Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3251058
Volgens mij hadden mijn ouders mij ook moeten verwijderen geloof ik :biggrin2:

Ik speelde in de modder, tussen de paarden, in het stro, met katten, honden, konijnen. We aten op de manege echt niet altijd braaf van een bordje (boterham eten in de stal kan best mam, zand schuurt de maag), staksn vast welewns onze vingers in de mond voor de handen gewassen waren en vergaten altijd voeten te vegen (vond ma leuk ::) )
Ik leef nog steeds en zo ook de rest van het gezin.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3251067
Ik ben er ook van overtuigd dat er veel te panisch wordt gedaan over bacteriën. Jeetje als ik bedenk wat vroeger geen punt was en nu...
Kijk ook de reclames maar eens, vooral van de schoonmaakmiddelen. Daar wordt je enorm bang gemaakt voor alles, anders worden we ziek....

5 jaar geleden was een van de nichtjes van manlief mama geworden, die kant van de fam komt altijd op nieuwjaar samen. Meisje was toen x maanden oud en kon kruipen. De hele middag zat dat kind op schoot. Van die naar die enz. Vervolgens zegt mijn schoonmoeder goh zet haar toch lekker op de grond, kan ze heerlijk rondkruipen. De reactie; oh nee! Iedereen heeft hier zijn schoenen nog aan, wie weet wat er allemaal op de grond lag aan bacteriën en dergelijke! Hoe durfde ze het voor te stellen! Zij is ook nog nooit bij ons thuis geweest vanwege de honden niet hygiënisch he!
Heel vreemd, maar dit dochtertje stikt van de allergieën....
Door eelke
#3251091
Ik dacht, ach, dat valt toch wel mee?

Tot ik uitkwam bij, geen hond in bed, want dat is hartstikke onnatuurlijk. Nee, die moet in zijn mand. Ja dat is natuurlijk hartstikke natuurlijk ::)
Door Tanna
#3251101
Toen ik klein was waren mijn ouders echt verkeerd bezig..........als ik ziek was mocht de hond juist bij me op bed, gezellig. Ik weet nog dat mijn amandelen geknipt waren. Thuis mocht ik op het veldbed voor het raam liggen, oma kwam op bezoek en bracht ijs mee.........en de hond lag op mijn voeten!
Door jasmijn
#3251102
Ik weet nog een keer toen we op kamp waren van uit mijn argrarische school, we gingen koken in een helen groten pan op een grote gas pit buiten de stal.
De lepels om te roeren waren veel te kort en de gast die de pasta kookte branden zijn fikken daar door, oplossing een mest vork pakken en met de houte achterkant de pasta in het kooktend water roeren.
Was een lekker pasta en niemand is er ziek van geworden, ook de gast die zijn gevallen eten van de grond weer terug op zijn bord schoof is wonder boven wonder niet dood gegaan ::) :biggrin2:

Als kleindochter van een schimmel Specalist weet ik dat te schoon zekker net zo gevaarlijk voor je kan zijn als te vies, er zijn bijvoorbeeld maar zeer weinig schimmels waar je echt ziek van word.
Beschimmeld brood, fruit, groenten en kaas kan je gewoon eten, snij het beschimmelde deel er af en je kan het gewoon eten.
Vlees daar in tegen moet je wel gelijk weg gooien als dat niet goed ruikt of beschimmeld want daar kan je idd echt heel goed ziek van worden.

De grap met al die mensen die bang van bacteriën zijn is dat er verschrikkelijk veel goede of onschadelijke bacteriën zijn die juist de plek van de slechte en gevaarlijk bacteriën in nemen, neem je die weg krijg je juist de kans dat de slecht de overhand krijgen en ja dan word je ziek!

Juist in de moder spelen en flink vies worden zorgd voor een goed immuun systeem die goed onderscheid kan maken tussen vriend en vijhand, want dat is het probleem met allergieën door dat je lichaam ze niet kent en niet weet of iets wel of niet gevaarlijk is gaan ze gelijk in de aanval op alles wat je lijf binnen komt.

Na allen dieren die ik in of bij mijn bed heb gehad zo als zielige kuikentjes, vogeltjes die om het uur gevoerd moesten worden, katten, honden en wilde baby konijntjes die ook om het uur gevoerd moesten worden is het wel echt zeer apart dat ik nog leef zeg :o
Had volgens die vent al lang dood moeten zijn ::)
Door jasmijn
#3251107
Anti biotica is een schimmel ;)

Dus wat ik zeg, heel veel schimmels en bacteriën zijn helemaal niet gevaarlijk en vaak juist erg goed en behulpzaam voor ons lijf, door zo heftig schoon te maken maak je die dus kapot en zorg je dus dat je juist gevaar loopt op dat de slechte bacteriën de vrij gekomen ruimte over nemen die de goede bacteriën achter laten en zie daar strond aan de knikker ::)
Gebruikersavatar
Door Meneer M Hond
#3251109
Mijn honden mogen me likken, eten rauw en slapen in bed. Als ik overlijd hoef je niet lang te zoeken naar de doodsoorzaak begrijp ik.. ::)
Door Lizzy
#3251111
Meneer M Hond schreef:Mijn honden mogen me likken, eten rauw en slapen in bed. Als ik overlijd hoef je niet lang te zoeken naar de doodsoorzaak begrijp ik.. ::)
Hahahahahaha ;D ;D ;D ;D ;D ;D , nee.
Door Lizzy
#3251112
Meneer M Hond schreef:Mijn honden mogen me likken, eten rauw en slapen in bed. Als ik overlijd hoef je niet lang te zoeken naar de doodsoorzaak begrijp ik.. ::)
Dat je hier nog bent ;D ;D ;D ;D !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door