Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#3248983
Er liep net een vlo op me! Een echte! Heb m uiteraard om zeep geholpen, maar onze honden hebben nooit vlooien (gehad)... en ze krijgen nooit een vlooienmiddel. Maar nu dus... een vlo :-( en nu heb ik dus overal de kriebels.

Wat adviseren jullie me? Maar even afwachten of het een toevallige voorbijganger was, of is nu wel een goed moment om de honden te ontvlooien? Of de komende tijd maar weer wat knoflook aan hun dieet toevoegen (dat hebben ze al een tijdje niet meer op)...
Bedankt alvast!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Door ChantalKrijn
#3248984
Tsja.. ik ben heel rigoreus daar in. Een vlo betekent gif, die moeten gewoon dood. Nu.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3248985
Ik ben daar afwachtend in. Als er meer vlooien zijn merk je het snel genoeg en kan gif altijd nog. Ik zou de komende dagen wel de hondjes goed checken, dan weet je snel genoeg hoe het er voor staat.
Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#3248986
ChantalKrijn schreef:Tsja.. ik ben heel rigoreus daar in. Een vlo betekent gif, die moeten gewoon dood. Nu.
Zo voel ik het ook... maar het is zo'n rotzooi :-( ik gebruik zelf ook geen troep op mn lijf en toevallig gister mn wenkbrauwen bij hoge uitzondering geverfd en dat prikte, niet normaal. Vroeger nooit last van gehad. Als ik dan denk dat ik dat chemische spul op hun nek/rug smeer... (en hoe dat misschien moet voelen) ik hoop op een goede natuurlijke bestrijding (maar heb me er nooit echt in verdiept, want heb het nooit nodig gehad...) maar ja: als ik er nog 1 tegenkom... dan sta ik niet voor mezelf in ;-) vies!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3248987
dreumelaartje schreef:Zo voel ik het ook... maar het is zo'n rotzooi :-( ik gebruik zelf ook geen troep op mn lijf en toevallig gister mn wenkbrauwen bij hoge uitzondering geverfd en dat prikte, niet normaal. Vroeger nooit last van gehad. Als ik dan denk dat ik dat chemische spul op hun nek/rug smeer... (en hoe dat misschien moet voelen) ik hoop op een goede natuurlijke bestrijding (maar heb me er nooit echt in verdiept, want heb het nooit nodig gehad...) maar ja: als ik er nog 1 tegenkom... dan sta ik niet voor mezelf in ;-) vies!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Ik geloof niet in natuurlijke vlooienbestrijding. 1 vlo wacht ik nog af, 2 vlooien is botlek. Knoflook en dat soort dingen...ik geloof er niet in.
Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#3248988
Thx dames!! Vooralsnog wordt er niet gekrabt (of krabben ze alleen bij vlooienallergie?!) en heb ik er idd 'pas' 1 gezien. Ik houd t in de gaten en wacht af, maar als het nodig is is het nodig!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3248989
Ik wacht dat af. Goede vlooienkam, hond elke dag op een laken kammen en eerst eens kijken of het niet een verdwaalde eenling was.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3248996
Ik ben twee weken geleden wezen wandelen op het Rozendaalse Veld en bij thuiskomst had ik een vlo, de honden niet.....
Door eelke
#3249011
Ik gooi dingen in de was (inc hond) en heb zo'n spray voor plekken waar ze niet direct mee in contact komen.
Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#3249014
Top... ik heb vanavond ook op mn kont in t weiland gezeten (want pas gemaaid, lekker droog) en de honden hadden gister al n egel in t vizier... allemaal redenen om niet meteen dol te worden. Maar ons bed en de hondenmatten gaan morgen lekker door de wasmachine... gewoon voor t idee ;-) thx voor je geruststelling :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#3249015
eelke schreef:Ik gooi dingen in de was (inc hond) en heb zo'n spray voor plekken waar ze niet direct mee in contact komen.
Hond in de was... de mijne zien me aankomen, daar worden ze nat van, weet je dat wel?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#3249017
eelke schreef:Ja das wel mishandeling. Zelfs hier.
Ja water is alleen cool als je er van gaat stinken of vies van wordt ;-) hahaha... vooralnog geen nieuwe vlooien, ik ontspan me voorzichtig, maar blijf alert ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Door Lizzy
#3249031
In plaats van subiet de Botlek op je hond te knikkeren kun je vanaf nu ook je hond iedere dag een keer of 3 per dag vlo-kammen. En je huis elke dag stofzuigen en de stofzuigerslang afgeplakt wegzetten (ik vind afplakband het beste werken). Sterker nog, ik heb 2 en 3 jaar geleden echt een vlooienprobleem gehad. Die kwamen met de meneer van de dierenambulance mee :biggrin2: . Maar echt he, geen Botlek op mijn honden. Ik heb uiteindelijk wel gif in de woonkamer gebruikt (omgevingsspray) en mijn huis 3 keer zo lang laten luchten dan aangegeven stond op de spray. Wat een bocht......
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3249068
Ik zou ook je honden goed in het oog houden. Maar ook echt kammen en op de warme plekjes kijken of je niets ziet lopen. Dagelijks.

Heb ooit een vlooienplaag gehad waarbij de katten echt niet krabten, maar wij wel beten hadden. Katten waren trouwens behandeld.
Maar sinds ze vers eten is het niet meer zo duidelijk bij de katten als ze vlooien hebben. Je ziet er niets van omdat het maar een paar vlooien blijven, terwijl het vroeger snel explodeerde.
Dus let goed op, krabben is niet altijd een goede leidraad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door