Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3251913
::)

Gaan ze dan ook zorgen dat die verzekeringen weer betaalbaar worden en dat er geen zinloze dure onderzoeken gedaan worden "want hij is verzekerd"? :P
Door eelke
#3251921
Nou ik vind het zo gek nog niet.

De helft van mijn clienten met huisdieren kan ze eigenlijk niet betalen (goedkopuuhh brokjuuhhss) dus als er dan wat met dat dier is, dan is daar ook geen geld voor, en dan gebeurd het echt wel dat zo'n dier lijd.
Ik denk ook dat het aantal huisdieren in Nederland er door af gaat nemen, en dat vind ik zoals ik vorige week schreef, dikke prima.


Het is alleen een beetje kul, want, hoe moet je dat controleren??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3251922
Martine-Tom schreef:::)

Gaan ze dan ook zorgen dat die verzekeringen weer betaalbaar worden en dat er geen zinloze dure onderzoeken gedaan worden "want hij is verzekerd"? :P
Sowieso zouden ze geen zinloze onderzoeken moeten doen, dan hoeft ook niet ieder akkefietje zo duur te worden. Maar dit is volgens mij wel het idee erachter. Kunnen we fijn alles doen en de klant zeurt niet meer en ik heb het kostje weer verdiend.

Echt ze zijn daar bij die beroepsvereniging echt alleen maar bezig met praktijkmanagement lijkt het wel. Bijna 2 miljoen honden in NL, zo'n ermoe bij de da'tjes kan het toch niet zijn?
Door Martine-Tom
#3251923
eelke schreef:Nou ik vind het zo gek nog niet.

De helft van mijn clienten met huisdieren kan ze eigenlijk niet betalen (goedkopuuhh brokjuuhhss) dus als er dan wat met dat dier is, dan is daar ook geen geld voor, en dan gebeurd het echt wel dat zo'n dier lijd.
Ik denk ook dat het aantal huisdieren in Nederland er door af gaat nemen, en dat vind ik zoals ik vorige week schreef, dikke prima.


Het is alleen een beetje kul, want, hoe moet je dat controleren??
Tja...ik heb ook niet zoveel financiele middelen, maar die verzekeringen zijn echt onbetaalbaar, en alsnog mag je een eigen bijdrage ophoesten per factuur. Ik zie er het nut echt niet van in. Tom en de katten zijn altijd verzekerd geweest, tot een jaar of 3 terug, toen veranderde er zoveel dat het echt te duur werd.
Ik zou met liefde verzekeren, maar laat ze dan echt iets aan die voorwaarden doen...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3251925
eelke schreef:Nou ik vind het zo gek nog niet.

De helft van mijn clienten met huisdieren kan ze eigenlijk niet betalen (goedkopuuhh brokjuuhhss) dus als er dan wat met dat dier is, dan is daar ook geen geld voor, en dan gebeurd het echt wel dat zo'n dier lijd.
Ik denk ook dat het aantal huisdieren in Nederland er door af gaat nemen, en dat vind ik zoals ik vorige week schreef, dikke prima.


Het is alleen een beetje kul, want, hoe moet je dat controleren??
Verplichte verzekering is dan voor iedereen. Ook voor jou en voor mij. En wat zien we bij mensen...een steeds hoger eigen risico en het een na het ander wordt uitgesloten. Dus onderaan de streep kunnen zij die nu al amper poen hebben alsnog niet naar die da, want ze kunnen na het betalen van de premies het eigen risico al niet meer ophoesten.

En verder wil ik wat mijn kosten voor mijn dieren aangaat gewoon niks verplicht opgelegd krijgen. Want straks zijn we allemaal verplicht verzekerd en moeten we verplicht RC gaan voeren.

Voor jouw cliënten bestaan er vrijwillige verzekeringen of er moet maar op toegezien worden dat er niet van alles wordt aangeschaft. Het houden van huisdieren is nog steeds geen verworven recht.
Door Aprilsnow
#3251926
eelke schreef:Nou ik vind het zo gek nog niet.

De helft van mijn clienten met huisdieren kan ze eigenlijk niet betalen (goedkopuuhh brokjuuhhss) dus als er dan wat met dat dier is, dan is daar ook geen geld voor, en dan gebeurd het echt wel dat zo'n dier lijd.
Ik denk ook dat het aantal huisdieren in Nederland er door af gaat nemen, en dat vind ik zoals ik vorige week schreef, dikke prima.

Het is alleen een beetje kul, want, hoe moet je dat controleren??
Maar hebben ze dan wel het geld voor zo'n basisverzekering??

Echt zo typisch Nederland om weer een (verplichte) verzekering te verzinnen voor als je ooit iets nodig hebt. Want het komt ooit voor dat iemand het niet kan betalen.
Zal je ook zien dat als je niet op tijd vaccineert je uitgesloten wordt ;) En inderdaad zoals eerder gezegd, een verzekering is vooral goed om zaken uit te sluiten en vooral iets niet te vergoeden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3251928
Dus een hond moet je verzekeren, maar een konijn niet? Die krijgt dus nooit wat of die mag je dan wél gewoon laten inslapen?!

En gaat de verzekeraar dan straks ook bepalen naar welke da je moet en welk pilletje die dan voor mag schrijven? Het moet inderdaad niet gekker worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3251930
Doen ze ook nog alsof met een basisverzekering kapotte knieën van €2000,- vergoed gaan worden.


Nog gehoord wat ze net bij het nieuws zeiden? Dat als mensen geen geld hadden voor een operatie dat het dan op de gemeenschap aankwam of dat de da het uit eigen zak moest betalen. De gemeenschap? moet er draagvlak gecreëerd worden? Uit eigen zak...nou dat is dan sowieso al een kleiner zakje en de meest voorkomende optie...dan zwaaien we u gezellig bij de deur uit hebben ze maar niet genoemd.
Door Aprilsnow
#3251933
Hope schreef:Dus een hond moet je verzekeren, maar een konijn niet? Die krijgt dus nooit wat of die mag je dan wél gewoon laten inslapen?!
En gaat de verzekeraar dan straks ook bepalen naar welke da je moet en welk pilletje die dan voor mag schrijven? Het moet inderdaad niet gekker worden.
Vandaar dat ze in het item op tv net een mw met een fret lieten zien die al 13 jaar fretten heeft en al duizenden euro's uit heeft gegeven :???:
Door Anneloog
#3251934
Een hond en een kat zijn toch producten volgens de wet? Maar nu opeens willen ze ivm dierenleed dat we ze verzekeren? Nee ik vertrouw dat voor gene meter. Vind de mensen zorgverzekeringen al een doorn in het oog qua kosten en 'door de bomen het bos niet meer zien' krijg je dat ook voor je hond of kat. Ook de macht die verzekerraars nu al hebben tav mensen zorgverlening dat straks ook nog voor mijn katten. pfffff echt weer meester betutteling waar NL goed in is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door