Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3249414
Ik weet niet of ik nog een foto heb van mijn wespensteek (toen ik bijna dood ging ::) ). Maar die is nog zeker een maand of 2 zichtbaar geweest, een tijdlang voelde je een verharding, en nog een tijdlang was de huid daar verkleurd lichtbruin.

Ik had alleen al meteen een enorme hangzak met vocht op mijn arm, dat was de andere dag al, niet pas na een paar dagen. Nu moet ik overal anti histamine pilletjes mee naar toe nemen.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3249454
eelke schreef:Ik weet niet of ik nog een foto heb van mijn wespensteek (toen ik bijna dood ging ::) ). Maar die is nog zeker een maand of 2 zichtbaar geweest, een tijdlang voelde je een verharding, en nog een tijdlang was de huid daar verkleurd lichtbruin.

Ik had alleen al meteen een enorme hangzak met vocht op mijn arm, dat was de andere dag al, niet pas na een paar dagen. Nu moet ik overal anti histamine pilletjes mee naar toe nemen.

Ja 1e dag gewoon klein bultje volgende dag een hangzak (zelfs met anti histamine!)Jammer dat je geen foto hebt! Ga even zoeken!
Door eelke
#3249456
Hij stond nog op mijn telefoon. Normaal is mijn onderarm dus niet zooo dik haha.
Je ziet ook verschillende kringen van verkleuring, als je goed kijkt. Slechte telefoonfoto natuurlijk...

Afbeelding
Door eelke
#3249461
Ja ik was er ziek van. Huisarts schrok enzo. Dus nu moet ik meteen zo'n pil want je reactie wordt alleen maar heftiger (tot je dood gaat :P).

En nu ben ik dus bang van wespen ;D vond ik altijd zo'n onzin. Ik nam me heel stoer voor ik ben 27 jaar niet gestoken dus nu ook vast de komende 27 jaar niet meer maar dat lukt niet zo. ::)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3249462
eelke schreef:Ja ik was er ziek van. Huisarts schrok enzo. Dus nu moet ik meteen zo'n pil want je reactie wordt alleen maar heftiger (tot je dood gaat :P).

En nu ben ik dus bang van wespen ;D vond ik altijd zo'n onzin. Ik nam me heel stoer voor ik ben 27 jaar niet gestoken dus nu ook vast de komende 27 jaar niet meer maar dat lukt niet zo. ::)
Ik ben genetisch bang voor wespen. Mijn moeder werd ook altijd gestoken en reageerde daar steeds heftiger op. Ook van die belachelijk grote opgezwollen toestanden. Toen wij in het toenmalige Tsjecho-Slowakije in het Reuzengebergte op vakantie waren werd zij in haar oor door een wesp gestoken! Haar ogen werden vuurrood en zwollen op (mensen dachten dat zij huilde maar dat was gewoon reactie op de steek) en je zag haar gezicht zo van de linkerkant naar de rechter kant opzwellen en heel spikkelig rood worden. En ik die van de doem-scenario's ben dacht die gaat dood! Dus snel met de gids naar het kliniekje dat gelukkig in de buurt was daar kreeg zij een prik en gelukkig knapte ze snel weer op.
Dus ik snap je angst heel goed! Wespensteken zijn ook niet leuk als je er steeds heftiger op reageert!
Door eelke
#3249464
Owwww iiieekss! Ja dan snap ik dat! Kreeg ze geen epi pen?

Ja dit was dus mijn eerste :P


Hanna, ik deed er trouwens nestocyl op.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3249467
eelke schreef:Owwww iiieekss! Ja dan snap ik dat! Kreeg ze geen epi pen?

Ja dit was dus mijn eerste :P


Hanna, ik deed er trouwens nestocyl op.
Ik spreek over zeker 25 jaar her. Misschien hadden ze dat wel aangeraden (in het Tjechoslowaaks ::) ) maar gelukkig is ze daarna nooit meer gestoken)
En voor een 1e prik inderdaad heftig! Als het een wespensteek is wat ik heb zou het mijn derde zijn. 1e keer pijn en irritant klein jeukend bultje. 2e keer pijn en jeukende redelijk grote bult die wekenlang bleef irriteren. En nu derde keer een behoorlijk gezwollen warme jeukende toestand die ik nog niet zo snel zie verdwijnen.
Door hannabelgje
#3249470
Hier ook inderdaad warm en jeukend. Aan de randen zitten er allemaal kleine bultjes die enorm jeuken. Ik smeer er nu autan na de beet op met kamille, aloe vera en menthol. (En nog een hoop chemische zooi uiteraard) Dat helpt heel erg goed gelukkig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door inni
#3249479
Een steek van een bij of wesp (een bij laat haar angel zitten en sterft, een wesp houd haar angel en kan dus gewoon verder) Kan dagen (weken) aanslepen. Laatste keer (en ik hoop echt de LAATSTE keer) was het bovenop mijn hand en ik heb 3 weken rondgelopen met 5 niet bruikbare worstjes aan mijn, gloeiende, pijnlijke, dikke hand en een dikke onderarm met een vuurrode streep die vertrok vanuit de steek. Nadien verkleurde alles meer blauwachtig en trok het stilletjesaan weg, alles bij mekaar een maand of twee. Ik heb prikken en pillen gehad maar of ze iets gedaan hebben zal ik nooit weten. Alleen koelen hielp tegen de jeuk en de pijn. Ik ben met bijen groot geworden en reageerde altijd wel feller dan mijn broers maar nooit zo. Mijn ene broer is imker en hij reageerd nog nauwelijks op een steek.maar dat was ooit ook anders.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door