Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3254197
Wat ben ik toch blij met mijn zorgverzekering. Die doen werkelijk nooit moeilijk.
Ik krijg van elke vorm van zorg zelf de factuur, declareer die via de app (foto maken, verzenden, klaar, dat duurt geen minuut) en krijg binnen een week het geld.
Als ik langer door wil dan stuur ik gewoon de factuur niet meer in en is er niets aan de hand. Ik kom al 19 jaar bij dezelfde fysio. Niet chronisch, maar als er wat is ga ik naar hem. Ik sta achter zijn werkwijze en we hebben nooit gezeur.
Door Mandarijn
#3254206
Kaela schreef:Huh?

Ik krijg 9 behandelingen vergoed en ben daar nu overheen. Betekend enkel dat ik de factuur zelf moet betalen ipv de verzekering. Wat heeft de verzekering ermee te maken als ik door behandeld wordt op eigen kosten?
Er zijn mensen die een extra aanvulling nemen op fysiotherapie en dan ipv 9 behandelingen dan 30 hebben. Die betalen daar dan extra voor elke maand. Er zijn nu fysiotherapeuten die deze mensen na een paar behandelingen de deur moeten wijzen, ook al zijn ze voor 30 behandelingen verzekerd. De fysiotherapeut doet dit omdat ie anders over de behandelindex komt die zorgverzekeraars de fysiotherapeuten oplegt. Doen fysiotherapeuten dit niet, komen ze in het strafklasje.
Door Lizzy
#3254207
Hope schreef:Wat ben ik toch blij met mijn zorgverzekering. Die doen werkelijk nooit moeilijk.
Ik krijg van elke vorm van zorg zelf de factuur, declareer die via de app (foto maken, verzenden, klaar, dat duurt geen minuut) en krijg binnen een week het geld.
Als ik langer door wil dan stuur ik gewoon de factuur niet meer in en is er niets aan de hand. Ik kom al 19 jaar bij dezelfde fysio. Niet chronisch, maar als er wat is ga ik naar hem. Ik sta achter zijn werkwijze en we hebben nooit gezeur.
Welke is dat?
Door Lizzy
#3254210
tessa schreef:Nou snap ik ook dat mijn fysio me eruit knikkerde zonder dat mijn klachten echt over waren...( chronische ontsteking bij aanhechting van pees in heup) Ook ging ze totaal niet in op andere klachten die ik aangaf, ze behandelde alleen de heup. Best heel triest dat het zo gaat, je betaald per maand een vermogen aan zorgverzekering :-X
Yup, die van mij idem. Ik kwam daar voor rugproblemen maar kon veel oefeningen niet doen vanwege mijn frozen shoulder. Voor mijn frozen shoulder kon ik ook de boom in!
Door Mandarijn
#3254212
Ik zit me te bedenken dat die behandelindex (voor elke kwaal is er eentje) een gemiddelde is van alle fysiotherapeuten. Maar als die dus elke keer onder die index willen blijven gaat het gemiddelde elk jaar omlaag. Dan kan een fysiotherapeut elk jaar minder behandelingen geven. Als je de lijn heel zwart/wit doortrekt hebben we over een tijdje geen fysiotherapeuten meer, want dan staat die index op 0.
Door Martine-Tom
#3254213
Mandarijn schreef:Ik zit me te bedenken dat die behandelindex (voor elke kwaal is er eentje) een gemiddelde is van alle fysiotherapeuten. Maar als die dus elke keer onder die index willen blijven gaat het gemiddelde elk jaar omlaag. Dan kan een fysiotherapeut elk jaar minder behandelingen geven. Als je de lijn heel zwart/wit doortrekt hebben we over een tijdje geen fysiotherapeuten meer, want dan staat die index op 0.
Yep.

Ik had er dus ooit ook 1 die overal wars van was en gewoon behandelde naar wat er mis was.
Tot hij zich bij een of andere maatschap aansloot toen was dat in 1 klap over.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3254214
Mandarijn schreef:Ik zit me te bedenken dat die behandelindex (voor elke kwaal is er eentje) een gemiddelde is van alle fysiotherapeuten. Maar als die dus elke keer onder die index willen blijven gaat het gemiddelde elk jaar omlaag. Dan kan een fysiotherapeut elk jaar minder behandelingen geven. Als je de lijn heel zwart/wit doortrekt hebben we over een tijdje geen fysiotherapeuten meer, want dan staat die index op 0.
Goed he dat scheelt heel veel geld dan toch ::)
Door Mandarijn
#3254215
Kaio schreef:Goed he dat scheelt heel veel geld dan toch ::)
Ja die kan dan gewoon uit het basispakket :P
Door Martine-Tom
#3254217
Mandarijn schreef:Ja die kan dan gewoon uit het basispakket :P
Nee die blijft er voor de vorm in, kunnen ze innen op zorg die toch niet afgenomen word. *kaching*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3254225
Lizzy schreef:Welke is dat?

FBTO. Ideaal, modules aan en uitzetten, een app voor de telefoon om makkelijk te declareren en werkelijk waar nooit gezeik.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3254231
Ik heb een chronische indicatie voor fysiotherapie maar het werd me idd duidelijk dat ook mijn therapeute (tevens goede vriendin) door haar meerderen teruggefloten was. Daar waar ik eerst elke week behandeld werd (en dat ook nodig heb) is het nu 1x per 10 dagen, gewoon omdat het niet vaker meer mocht.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3254273
Lizzy schreef:Nou, dit was een fysio waar de rekening gelijk werd gestuurd naar mijn verzekeraar. En mijn verzekeraar bepaald dan of zij vergoeden of ik zelf moet betalen. Het was een extra administratieve handeling om de rekening niet automatisch naar mijn verzekeraar te laten gaan en kennelijk had ze daar ook geen zin in. Het was 9 behandelingen en daarna moest ik opzouten.
Gelukkig ken je nu een andere fysio :)
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3254364
Dat is dus waarom ik niet naar de fysiotherapeut ga, maar naar een Mensendieck therapeut. Die kijken nog wel naar het hele lichaam en gaan met de oorzaak aan de slag.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3254421
Diego schreef:Op de revalidatiefysio na is fysio toch vaak niet de weg voor de meeste mensen, want je bent vaak veel te lang onder de pannen met een klacht. De fysio kan het niet in een paar keer behandelen en de client is dan door de behandelingen heen. De oorzaak moet behandeld worden en niet de kwaal zelf en meestal kijken de fysio's niet verder dan de kwaal/klacht en dus duurt het vaak veel te lang en daar is dus niemand bij gebaat blijkt maar weer.

Niet elke klacht heeft een spannende oorzaak elders in het lichaam. Ik ben onder behandeling voor mijn scheenbenen. Oorzaak: hardlopen. Stop ik met hardlopen, hoef ik niet meer behandeld te worden. Maar ja, ik wil hardlopen, dus heb ik een fysio nodig. In het begin vaak, om me op de rit te krijgen, nu heel incidenteel als ik over mijn grenzen ben heen gegaan. Wat niets spannends is, maar 2 dagen heuveltjes lopen zorgt er nu voor dat ik weer een keer moet gaan bijvoorbeeld.

En ik ben het er ook niet mee eens dat ze niet verder kijken dan de kwaal. Ik ben voor een schouderprobleem (door krachttraining, echt sporten is zo gezond :P ) naar de fysio geweest en die heeft mijn onderrug los gemaakt en houdingtips gegeven. De pijnlijke plek is ie in het geheel niet aangekomen. Probleem is wel opgelost. De echte oorzaak was ook puur houding (bureauwerk en daardoor verslapte spieren en vastzittende rug)

Ik ben persoonlijk dus zeer content met de fysio.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door