Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#3249213
Oke... nadat we vanochtend een volgende vlo aantroffen en al een paar dagen last hadden van (hele kleine, maar veel) teekjes (m.n. op kop/snoet die bijna niet weg te halen zijn) op alle3 de honden moet ik jullie bekennen dat we hebben besloten Bravecto en omgevingsspray te halen. Het voelt als de "makkelijkste" weg, maar ik heb momenteel geen tijd om dit vriendelijker aan te pakken (wel complimenten voor Lizzy dat je met een heuse plaag nog bij je principes blijft!) en ik gruwel bij het idee aan beestjes in mijn huis. Ben begonnen met een wasronde van de matten en ons bed. Morgen verder en dan ook het huis heel goed schoonmaken. Bedankt voor jullie tips en inkijk in de opties.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3249215
dreumelaartje schreef:Oke... nadat we vanochtend een volgende vlo aantroffen en al een paar dagen last hadden van (hele kleine, maar veel) teekjes (m.n. op kop/snoet die bijna niet weg te halen zijn) op alle3 de honden moet ik jullie bekennen dat we hebben besloten Bravecto en omgevingsspray te halen. Het voelt als de "makkelijkste" weg, maar ik heb momenteel geen tijd om dit vriendelijker aan te pakken (wel complimenten voor Lizzy dat je met een heuse plaag nog bij je principes blijft!) en ik gruwel bij het idee aan beestjes in mijn huis. Ben begonnen met een wasronde van de matten en ons bed. Morgen verder en dan ook het huis heel goed schoonmaken. Bedankt voor jullie tips en inkijk in de opties.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Pas wel op met de goede dosering van de bravecto.
Hier op het forum kun je hele negatieve ervaringen vinden over Bravecto.
Ik heb Saartje afgelopen juli (éénmalig) een pil Comfortis (ook een insecticide) gegeven en ze heeft er geen last van gehad, maar toch, je gooit er een insecticide in. Het helpt overigens wel erg goed, binnen een paar uur zijn alle vlooien en teken dood.
Door Parelridder
#3249216
dreumelaartje schreef:Thx dames!! Vooralsnog wordt er niet gekrabt (of krabben ze alleen bij vlooienallergie?!) en heb ik er idd 'pas' 1 gezien. Ik houd t in de gaten en wacht af, maar als het nodig is is het nodig!
Wacht niet af of ze gaan krabben, sommige honden zijn echt giga bikkels op dat gebied. Gebruik een fijne (metalen) vlooienkam en kam 2 x daags je hond(en). Zeker ook rond oren, rond staart en op de buik/liezen. Meteen(!) checken of er 1 in de kam zit (voor die er weer uit springt) en kam in oplossing van afwasmiddel dopen om ze te verzuipen.

Voor wat betreft de bestrijding: als er vlooien zijn zou ik Advantage druppels gebruiken (piept, aan te brengen op de huid, wordt niet opgenomen in het bloed, zeer effectief). Omgevingsspray is daarbij niet nodig (hier herhaaldelijk bewezen) en dat zou ik liever ook niet inzetten, want kan makkelijk op de keel slaan.
Als je ook tegen teken wilt bestrijden, is er een variant met tevens een anti-teken middel (Advantix). Let op, als je ook katten hebt: anti-teken middel is giftig voor katten!

Doseer niet te zwaar: als je hond 'op de grens' zit qua gewicht tussen het ene en het andere pipet volstaat de kleinste pipet, is mijn ervaring. Ik verdeelde de pipet wel over de hele rug, dus niet alleen in de nek/schouder, maar tot aan de staart. Daarna meteen even een stuk wandelen, zodat ze er niet aan kunnen zitten zo lang het nog niet droog is.
En tja, het is en blijft gif natuurlijk, dus of dit al gif waard is, dat is aan jou..
Door Lizzy
#3249219
Er zijn al vele honden ziek geworden en zelfs dood gegaan van Bravecto. Idem voor Comfortis trouwens. Het blijven zware insecticiden die we op onze honden gooien :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door