Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3248223
Lil schreef:Dus ik moet mijn hond laten inslapen omdat ik een waakhond in een woonwijk van een ieniemienie dorpje heb?? Ja doelbewust een waakhond; de halve wereld weet dat ik alleen woon in een klein dorp en men probeert regelmatig of ze ik weet niet wat allemaal kunnen uitspoken tegen vrouwtje alleen. Ben mega blij met mijn waakhond! Ja, er zijn gevaren maar ehhhh hoe komt het dan dan mijn honden al die keren da hebben moeten bezoeken en andere honden niet vanwege aanvaring met de mijnen?? Aanvaring op plaatsen waar je echt meeeeeeeeeer dan gestoord bent om een hond los te laten lopen, plaatsen waar echte waakhonden achter hekken zitten (evengoed dus in de bebouwde kom in een "woonwijk"). Nou zou fraai zijn dat de enige hond die geen overlast veroorzaakt dan maar moet hemelen omdat hij niet kan leven met de situaties waarin ik hem niet breng (zet hem altijd in de auto om uit te laten en doe dit niet in het dorp en om mijn voortuin waar hij alleen kan komen met een lijn on de nek staat ook nog eens hekwerk van 1 m dat is de max die is toegestaan).
Ho ho, ik heb nergens gezegd (of gedacht!) dat jouw hond of welke dan ook moet gaan 'hemelen' op basis van z'n rastype! Ik wil met alle liefde een gesprek voeren over veiligheid, maar niet als ik vals beschuldigd word van het willen laten afmaken (want dat is 'inslapen' wat mij betreft in dat geval) van honden die prima funktioneren in de omgeving waarin ze wonen.
Door Martine-Tom
#3248232
Parelridder schreef:Ho ho, ik heb nergens gezegd (of gedacht!) dat jouw hond of welke dan ook moet gaan 'hemelen' op basis van z'n rastype! Ik wil met alle liefde een gesprek voeren over veiligheid, maar niet als ik vals beschuldigd word van het willen laten afmaken (want dat is 'inslapen' wat mij betreft in dat geval) van honden die prima funktioneren in de omgeving waarin ze wonen.
Jij doelt meer op bewustwording, en beter koppelen van baas en hond.
Als ik een staff wil, prima, in de stad, prima ( en echt oprecht, in de basis geen moeite met staffs midden in de stad) maar dat mensen zich bewuster worden van wat er aan de lijn hangt en hoe daarmee te dealen?
En bijvoorkeur een soort zelfregulerend systeem waarbij fokkers kijken bij wie en waar ze een pup plaatsen, en of dat wel een slim plan is enzo...
#3248235
Lil schreef:Dus ik moet mijn hond laten inslapen omdat ik een waakhond in een woonwijk van een ieniemienie dorpje heb?? Ja doelbewust een waakhond; de halve wereld weet dat ik alleen woon in een klein dorp en men probeert regelmatig of ze ik weet niet wat allemaal kunnen uitspoken tegen vrouwtje alleen. Ben mega blij met mijn waakhond! Ja, er zijn gevaren maar ehhhh hoe komt het dan dan mijn honden al die keren da hebben moeten bezoeken en andere honden niet vanwege aanvaring met de mijnen?? Aanvaring op plaatsen waar je echt meeeeeeeeeer dan gestoord bent om een hond los te laten lopen, plaatsen waar echte waakhonden achter hekken zitten (evengoed dus in de bebouwde kom in een "woonwijk"). Nou zou fraai zijn dat de enige hond die geen overlast veroorzaakt dan maar moet hemelen omdat hij niet kan leven met de situaties waarin ik hem niet breng (zet hem altijd in de auto om uit te laten en doe dit niet in het dorp en om mijn voortuin waar hij alleen kan komen met een lijn on de nek staat ook nog eens hekwerk van 1 m dat is de max die is toegestaan).
Dat schrijft ze toch helemaal niet Lil?! Misschien moet je Parelridder's stukje opnieuw nog een keer lezen want dat staat er echt niet eens in de verste verte.
#3248238
Ik vind ook dat er een leeftijd aangekoppeld moet worden voor Staffords, dus niet voor jongelui die net aan een hond beginnen, en een cursus voor de eigenaar,
Hoe omgaan met een powerdog! En gemeentes moeten strenger toezien. Als er veel meldingen zijn over een bepaalde hond in een wijk met dusdanige agressie,of erge verwondingen bij andere honden. Dan hoort die hond niet in de maatschappij thuis hoe erg ook voor de hond, want die zijn schuld is het niet hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3248242
Lizzy schreef:Dat schrijft ze toch helemaal niet Lil?! Misschien moet je Parelridder's stukje opnieuw nog een keer lezen want dat staat er echt niet eens in de verste verte.

Klopt, staat er niet maar wel dat honden moeten kunnen dealen met losloopgebied en losgeslagen anderen. Nou ja 1000% dat kunnen wij niet en ik ben echt heel boos dat ik moet dealen met losgeslagen honden die ons bijten terwijl ik dus zorg dat de mijnen dat niet kunnen en dat dus bewezen heb. Helaas ten kosten van ons. Maar nee ik kan niet voldoen aan de eisen die men vergt. Mijn hond vind vreemden niet leuk en sorry dat is best de bedoeling. Jammer dat hij honden niet leuk vindt, maar super dat hij geen vriend van vreemde mensen is. Ja, sommige mensen willen dat ook als ze in een woonwijk in een rijtjeshuis wonen.
#3248257
Lil schreef:Klopt, staat er niet maar wel dat honden moeten kunnen dealen met losloopgebied en losgeslagen anderen. Nou ja 1000% dat kunnen wij niet en ik ben echt heel boos dat ik moet dealen met losgeslagen honden die ons bijten terwijl ik dus zorg dat de mijnen dat niet kunnen en dat dus bewezen heb. Helaas ten kosten van ons. Maar nee ik kan niet voldoen aan de eisen die men vergt. Mijn hond vind vreemden niet leuk en sorry dat is best de bedoeling. Jammer dat hij honden niet leuk vindt, maar super dat hij geen vriend van vreemde mensen is. Ja, sommige mensen willen dat ook als ze in een woonwijk in een rijtjeshuis wonen.
Als je afgekoeld bent misschien nogmaals herlezen..? want ook dát heb ik niet gezegd..
Ik heb gezegd dat in losloopgebieden losgeslagen honden lopen. Daarmee bedoel ik geen bijtende honden (waar jij het over hebt) maar 'ongeleide projectielen'. Bijv. honden die op alleen een zonnige zondag uit de mand geplukt worden, dus helemaal dwaas op iedereen af stormen omdat ze totaal hun ei niet kwijt zijn. En honden waarvan de eigenaar denkt "los loopgebied, dus álles mag, hoera!" Of honden van eigenaren die vooral druk aan het beppen en appen zijn, zich 0,0 bemoeien met de begeleiding of het vermaak van hun maatje, zodat die z'n vertier elders gaat zoeken zonder dat iemand kijkt of dat genoegen wel wederzijds is. Kortom, honden van eigenaren die ze niet begrenzen, waardoor ze óók af stormen op mensen en honden die dat niet prettig vinden.
Zoals gezegd, dat vind ik ook rete irritant, maar dat is wel een gegeven: in losloopgebieden worden honden geconfronteerd met sporters, paarden, mountainbikers, nordic walkers en ongeleide (honden)projectielen. Honden die daar lopen moeten daar dus mee kunnen dealen.
Dat het oké zou zijn dat jullie worden gebeten, wat jij nu stelt, dat staat natuurlijk nergens.. Evenmin dat jouw hond een losloopgebied in moet kunnen. En dat jij er voor weet te zorgen dat jouw hond niet (terug)bijt is m.i. exact de kern van wat ik schreef: dan heb je dus (kennelijk) effectief maatregelen getroffen om schade te voorkomen. En als iedereen dat deed, werden jullie niet gebeten!
#3248264
Martine-Tom schreef: Jij doelt meer op bewustwording, en beter koppelen van baas en hond.
Als ik een staff wil, prima, in de stad, prima ( en echt oprecht, in de basis geen moeite met staffs midden in de stad) maar dat mensen zich bewuster worden van wat er aan de lijn hangt en hoe daarmee te dealen?
En bijvoorkeur een soort zelfregulerend systeem waarbij fokkers kijken bij wie en waar ze een pup plaatsen, en of dat wel een slim plan is enzo...
Maar dat is dus precies wat gebeurde ten tijde van de RAD! Nu kan iedere kneus een nest doen en verkopen via Marktplaats aan andere kneuzen omdat ze zo lekker goedkoop zijn! En die zich totaal niet hebben ingelezen wat voor hond ze nu eigenlijk hebben, en er is überhaupt niet gekeken of de combi fokwaardig is en wat voor karaktereigenschappen er voorkomen in lijnen....
#3248268
Parelridder schreef:Als je afgekoeld bent misschien nogmaals herlezen..? want ook dát heb ik niet gezegd..
Ik heb gezegd dat in losloopgebieden losgeslagen honden lopen. Daarmee bedoel ik geen bijtende honden (waar jij het over hebt) maar 'ongeleide projectielen'. Bijv. honden die op alleen een zonnige zondag uit de mand geplukt worden, dus helemaal dwaas op iedereen af stormen omdat ze totaal hun ei niet kwijt zijn. En honden waarvan de eigenaar denkt "los loopgebied, dus álles mag, hoera!" Of honden van eigenaren die vooral druk aan het beppen en appen zijn, zich 0,0 bemoeien met de begeleiding of het vermaak van hun maatje, zodat die z'n vertier elders gaat zoeken zonder dat iemand kijkt of dat genoegen wel wederzijds is. Kortom, honden van eigenaren die ze niet begrenzen, waardoor ze óók af stormen op mensen en honden die dat niet prettig vinden.
Zoals gezegd, dat vind ik ook rete irritant, maar dat is wel een gegeven: in losloopgebieden worden honden geconfronteerd met sporters, paarden, mountainbikers, nordic walkers en ongeleide (honden)projectielen. Honden die daar lopen moeten daar dus mee kunnen dealen.
Dat het oké zou zijn dat jullie worden gebeten, wat jij nu stelt, dat staat natuurlijk nergens.. Evenmin dat jouw hond een losloopgebied in moet kunnen. En dat jij er voor weet te zorgen dat jouw hond niet (terug)bijt is m.i. exact de kern van wat ik schreef: dan heb je dus (kennelijk) effectief maatregelen getroffen om schade te voorkomen. En als iedereen dat deed, werden jullie niet gebeten!
Ik heb dan weer niet gezegd dat jij gezegd zou hebben dat het ok is dat wij gebeten worden ;)

Maar ja mijn hond kan niet omgaan met losgeslagen projectielen. Daarom kom ik niet in losloop, maar ik kom dezelfde losgeslagen projectielen tegen langs de A2 een plek waar je mi zelfs luisterende honden niet loslaat... en ik krijg paar keer per week te horen dat ik dan maar elders moet wandelen. Ehhhh industrieterrrein.... fietspad langs de A2..... waar kan ik wandelen zonder losgeslagen projectielen??en waarom mag ik daar niet komen als mijn hond daar niet tegen kan? Nee dat heb jij niet gezegd maar wel honden moeten daar tegen kunnen. Het zijn de andere mensen die dus hetzelfde redeneren en zeggen: jouw hond moet tegen mijn losbol kunnen. nou nee ik vind dat krom. Als ik in losloop wandel wel, dat ben ik met je eens! (Hoewel een snauw zonder schade dan best mag vind ik) maar als ik wandel waar juist beschreven en honden altijd aan de lijn heb en altijd weghoudt van anderen en roep lijn ze aan. Ik nb ook 5 keer per week hoor: is dat een politiehond? Dus ik ook niet uitstraal dat ik of mijn honden gezellig willen buurten. Nou dan vind ik dat het ok is dat mijn hond niet tegen losgeslagen losbollen kan en het echt dan aan de andere partij is om de hond onder controle te houden. Maar daarin verschillen wij en ik met de mensen die ik tegenkom van mening. En sorry voor de emotionele reactie. Ik ben al dagen aan het huilen, weet echt niet meer waar ter wereld nog de honden uit te kunnen laten. En de mijnen hebben nog nooit schade gemaakt, dus ik loop niet met mega gevaar rond en woon alles behalve stedelijk zodat het niet meteen direct mijn schuld is dat ik nergens kan wandelen. Ik heb alleen maar last van losgeslagen honden op gekke plaatsen en veel mensen die roepen dan moet je er maar tegen kunnen of dan moet je je hond maar niet uitlaten (dit was een jaar geleden nog volstrekt anders, toen kwam ik nergens losbollen tegen).
#3248299
Lil schreef:Ik heb dan weer niet gezegd dat jij gezegd zou hebben dat het ok is dat wij gebeten worden ;)

Maar ja mijn hond kan niet omgaan met losgeslagen projectielen. Daarom kom ik niet in losloop, maar ik kom dezelfde losgeslagen projectielen tegen langs de A2 een plek waar je mi zelfs luisterende honden niet loslaat... en ik krijg paar keer per week te horen dat ik dan maar elders moet wandelen. Ehhhh industrieterrrein.... fietspad langs de A2..... waar kan ik wandelen zonder losgeslagen projectielen??en waarom mag ik daar niet komen als mijn hond daar niet tegen kan? Nee dat heb jij niet gezegd maar wel honden moeten daar tegen kunnen. Het zijn de andere mensen die dus hetzelfde redeneren en zeggen: jouw hond moet tegen mijn losbol kunnen. nou nee ik vind dat krom. Als ik in losloop wandel wel, dat ben ik met je eens! (Hoewel een snauw zonder schade dan best mag vind ik) maar als ik wandel waar juist beschreven en honden altijd aan de lijn heb en altijd weghoudt van anderen en roep lijn ze aan. Ik nb ook 5 keer per week hoor: is dat een politiehond? Dus ik ook niet uitstraal dat ik of mijn honden gezellig willen buurten. Nou dan vind ik dat het ok is dat mijn hond niet tegen losgeslagen losbollen kan en het echt dan aan de andere partij is om de hond onder controle te houden. Maar daarin verschillen wij en ik met de mensen die ik tegenkom van mening. En sorry voor de emotionele reactie. Ik ben al dagen aan het huilen, weet echt niet meer waar ter wereld nog de honden uit te kunnen laten. En de mijnen hebben nog nooit schade gemaakt, dus ik loop niet met mega gevaar rond en woon alles behalve stedelijk zodat het niet meteen direct mijn schuld is dat ik nergens kan wandelen. Ik heb alleen maar last van losgeslagen honden op gekke plaatsen en veel mensen die roepen dan moet je er maar tegen kunnen of dan moet je je hond maar niet uitlaten (dit was een jaar geleden nog volstrekt anders, toen kwam ik nergens losbollen tegen).
Ik snap echt heel erg goed dat je heel emotioneel wordt van de situatie waar je je in begeeft. Want het is gewoon zwaar kl*te om het zo maar eens te zeggen dat jij zo je best doet om daar te lopen waar niemand last van jou en je honden heeft maar mensen het toch nog voor je weten te verkl*ten :'(

Gewoon voor de luchtigheid (grapje dus): misschien moet je je honden zo'n muilkorf om doen :biggrin2:

Afbeelding

Het effect is best scary ;D ;D ;D

Afbeelding
#3248418
Ja Lizzy, geweldig! En dan vooral voor de mini, want die voelt zich mega. ;)

Heb er nog even met een paar goede bekenden over gepraat en zij denken wel te weten waaraan het ligt. Ik ben inderdaad te lief, zodat iedereen weet en voelt en merkt johhhh die vrouw zorgt wel voor de veiligheid van mijn lieverd. Dus ik ga mijn mega schat gewoon eens wat meer ruimte geven zich te uite (dan zal hij gaan blaffen, maar ik bedenk mij nu pas dat niemand daar waar ik wandel last van zal hebben, daar woont niemand hooguit een paar mensen die dan nog werken en dat zullen er weinig zijn).
#3248430
Lil schreef:Alleen dat is al een discussiepunt. Dat staat nergens gedefinieerd.
Oh..... Ik was al aan het googlen, maar dan zie ik echt een hele waslijst. Maar dat wordt dan omschreven als honden die ooit zijn gefokt om te vechten.

Deze lijst:

A

Akita (Japan)
Alangu Mastiff (India)
Alano Español (Spanje)
Amerikaanse buldog (Verenigde Staten)
Amerikaanse Pitbullterriër (Verenigde Staten)
Amerikaanse staffordshireterriër (Verenigde Staten)

B

Bedlingtonterriër (Verenigd Koninkrijk)
Blauwe Paul Terriër (Schotland)
Bostonterriër (Verenigde Staten)
Bull en Terriër (Groot-Brittannië)
Bulterriër (Engeland)
Bully Kutta (India)

C

Ca de bou, Perro de Presa Mallorquin (Spanje)
Cane corso (Italië)
Cordoba vechthond (Argentinië)

D

Dogue de Bordeaux (Frankrijk)
Dogo argentino (Argentinië)
Dogo canario (Perro de Presa Canario) (Spanje)
Dogo Cubano (Cuba)
Dogo Sardesco (Italië)
Dobermann (Duitsland)

E

Engelse Mastiff (Groot-Brittannië)
Engelse witteterriër (Groot-Brittannië)

F

Fila brasileiro (Brazilië)

G

Gull Dong (India)
Gull Terr (Pakistan)

I

Indiase bullterriër (India)
Ierse Staffordshireterriër (Ierland)

K

Kerry Blauwe terriër (Ierland)

L

Lottatore Brindisino (Italië)

M

Manchesterterriër (Engeland)
Mastino napoletano (Italië)

O

Oudengelse buldog (Groot-Brittannië)

P

Pitbull

S

Shar-pei (China)
Staffordshire-bulterriër (Verenigd Koninkrijk)

T

Tibetaanse mastiff (Tibet)
Tosa (Japan)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door