt, of huilt ze veel 's nachts?
Fijn dat het beter gaat met drinken, maar elza kon ook haar tong uit steken en maakte maar soms een hartje met haar tong.
Er is ook echt maar een millimeter geklieft bij haar maar het maakte echt een wereld van verscheel.
Ja ik breng elza ook altijd naar de borst inplaats van anders om, zelf vind de rugbyhouding wel erg fijn maar ik heb ook echt helen grote borsten dus misschien maakt dat wel verscheel.

Waarom ik niet slaap is omdat de dame waarschijnlijk krampjes heeft en daardoor veel ligt te kreunen en niet graag alleen ligt, daardoor "slaap" ik met haar in mijn arme wat gewoon niet lekker slaapt.
En door het kreunen blijf ik wakker want ik word van elk geluidje wakker :-\
Ze huilt eigenlijk alleen als ze alleen ligt, dat vind ze echt gewoon niet leuk ook gedurende de dag.
Ze wil ook heel veel drinken en ik heb het gevoel dat het niet alleen echt honger is maar ook de krampjes weg zuigen is, vandaag wou ze echt gewoon de helen dag elk uur drinken. ( vandaag stiekum een speen geprobeerd maar die is voledig afgekeurd, uit gespugd en wil echt enkel de borst ::) :biggrin2: )
heb het gevoel dat vandaag het echt op zijn hoogte punt is geweest en nu eigenlijk een beetje over is, dus ik hoop dat ik vannacht eindelijk weer een beetje kan slapen :)
Ik heb vandaag ook wat gekolft zo dat vriendlief 1 voeding vannacht kan over nemen zo dat iets meer kan slapen, was ook een tip van de Kraamzorg zo dat elza toch wel gewent is aan een fles voor het geval dat ik ziek word.
Ze had namelijk pas een moeder mee gemaakt die opeens dood ziek geworden was en een baby die geen fles gewent was en daar door gewoon de fles weigerde en meer dan 24 uur niks wou drinken en toen ook in het ziekenhuis is gekomen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3255590
Oh ja, klinkt allemaal bekend.
Niet voor Vincent nu hoor, maar bij Laurens.
Alleen sliep ik wel vrij probleemloos rechtop. Niet geheel, maar toch. Goed gesteund aan beide zijden en met een goed kussen in mijn nek....
Borstvoedingskussen onderaan mijn rug vond ik toen geweldig.
Hij kreunde wel niet of zo, dus ik kon ook echt slapen.

Maar eten vragen elk uur, daar kon hij ook wat van. ::)
En.een speen heeft hij ook nooit gewild. Ja, nu om op te kauwen als zijn tandjes duwen, maar verder niet.
Wat wel soms hielp en ik vanaf een week of 6 soms inzette, is op mijn pink laten zuigen. Maar enkel als laatste troostmiddel en de borst om 1 of andere reden niet kon.

Maar ivm haar krampjes, kan je haar niet in je armen houden en tegelijk plat gaan liggen? Ze hoeft toch niet omhoog te liggen?
Ik lig vb nu op dit moment met Vincent op mijn.borst omdat hij om 1 of andere reden er na 11u savonds niet meer in slaagt een goede boer te laten. Als de neerliggen geeft dat maagpijn en oprispingen. Rechtop doen die oprispingen minder kwaad.
Maar kan jij niet op je zij gaan liggen en haar tegen je aan nemen? Ofwel haar op de matras met 1 arm van jou onder jóuw hoofd en boven het hare, benen plooi je dan onder haar. Ofwel terwijl ze in je neerliggende arm.ligt.
Het laatste deed ik bij Laurens de eerste weken.En dan telkens van kant wisselen om een afgeplat hoofdje te vermijden. Erna plat op de matras en naarmate hij zelf aangaf ruimte te willen gaf ik die steeds meer. Enkel als ook hij last had van oprispingen, bleef ik rechtopzitten met zijn hoofd op mijn borst en buik op buik.

Enfin, wie weet ben je er iets mee. Het is telkens weer wat zoeken natuurlijk....
Ik hoop dat je je draai snel.vind. En ook dat Elza snel.van haar krampjes verlost is uiteraard. ..

Naar Vincent zijn tongetje laat ik straks zeker eens kijken. Je weet maar nooit.
Ik heb ook zeker geen kleine borsten, zelfs de borstvoedingsbh's moeten doorgaans besteld worden... ::) maar het lukt mij niet om die houding te vinden zodat ik zelf ontspannen ontspannen kan liggen. Met de baby half op mijn schoot wel, maar dan zit ik zelf rechtop, zelfs wat naar voren. En dat vind ik niet fijn...

Flesgewenning geeft bij Laurens ook veel voeten in de aarde gehad inderdaad. Ik gebruik wel de calma speen van meleda, nog steeds trouwens, om verwarring met aan de borst drinken tot een minimum te beperken. Maar op den duur ben ik systematisch dagelijks ook een maaltijd beginnen kolven en met de fles geven. Opdat ik hem eens bij mijn ma kon laten voor een paar uur... Heeft toch een week of 2 dagelijks oefenen geduurd voor dat redelijk ging. Hij was toen wel al 3 maand denk ik, dat de eraan begonnen. En al 5 toen het redelijk ging.

Het is pas echt vlot gaan lopen toen mijn melk terugviel van de nieuwe zwangerschap, ik duidelijk niet voldoende melk meer had en hij bijvoeding kreeg met de fles. Honger werkte nog het beste, blijkt.
Hij drinkt nu nog met de calma, gewoon omdat ik nooit reden gezien heb ervanaf te stappen en andere spenen te kopen. Hij vind dat doorzuigen 2 keer per dag ook gewoon nog steeds leuk, heb ik de indruk.

Hopelijk gaat het bij Elza vlot om haar aan de fles te laten wennen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3255606
Jasmijn, na klieven is het echt nodig om oefeningen te doen, Anders groeit de tongriem gewoon weer vast.
Wennen aan fles/speen is niet nodig, als je dat zelf niet wilt. Ik ben ook tbm (thuisblijfmoeder; klinkt zoveel leuker dan huisvrouw) en heb nooit het nut gezien van kolven en flessen en spenen en andere tepelvervangers.

We zijn, toch in NL en west-europa, gewend dat baby's een bepaald ritme zouden moeten hebben van maximaal zolang drinken en er zoveel tijd tussen laten. Maar dat is helemaal niet comform de behoeftes van de meeste baby's!
Dus: volg je baby, volg vooral je baby's behoeftes, schakel hulptroepen in (jij moet ook wel eens naar de wc en wil dat vast ook wel eens alleen doen, of onder de douche etc), hou je baby veel bij je; zodat je hongersignalen snel kan oppikken (dat geeft een blijere en rustigere en gezondere baby), dragen is een handig hulpmiddel, slaap veilig samen (roep maar als je wat leesvoer daarover nodig hebt) en probeer liggend te voeden.
Door jasmijn
#3255662
Wat voor oefeningen doel je op koekje?
Of bedoel je uitsluitend aan de borst drinken?

Over constant bij me zijn dat doe ik al, ze ligt nu ook op mijn buik te slapen.
Gister ook voor het eerst binnen in de draagdoek gedaan zodat ik wat dingen kon doen zonder haar alleen te laten ;)

Over voeden op verzoek dat heb ik al vanaf haar geboorten gedaan, wel even een tijdje echt minstens elke 3 uur gevoed omdat ze er zelf echt te veel tijd tussen liet zitten omdat ze wat zwak was en snel koud werd.
Maar nu zijn we weer terug op verzoek en hebben we het liggend voeden al redelijk onder de knie.
Mevrouw wilt graag inslapen met de borst in haar mond.

Vannacht ging het een stuk beter, ze heeft bijna niet gekreund en zelf los op het borstvoedings kussen geslapen.
Maar o wee als ze op haar co-sleeper matrasje of mijn matras zonder lichamelijk contact kwam te liggen ::)

Over veilig samen slapen wil ik wel graag meer info, het is nu wel duidelijk dat dit geen wiegje baby is die je ergens neer legt en bij weg kan lopen.
Had ik trouwens wel op gerekend want het is verschrikkelijk onnatuurlijk om baby's alleen te laten, wij zijn dragers geen verstoppers ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3255671
Nee, oefeningen voor tong en mond.
Je kan ook zelf zoeken; gonneke van eurolac heeft er dacht ik eens het eea over geschreven. Gonneke is een hele goede lactatiekundige, maar te ver uit jouw richting om haar langs te laten komen (ze woont bij Hope in de buurt). Gelukkig heeft ze een website met blog en veel informatie.

Over samen slapen is het eea te vinden geschreven door McKenna, dat is een Amerikaans of Canadees kinderarts. Die heeft een soort 'regels' opgesteld.


Ik zal ook nog wel voor je zoeken, maar dat wordt pas later.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door