Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3247805
Gelukkig niet.
Een keer bij een aangelijnde stafford scheelde t letterlijk een haar. En een bullterrier die over 'm heen ging staan wat bijna escaleerde. Vriendlief heeft die hond weggetrokken terwijl ik Scott meenam.
Scott is van het kaliber de aanval is de beste verdediging dus loslaten zou geen optie zijn. Ook bij die stafford zou hij er vol ingevlogen zijn als hij de kans had gehad.
Door Lil
#3247806
Boris 5 x bij da geweest voor bijtincident. 1 keer opname van 2 nachten en 3 dagen en 1 maal kwart van een oor eraf. Andere keren alleen hechtingen.

Jones 1 x twee nietjes en 1 x 3 hechtingen.

Alles zonder schade weet ik al niet meer hoe vaak. Jones trouwens minder dan sociale Boris, maar Jones wordt dan ook weggehouden bij de honden; helaas zijn er dus maffe mensen die a hun honden niet weghouden en b honden op hele gevaarlijke plekken loslaten.

Kimba 1 x wat wondjes waar ik alleen betaldine in gekiept heb. Die reu beet Jones toen de hechtingen en zij sprong toen ertussen.

Ofwel; ik ben het meer dan zat al die incidenten.
Door jasmijn
#3247809
Oja Femke is nog een keer gegrepen door een roedel oes, 1 dook er boven op de rest ging mee doen. Godzijdank hielden ze snel op toen zowel ik als de baas er tussen sprong, ze is toen gelijk naar het huis van opa en oma gesprint en gelukkig stond de achter deur open en was ze veilig.
Ze had maar 1 set gaatjes en heeft heel veel geluk gehad, was het een ander ras geweest dan weet ik niet of ze het wel overleefd had.

Ook hier gelukkig een goed eigenaar getroffen, alles is betaald en heb ook nog een bos bloemen gehad.
Was echt roedel werking dat, als het er 1 was geweest had die volgens mij echt niet aangevallen.
Door Lizzy
#3247813
Brutus is 2 keer aangevallen dusdanig dat de dierenarts er aan te pas moest komen. Een keer door een Rottweiler en een keer door een Samojeed. Achteraf bleek hij wel een mega aansteller hoor. Ja, hij had een bijtwond maar guttegut, een gaatje. En meneer kon niet meer lopen, die hebben we door het bos moeten dragen ::) . Hij zelf heeft trouwens 1 keer een andere hond dusdanig verwond dat die naar de dierenarts moest. Tenminste.... Het was een Dobermann. Ik kreeg de rekening onder ogen, moest iets van 400 gulden betalen en op de rekening stond dat de hond onder narcose was geweest voor de behandeling van oorontsteking, het oor was onder narcose gespoeld en er kwam een AB zalf kuur (Surolan) mee. Dus ik vraag "maar wat heeft dat met het wondje te maken dat Brutus gemaakt heeft bij zijn oor maar niet IN zijn oor?". De man ontplofte in mijn gezicht, begon te schreeuwen dat de wond onder narcose gehecht had moeten worden (er stond niks over hechtingen), dat hij door het gevecht een oorontsteking had gekregen (dezelfde dag nog) en hij werd ZO agressief dat ik hem heb gezegd dat ik de rekening zou betalen. Ik heb de rekening aan mijn eigen dierenarts laten zien en die zei "zo dan, ben jij genaaid! Je hebt voor iets betaald wat in z'n geheel niet met dat gevecht te maken kan hebben!". Ik ben nog een zak met snackjes daar gaan brengen maar ik mocht niet binnen komen nog de hond zien. Toen ik hem een dag erna op straat tegen kwam liep de hond los en wilde ik de hond controleren op de hechtingen. De man riep de hond, lijnde hem aan, schreeuwde mij nog wat verwensingen toe en liep gauw met de hond weg.

Verder is Fritzi dus nog niet zo heel lang geleden aangevallen door een vechthond. Godzijdank beschermde Bisq haar dochter en greep de eigenaar zelf hardhandig in. Fritzi heeft er mentaal en fysiek geen schade aan over gehouden. Maar Bisq en ik wel. Zodra Bisq denkt dat een andere hond haar Fritzi wat aan gaat doen, gaat ze zenuwachtig staan blaffen en probeert ze de hond direct bij Fritzi te verjagen. Die hond dacht maar 1 ding "jij gaat vandaag DOOD DOOD DOOD DOOD". Ik heb de blik in de ogen van de hond gezien en ben sindsdien ZO bang..... Ik loop eigenlijk niet meer met plezier in het bos. En ik ben echt uren per week bezig te bedenken hoe ik mijn honden kan beschermen tegen dit soort enge kelere-beesten, excuseer mijn Frans :-\ . Heel eerlijk? Voor mij is de lol er wel af, wandelen met honden....
Gebruikersavatar
Door Hope
#3247817
Lizzy schreef:Brutus is 2 keer aangevallen dusdanig dat de dierenarts er aan te pas moest komen. Een keer door een Rottweiler en een keer door een Samojeed. Achteraf bleek hij wel een mega aansteller hoor. Ja, hij had een bijtwond maar guttegut, een gaatje. En meneer kon niet meer lopen, die hebben we door het bos moeten dragen ::) . Hij zelf heeft trouwens 1 keer een andere hond dusdanig verwond dat die naar de dierenarts moest. Tenminste.... Het was een Dobermann. Ik kreeg de rekening onder ogen, moest iets van 400 gulden betalen en op de rekening stond dat de hond onder narcose was geweest voor de behandeling van oorontsteking, het oor was onder narcose gespoeld en er kwam een AB zalf kuur (Surolan) mee. Dus ik vraag "maar wat heeft dat met het wondje te maken dat Brutus gemaakt heeft bij zijn oor maar niet IN zijn oor?". De man ontplofte in mijn gezicht, begon te schreeuwen dat de wond onder narcose gehecht had moeten worden (er stond niks over hechtingen), dat hij door het gevecht een oorontsteking had gekregen (dezelfde dag nog) en hij werd ZO agressief dat ik hem heb gezegd dat ik de rekening zou betalen. Ik heb de rekening aan mijn eigen dierenarts laten zien en die zei "zo dan, ben jij genaaid! Je hebt voor iets betaald wat in z'n geheel niet met dat gevecht te maken kan hebben!". Ik ben nog een zak met snackjes daar gaan brengen maar ik mocht niet binnen komen nog de hond zien. Toen ik hem een dag erna op straat tegen kwam liep de hond los en wilde ik de hond controleren op de hechtingen. De man riep de hond, lijnde hem aan, schreeuwde mij nog wat verwensingen toe en liep gauw met de hond weg.

Verder is Fritzi dus nog niet zo heel lang geleden aangevallen door een vechthond. Godzijdank beschermde Bisq haar dochter en greep de eigenaar zelf hardhandig in. Fritzi heeft er mentaal en fysiek geen schade aan over gehouden. Maar Bisq en ik wel. Zodra Bisq denkt dat een andere hond haar Fritzi wat aan gaat doen, gaat ze zenuwachtig staan blaffen en probeert ze de hond direct bij Fritzi te verjagen. Die hond dacht maar 1 ding "jij gaat vandaag DOOD DOOD DOOD DOOD". Ik heb de blik in de ogen van de hond gezien en ben sindsdien ZO bang..... Ik loop eigenlijk niet meer met plezier in het bos. En ik ben echt uren per week bezig te bedenken hoe ik mijn honden kan beschermen tegen dit soort enge kelere-beesten, excuseer mijn Frans :-\ . Heel eeirlijk? Voor mij is de lol er wel af, wandelen met honden....
Herkenbaar. Voor mij ook :-\
#3247820
Martine-Tom schreef:Zomaar eens nieuwsgierig.

Tom wel, diverse schampschotten maar 1x met een gat en medische behandeling tot gevolg. Dit was door een franse bulldog teef.
Niet de mijne! :sofa: :biggrin2:

Yara gelukkig nog nooit. Tyke wel eens een gaatje gekregen van een labrador.
Door Lil
#3247824
Hope schreef:Herkenbaar. Voor mij ook :-\
Dat maakt dus al 3....

Ik vind het niet normaal: 4 honden gehad afgelopen 15 jaar. 7 keer da gezien met 2 honden en de andere 2 hebben een keer gaten zonder da consult gehad (Cay ook 2 keer). Tel ik alle slechts veel lawaai niet mee. En van al die keren.... ooit 1 keer Jones blaffend op andere afgerend (en op 10 cm afstand stil blijven staan) en aangelijnde Cay heeft eens gehapt, maar ja had die man 6 keer gezegd de hond bij zich te houden en die sprong er dus op. Tja een hond met rugpijn hapt dan. Dus ik ben niet zonder zonde maar vind het niet normaal dat nooit echt overlast veroorzaak en zoveel ellende dankzij anderen krijg.
Door eelke
#3247831
Wat dat betreft heeft een newf een voordeel door zijn grootte en zijn vacht. Bij Gijs ben ik niet zo snel bang dat hij dodelijk gebeten wordt. Oke, als hij door dat trauma zelf angst agressie krijgt of juist steeds wil vluchten, heb je natuurlijk wel een groter probleem...

Joep is trouwens ook eens gepakt. Dat was met bijten niet per see zo heftig, maar hij werd op de grond gedrukt. Helaas stonden ze in een meertje van +/- 30-40 cm diep en verzoop hij daardoor bijna. Was een reu waarop mijn moeder vaak paste, en we vermoeden dat die reu de teef van mijn moeder zich toe-eigende. Joep is heel vrij met die teef, want dat is zijn zus...dat zal die reu niet goed gevonden hebben denk ik.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3247840
Meerder keren.

Harry, onze kruising maltezer is een keer flink gegrepen door een bull terier die in een bestelbus opgesloten zat en door het kiertje van het openstaande raam naar buiten gewurmt kwam. Meerdere hechtingen en bont en blauw.

Oscar is door de hollandse herder en later de duitse herder uit onze straat gegrepen. In beide gevallen geheel onverwachts van achteren, terwijl wij van de hond af liepen en bij de duitse zelfs de hoek al om waren en uit zicht waren. Bij de hollander was er flink schade inclusief gat in oor en enorm afgesleten nagels zo hard was Oscar over het asfvalt gesleurd door hem, bij de duitser was de schade bij Oscar wat kleinere gaatjes en bont en blauw en een gat in het been van meneer K toen hij er tussen kwam. In beide gevallen baasjes die de hond in de kraag hebben gevat en zich zonder excuses uit de voeten hebben gemaakt.
Ook nog door een klein zwart-bruin kruisinkje die maar op Oscar in bleef happen. Geen woeste aanval met veel schade, maar wel heel vasthoudend en maar doorgaan en doorgaan. Meneer K zat op zijn knieen in de modder om hem bij Oscar weg te proberen te krijgen, baas grijpt na een hele lange tijd eindelijk het hondje, draait zich om en loopt zonder iets te zeggen weg.
En een keer door een kruising staff oid, die uit het losloopgebied gestormd kwam en bam bovenop Oscar klapte. Godzijdank met een baas die er op heel hoog tempo achteraan kwam en ingreep en duizendmaal excuses maakte. Oscar had toen wel gaatjes, maar niet erg.

Hij heeft gevochten met 2 berners. Die hebben hem eerst een kwartier lang dreigend achtervolgd in het losloopgebied. En toen Oscar na een kwartier dreigen een snauw deed barste de bom en gingen ze met zijn drieen helemaal los. Dus echt aangevallen, niet echt, maar het gedrag van die berners was heel bizar, geen eigenaar in de buurt en ik wist niet wat te doen. Uiteindelijk heeft een man die er niets mee te maken gehad mij geholpen, zodat we 1 berner en Oscar vast konden pakken en de andere berner droop toen af.

De rottweiler uit de straat heeft hem niet aangevallen, maar is wel een keer loslopend heel dreigend naar Oscar toegekomen, met een baasje die riep "hij doet niets hoor". Doordat meneer K Oscar zo ongeveer achter een auto geslingerd heeft gebeurde er ook niets, maar toen we elkaar de keer er na plots zagen bij de hoek van de straat, reageerde Oscar heel heftig en daardoor de rottweiler ook. Ze houdt hem nu aangelijnd als ze ons ziet, hopelijk gebeurd er nooit meer wat.

En dan nog ontelbare ontmoetingen die héél dicht bij heel erg fout aflopen zaten, maar waarbij het nog nét goed ging. Hoe vaak we niet moeten roepen dat mensen hun hond weg moeten halen, bij zich moeten roepen enz. Ik ga heel snel afkloppen dat we al heel lang geen vervelende dingen meer hebben meegemaakt. Ons beleid alles te vermijden blijft hopelijk goed resultaat geven.
Door rosmin
#3247843
Wat worden er veel honden gegrepen als ik dit zo lees :-\
En wat een mazzel heb ik dan dat de enige incidenten gevallen van ernstige dreiging waren die door mijn gebrul en houding gelukkig op tijd zijn gestopt doordat de aanvallende rottweiler en labradors toen afdropen.
Door Lizzy
#3247848
Ik heb die "jij gaat vandaag DOOD" -blik nog nooit bij een andere hond gezien zoals bij die vechtmachine. Echt nog nooit. En dan wandel ik toch ook al 20 jaar iedere dag in het bos.
Door sella
#3247850
Diverse keren in de loop der jaren zonder schade die herinner ik me niet eens meer.
Mijn labmeisje is met 12 weken door een dh aangevallen en ik heb dat beest van der afgegrapt, geen baas en maar voor de keel gaan.
Dat is nooit meer goed gekomen, aanval bleef de beste verdediging.
Buffel in de wijk 2 keer door een amerikaanse buldog die uit huis vloog. Dit heeft hem bang voor doggen gemaakt, geen fysieke schade door zijn dikke vacht.
Shay bijna doodgebeten door een pitbull, de enige mazzel was dat Rob kon voorkomen dat die bull kon herpakken en gaan scheuren.
Ik heb er met Buffel bijgestaan en kon weinig doen, tot Shay in paniek zich los wilde rukken.
Veel getuigen en het duurde wel meer dan 5 minuten voor het kreng ging lossen en weggesleurd werd door een man of 6.

Shay had een gaatje in zijn slokdarm en halsslagader, is kantje boort geweest. Beide honden gaan door het lint bij bullen. En dat slijt nog steeds weinig.

Dit heeft mijn onbevangenheid omzeep geholpen en ik loop niet meer lekker.
Weet ook niet of ik nog honden neem als ik nog hier woon als deze er niet meer zijn door ouderdom.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3247860
Lizzy schreef:Ik heb die "jij gaat vandaag DOOD" -blik nog nooit bij een andere hond gezien zoals bij die vechtmachine. Echt nog nooit. En dan wandel ik toch ook al 20 jaar iedere dag in het bos.
Voor mij was dat ook nieuw en juist die blik maakt dat ik zo bang ben geworden.
Een hond met zo'n blik is voor geen enkele reden meer vatbaar en reageert totáál nergens meer op.
Door Lizzy
#3247867
Hope schreef:Voor mij was dat ook nieuw en juist die blik maakt dat ik zo bang ben geworden.
Een hond met zo'n blik is voor geen enkele reden meer vatbaar en reageert totáál nergens meer op.
Nee precies. En ik (Fritzi) heb (heeft) ongelofelijk veel geluk gehad.... Ik heb er dus amper beeld bij hoe jij getraumatiseerd moet zijn na het gebeuren met Nelson. Of Parelridder na wat er gebeurd is met Daantje. Of Sella na wat er gebeurd is met Shay :-X :-X :-X :-X . Ik krijg er echt pijn van in de buik.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door