Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3254837
Heb jij ook al zo'n hels verhaal en verloskundigen die er een rommeltje van maakten.
Oefenpersweeen. Wie heeft dat verzonnen? Dat bestaat helemaal niet.
Schandalig eigenlijk dat ze je het zo moeilijk gemaakt hebben en niet goed begeleid. Anders had je misschien helemaal niet hoeven scheuren. Dat is nu het enige deel waarbij je eigenlijk wat hulp kan gebruiken en dan laten ze het je nog alleen doen.
Echt schandalig.

Ik ga al denken dat ik bij mijn eerste bevalling gewoon ontzettend veel geluk gehad heb met de verloskundige. Die was echt geweldig. Ik had het toen niet alleen gekund, die bevalling was toch een stuk zwaarder.

Als je dan ziet wat ze nu bij ons uitgestoken hebben... :-X

Jammer ook dat je je hebt laten verdoven in de veronderstelling dat het nog uren ging duren terwijl je het vast wel zonder had gekund de rest van de tijd. Want ook een ruggenprik verdooft de baby hoor.
En dan had je ook beter gevoeld wat er daar beneden gaande was. Als je het zelf moet aanvoelen is zo'n verdoving niet handig... ::)
Bij mij hebben ze gelukkig bij mijn eerste bevalling gezegd dat het niet zo lang meer zou zijn toen ik zei dat ik het geen uren volhield.

Ale, ga nu maar van je prachtige baby genieten.
Fijn dat ze het nu zo goed doet.
Grappig wel hoe ze jou het zh uit schoppen en ik hemel en aarde moest verzetten om na 24u naar huis te kunnen.
Belgie en Nl is toch een wereld van verschil als het daarop aankomt.
En als ik het zo lees weet ik meteen waarom jullie massaal thuisbevallen... :-X

Ze is een heel mooi meisje, toch mooi sterk ookal is ze dan wat klein.
En jij zit duidelijk op een knalroze wolk :)

Geniet ervan!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3254839
Jouw Elza is een pracht van een baby! Mijn Elza is inmiddels al weer 15 jaar en flink aan het puberen maar ik kan je wel zeggen dat Elza's leuke kinderen zijn :biggrin2:
Door jasmijn
#3254850
Dank jullie wel voor de felisitaties :)


Ja pop dat is ook de reden waarom ik ver bij het ziekenhuis vandaan had willen blijven, het is gewoon een grote benden geworden daar :-X

Als ik had geweten dat ik nog maar heel kort hoefde had ik me ook echt niet laten verdoven, ik bleek ook achteraf al 6cm ontsluiting te hebben toen ze prik zette.
Had ik dat toen geweten had ik het nooit gedaan, ik dacht dat ik nog maar 3 had :-\

Maar goed het is hier eens en nooit weer, ik wou altijd maar 1 kind en nu helemaal.
Ga het gewoon echt niet lichamelijk redden om en te zorgen voor een kind en huishouden en nog een keer zo zwanger te zijn.
Ook lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat ik de zorg voor 2 kinderen en een huishouden goed kan doen, dus ja gelukkig hoef ik dit noooooooooit meer mee te maken.

Oja er was ook niks te eten voor mij in het ziekenhuis behalve banaan en appel :(
Dus ik was blij toen ik thuis was met fatsoenlijk eten waar ik geen buikpijn van krijg.

En dat te snel ontslaan is hier een trend in Nederland, hoorden van mijn kraamverzorgster dat een van haar collega's 's avonds bij een gezin binnen kwam die een kotsmisselijk blauwe baby hadden die dus gewoon zo ontslagen was :-X
Kind had nog maar 1 keer gedronken in de 24 uur dat het op aarde was, volgende dag is het gelijk weer het ziekenhuis in gegaan :(
Zo iets laat je toch niet naar huis gaan :(

Maar ik geniet vol op van dit kleine wondertje, mijn kleine alles :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Mieke L. Wel grappig dat jij ook een Elza hebt, had het zelf nog nooit bij een ander gehoord.

Oja haar 2de naam is Maja, bewust met een j.
Zijn namelijk de eerste 2 voor letters van vriendliefs naam en mijn naam bij elkaar getrokken.
Dus het is vol uit Elza Maja en dan nog een vrij ingewikkelde portugese achternaam die vrij vertaald de besneeuwde laurierboom betekend :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3254851
pearlsofpassion schreef:Heb jij ook al zo'n hels verhaal en verloskundigen die er een rommeltje van maakten.
Oefenpersweeen. Wie heeft dat verzonnen? Dat bestaat helemaal niet.
Schandalig eigenlijk dat ze je het zo moeilijk gemaakt hebben en niet goed begeleid. Anders had je misschien helemaal niet hoeven scheuren. Dat is nu het enige deel waarbij je eigenlijk wat hulp kan gebruiken en dan laten ze het je nog alleen doen.
Echt schandalig.

Ik ga al denken dat ik bij mijn eerste bevalling gewoon ontzettend veel geluk gehad heb met de verloskundige. Die was echt geweldig. Ik had het toen niet alleen gekund, die bevalling was toch een stuk zwaarder.

Als je dan ziet wat ze nu bij ons uitgestoken hebben... :-X

Jammer ook dat je je hebt laten verdoven in de veronderstelling dat het nog uren ging duren terwijl je het vast wel zonder had gekund de rest van de tijd. Want ook een ruggenprik verdooft de baby hoor.
En dan had je ook beter gevoeld wat er daar beneden gaande was. Als je het zelf moet aanvoelen is zo'n verdoving niet handig... ::)
Bij mij hebben ze gelukkig bij mijn eerste bevalling gezegd dat het niet zo lang meer zou zijn toen ik zei dat ik het geen uren volhield.

Ale, ga nu maar van je prachtige baby genieten.
Fijn dat ze het nu zo goed doet.
Grappig wel hoe ze jou het zh uit schoppen en ik hemel en aarde moest verzetten om na 24u naar huis te kunnen.
Belgie en Nl is toch een wereld van verschil als het daarop aankomt.
En als ik het zo lees weet ik meteen waarom jullie massaal thuisbevallen... :-X

Ze is een heel mooi meisje, toch mooi sterk ookal is ze dan wat klein.
En jij zit duidelijk op een knalroze wolk :)

Geniet ervan!
Warom denk je dat ik zo in de ankers ga? NL slaat door in protocollen en schenden van lichamelijke integriteit.
In NL mag je, als alles goed is, na drie uur naar huis. Hoewel mogen natuurlijk niet klopt, je zit niet in een gevangenis.

Ik kan er niets aan doen, ik word echt verdrietig van zo'n verhaal. Belangrijkste is dat Jasmijn gelukkig is met haar dochter, maar mij gaan de nekharen overeind staan als ik haar verhaal lees.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3254854
jasmijn schreef:
Mieke L. Wel grappig dat jij ook een Elza hebt, had het zelf nog nooit bij een ander gehoord.
Ja grappig inderdaad! Ik ken verder ook geen Elza's.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3254856
Wat een prachtig meisje :smitten: En wat een mooie naam!
Gefeliciteerd met dit wondertje en heel veel geluk en gezondheid voor jullie gezinnetje! :-*
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3254879
Dankjewel dat we Elza hier mogen bewonderen. Wat een bos haar!
Ik hoop dat jullie alle toestanden snel kunnen vergeten. :bigarmhug:


Een hele fijne, ontspannen kraamtijd gewenst! :)
Door MillyMol
#3254912
pearlsofpassion schreef:Heb jij ook al zo'n hels verhaal en verloskundigen die er een rommeltje van maakten.
Oefenpersweeen. Wie heeft dat verzonnen? Dat bestaat helemaal niet.
Schandalig eigenlijk dat ze je het zo moeilijk gemaakt hebben en niet goed begeleid. Anders had je misschien helemaal niet hoeven scheuren. Dat is nu het enige deel waarbij je eigenlijk wat hulp kan gebruiken en dan laten ze het je nog alleen doen.
Echt schandalig.

Ik ga al denken dat ik bij mijn eerste bevalling gewoon ontzettend veel geluk gehad heb met de verloskundige. Die was echt geweldig. Ik had het toen niet alleen gekund, die bevalling was toch een stuk zwaarder.

Als je dan ziet wat ze nu bij ons uitgestoken hebben... :-X

Jammer ook dat je je hebt laten verdoven in de veronderstelling dat het nog uren ging duren terwijl je het vast wel zonder had gekund de rest van de tijd. Want ook een ruggenprik verdooft de baby hoor.
En dan had je ook beter gevoeld wat er daar beneden gaande was. Als je het zelf moet aanvoelen is zo'n verdoving niet handig... ::)
Bij mij hebben ze gelukkig bij mijn eerste bevalling gezegd dat het niet zo lang meer zou zijn toen ik zei dat ik het geen uren volhield.

Ale, ga nu maar van je prachtige baby genieten.
Fijn dat ze het nu zo goed doet.
Grappig wel hoe ze jou het zh uit schoppen en ik hemel en aarde moest verzetten om na 24u naar huis te kunnen.
Belgie en Nl is toch een wereld van verschil als het daarop aankomt.
En als ik het zo lees weet ik meteen waarom jullie massaal thuisbevallen... :-X

Ze is een heel mooi meisje, toch mooi sterk ookal is ze dan wat klein.
En jij zit duidelijk op een knalroze wolk :)

Geniet ervan!
Die veronderstelling wil ik toch graag even corrigeren: een ruggenprik verdooft niet de baby. Er zit een lokaalanestheticum in dat de prikkeloverdracht van de gevoelszenuwen blokkeert. Soms zit er een -zeer lage- concentratie van een opiaat in vermengd, om zo de concentratie van het lokaalanestheticum te verlagen en een effect op de zenuwen die de spieren aansturen te verminderen, want je moet wel kunnen persen als er volledige ontsluiting is. Maar de concentratie van beide middelen is zo laag, en de spreiding door de epidurale ruimte (waar de tip van de katheter wordt geplaatst) zo beperkt dat een epidurale katheter echt dagen met hoge snelheid (> 10 ml/h) moet lopen om het te kunnen meten in het bloed van de patiënt. Zo lang zit een epidurale katheter bij zwangeren niet. En dan nog is het niet meetbaar in het bloed van de baby. Er zijn echt talloze wetenschappelijke onderzoeken van gepubliceerd, tot aan systematic reviews toe, die dit hebben aangetoond. Wilde ik toch even rechtzetten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door