Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3252285
Toen Willem (onze Vlaamse reus) afgelopen vrijdag overleed was ik kapot van verdriet...
Mijn 1e eigen konijn, maar 1,5 jaar geworden :'(

Naast mij had er nog iemand enorm veel verdriet, onze Franse Hangoor Puck, die was ineens haar maatje in alles kwijt en ze bleef zoeken en onrustig wat zondag veranderde in afwachtend op het hok blijven liggen

En hoewel mijn verdriet nog enorm op de voorgrond zat, en ik nog niet kon denken aan een nieuw konijn wist ik toch wat ons te doen stond ...
Een nieuw maatje vinden voor Puck, want die zat daar maar zo alleen :'(

Vandaag is Puck dan ook op date geweest bij een konijnen opvang ....

Wij wilde eigenlijk weer een groot konijn, maar een Vlaamse reus vond ik nog te confronterend.

En dan zie je Quinn, een super lief rustig mannetje die gek op mensen en aandacht is, maar een maatje miste
Quinn is gedumpt bij een kinderboerderij ... Bizar, want het is zo'n zacht en lief konijn !!
Puck kon het (na de eerste rangorde bepaling) direct met Quinn vinden .... Tsja, wat doe je dan ?
Kies je voor je gevoel, of luister je naar je konijn ?

Quinn is ongeveer de helft van Puck, maar ze vonden elkaar zo leuk, dat we Quinn vanaf vandaag opgenomen hebben in onze roedel.
Willem zal die nooit kunnen vervangen, maar volgens mij heeft dit mannetje mij al heel snel veroverd

Puck is iedergeval dolgelukkig, en Quinn ook dus tsja .... We zeggen nu maar "Welkom Quinn !!"

Puck liet bij de koppeling gelijk even zien wie de baas was

Afbeelding

En Quinn probeerde het nog even terug te doen, maar Puck vond dat geen goed plan en er werd al snel duidelijk dat Puck de hoogste in de rang zou worden

Afbeelding

Al vrij snel was er rust in de ren

Afbeelding

Afbeelding

Dus Quinn mocht mee naar huis !
In de auto hebben ze heerlijk naast elkaar gelegen

Afbeelding

En eenmaal thuis gelijk samen aan de groente schotel

Afbeelding

Dit is hem dan ...
Kleine lieve Quinn

Afbeelding

Afbeelding
#3252382
Thnx allemaal !

Het is echt wel een leuk konijn!
Puck is duidelijk de baas, maar Quinn accepteert dit prima.
Soms eist hij dat Puck hem wast door zijn Koppie onder haar bek te houden en dan wast Puck moederlijk Quinn zijn kop en nek.
Eten en slapen doen ze al naast elkaar alleen als Quinn gaat rennen dan vind Puck dat nog wat spannend en rent ze erachteraan

Maar dat ze het leuk samen hebben is overduidelijk
eelke schreef: Was het virus technisch geen probleem volgens de opvang? Is ie ingeent of konden ze zeggen hoe lang het blijft hangen? (ik heb geen idee nl!)
In principe volgens de site's en de informatie die ik kon vinden zou het 3 dagen spannend zijn.
We hebben de opvang uitgelegd dat Willem vrijdag is overleden, we s'avonds de hokken en de ren goed hebben ontsmet. Puck vertoont niets vreemds qua gezondheid dus zij adviseerde ook om niet nog langer te wachten gezien Puck echt een partner miste.

Quinn is nog niet geënt tegen het nieuwste virus (ook zij konden er niet aan komen) dus ik ga nu op zoek naar een dierenarts die de enting wel heeft ....
Maar dat is nog niet zo makkelijk want voorlopig heb ik al 6x gehoord "nee sorry, die hebben wij niet"
#3252433
Monique77 schreef:Thnx allemaal !

Het is echt wel een leuk konijn!
Puck is duidelijk de baas, maar Quinn accepteert dit prima.
Soms eist hij dat Puck hem wast door zijn Koppie onder haar bek te houden en dan wast Puck moederlijk Quinn zijn kop en nek.
Eten en slapen doen ze al naast elkaar alleen als Quinn gaat rennen dan vind Puck dat nog wat spannend en rent ze erachteraan

Maar dat ze het leuk samen hebben is overduidelijk



In principe volgens de site's en de informatie die ik kon vinden zou het 3 dagen spannend zijn.
We hebben de opvang uitgelegd dat Willem vrijdag is overleden, we s'avonds de hokken en de ren goed hebben ontsmet. Puck vertoont niets vreemds qua gezondheid dus zij adviseerde ook om niet nog langer te wachten gezien Puck echt een partner miste.

Quinn is nog niet geënt tegen het nieuwste virus (ook zij konden er niet aan komen) dus ik ga nu op zoek naar een dierenarts die de enting wel heeft ....
Maar dat is nog niet zo makkelijk want voorlopig heb ik al 6x gehoord "nee sorry, die hebben wij niet"

Ohhh 3 dagen maar! Ik had echt geen idee. Nahh ik ga nog even duimen voor de zekerheid dat t allemaal goed verloopt, maar ik denk dat het al heel fijn is dat Puck er blij mee is :)
#3252438
Heel eerlijk gezegd vraag ik me af of dit een virus is geweest. Een vriendin van mij heeft het nieuwe virus gehad en al haar 12 konijnen waren binnen 2 dagen dood. Er was er geen één die niet ziek is geworden.
Aangezien Puck ook niet is ingeënt zou het wel bijzonder zijn dat ze niets heeft. Ook in wilde populaties gaat zo ongeveer elk konijn dood.

Het verhaal van Willem doet mij eerder denken aan een ernstige vorm van E.C, of een hersenvlies- of oorontsteking. Daar krijg je Willem niet mee terug en je had ook niets anders kunnen doen dan je hebt gedaan maar ik denk persoonlijk niet dat je heel bang hoeft te zijn voor Puch en Quinn.

De nieuwe enting is ook hier nog niet verkrijgbaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door