Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3248966
Martine-Tom schreef:Wat triest om te lezen hoeveel mensen overwegen om na de huidige hond te stoppen met honden vanwege de idioten met vechthonden.
Ik hoor inmiddels ook bij die groep. De gedachte om na Tom te stoppen met honden komt steeds vaker op...
+ 1
Door Borke
#3248974
Borke en Sofi zijn gelukkig nooit dusdanig gegrepen dat het een probleem was. Wel eens wat gaatjes, maar niets ernstigs. Beiden stonden stevig in hun schoenen, dus honden durfden het ook niet zo snel aan denk ik. Borke was een stoere zelfverzekerde hond en dat is Sofi ook, maar ze wordt wel ouder. Soms heeft ze het niet door als en hond haar benadert en dan roep ik haar altijd, zodat ze het ziet en niet schrikt.
Sofi is zelf nogal reactief op andere honden, dus wij ontlopen iedereen. Met haar valt het mij op hoeveel honden er fixeren, steeds meer. Hoeveel honden haar bestormen, honden die "niets doen alleen maar willen spelen". Gek word ik er van.

Dan heb ik het niet over de vechthonden, maar over al die leuke vrolijke labradors, labradoodles, boomertjes etc. En herders, fixerende herders, maar de bazen daarvan doen hun best om die honden bij zich te houden. Staffs lopen sinds kort ook in ons park en ik ontloop ze allemaal. Ik geloof best dat ze lief en leuk zijn, maar niet bij Sofi.

Ik dacht altijd om later, als Sofi er niet meer is, een klein hondje te willen. Een handzaam vrolijk hondje wat je makkelijk overal mee naar toe kan nemen en wat iedereen leuk en gezellig vindt. Waar je ook makkelijk oppas voor vindt.
Ik durf het echter niet aan. Als zo'n hondje de verkeerde hond tegen komt, dan is hij er geweest. Sofi zal dus vermoedelijk onze laatste hond zijn.
Daarbij vind ik dat er nu veel te veel honden zijn. Je kunt gewoon niet meer rustig en ontspannen met je hond lopen. De lol gaat er dan bij mij vanaf. Jammer! Ik vond het heerlijk om vroeger met Borke te wandelen, maar 10-12 jaar geleden was dat echt anders dan nu :'(
Door Diego
#3248990
Ik zit met een van onze honden op speurtraining en dat is in het afgeschermde gedeelte van park waar honden aan de lijn moeten en dus niet los!....mijn kleine kereltje is zelf zo trots met speurles en ik ben ook zo trots op hem.
Maar van de week sprongen er opeens 4 loslopende honden op hem af van achter en dat ging niet zachtjes, hij lag al om en totaal in paniek..ik had ze nooit zien aankomen en hij was druk aan snuffelen naar het spoor en ik schreeuwde tegen die honden en ik heb hem wel opgetild toen het lukte om hem te beschermen en heb her en der wat trappen gegeven en toen dropen ze af en kwam het baasje er doodkalm aanlopen. ' laat je hond maar los, ze doen niets' . Diepe zucht en ben weggelopen. Gevolg...de speurlessen zijn nu zo spannend/eng geworden, dat we meer op de omgeving letten dan aan het speuren zijn. :-[
#3249025
Wat lijkt het me erg iedere dag met angst in je lijf met je hond te gaan lopen.
Ik ken dat gelukkig hier niet. Iedere dag komen we samen in het bos op een losloopveld met wel tien tot 12 andere honden van heel erg klein tot erg groot. O.a een Chiwawa, een labrador, een Australian Shepherd, een drentse patrijs, een kruising tussen een mechelse herder en een husky, een corgi, een basset hound, een cane corso, een boerenfox, een american stafford, een boston terrier, een saarloos wolfshond.
Nooit problemen die spelen allemaal met elkaar. Na een uur op dat veld maak ik dan nog een wandeling door de bossen, ga dan zwemmen met Saartje en loop weer terug door de bossen naar de auto.
Ik denk dat ik bevoorrecht ben?
Door Lil
#3249058
Borke schreef:Borke en Sofi zijn gelukkig nooit dusdanig gegrepen dat het een probleem was. Wel eens wat gaatjes, maar niets ernstigs. Beiden stonden stevig in hun schoenen, dus honden durfden het ook niet zo snel aan denk ik. Borke was een stoere zelfverzekerde hond en dat is Sofi ook, maar ze wordt wel ouder. Soms heeft ze het niet door als en hond haar benadert en dan roep ik haar altijd, zodat ze het ziet en niet schrikt.
Sofi is zelf nogal reactief op andere honden, dus wij ontlopen iedereen. Met haar valt het mij op hoeveel honden er fixeren, steeds meer. Hoeveel honden haar bestormen, honden die "niets doen alleen maar willen spelen". Gek word ik er van.

Dan heb ik het niet over de vechthonden, maar over al die leuke vrolijke labradors, labradoodles, boomertjes etc. En herders, fixerende herders, maar de bazen daarvan doen hun best om die honden bij zich te houden. Staffs lopen sinds kort ook in ons park en ik ontloop ze allemaal. Ik geloof best dat ze lief en leuk zijn, maar niet bij Sofi.

Ik dacht altijd om later, als Sofi er niet meer is, een klein hondje te willen. Een handzaam vrolijk hondje wat je makkelijk overal mee naar toe kan nemen en wat iedereen leuk en gezellig vindt. Waar je ook makkelijk oppas voor vindt.
Ik durf het echter niet aan. Als zo'n hondje de verkeerde hond tegen komt, dan is hij er geweest. Sofi zal dus vermoedelijk onze laatste hond zijn.
Daarbij vind ik dat er nu veel te veel honden zijn. Je kunt gewoon niet meer rustig en ontspannen met je hond lopen. De lol gaat er dan bij mij vanaf. Jammer! Ik vond het heerlijk om vroeger met Borke te wandelen, maar 10-12 jaar geleden was dat echt anders dan nu :'(
Bizar he hoe dat in korte tijd veranderd is he. Ik vind ook dat er veeeeeeel meer honden lopen dan vroeger. ik ken in dat mini dorp van mij 6 mensen die nooit eerder een hond hadden en nu wel. En 8 mensen die van 1 naar 2 honden zijn gegaan. Dorp bestaat uit 7 straten... dus dat een derde meer aan honden dan anderhalf jaar geleden. En dan weet ik dus niet hoe het met de omringende dorpen zit, want ik kom echt heel veel meer honden tegen dan twee jaar geleden (meer dan die 14 extra die ik nu opnoem).

Klein hondje is echt wel heel erg leuk als ik kijk naar mini van mij. Grote voordeel is dan wel dat mega naast mini loopt
Door Borke
#3249066
Lil schreef:Bizar he hoe dat in korte tijd veranderd is he. Ik vind ook dat er veeeeeeel meer honden lopen dan vroeger. ik ken in dat mini dorp van mij 6 mensen die nooit eerder een hond hadden en nu wel. En 8 mensen die van 1 naar 2 honden zijn gegaan. Dorp bestaat uit 7 straten... dus dat een derde meer aan honden dan anderhalf jaar geleden. En dan weet ik dus niet hoe het met de omringende dorpen zit, want ik kom echt heel veel meer honden tegen dan twee jaar geleden (meer dan die 14 extra die ik nu opnoem).

Klein hondje is echt wel heel erg leuk als ik kijk naar mini van mij. Grote voordeel is dan wel dat mega naast mini loopt
Is inderdaad vreemd hoe snel dat gaat.

Zou jij mini hondje kiezen als je er geen mega naast zou hebben? Ik niet dus...tenminste niet als je er mee in de natuur wilt lopen. Als je in de stad woont en altijd alleen maar aangelijnde honden tegenkomt waar druk verkeer is, dan zou ik het anders zien. Wij wonen echter aan de natuur.

Ik zou geen hond meer durven hebben die minder dan 20 kg weegt.....terwijl fysiek bezien ik liever een hond zou kiezen die rond de 10 kg weegt. Dat gaat dus niet meer gebeuren.
Door Lil
#3249084
Borke schreef:Is inderdaad vreemd hoe snel dat gaat.

Zou jij mini hondje kiezen als je er geen mega naast zou hebben? Ik niet dus...tenminste niet als je er mee in de natuur wilt lopen. Als je in de stad woont en altijd alleen maar aangelijnde honden tegenkomt waar druk verkeer is, dan zou ik het anders zien. Wij wonen echter aan de natuur.

Ik zou geen hond meer durven hebben die minder dan 20 kg weegt.....terwijl fysiek bezien ik liever een hond zou kiezen die rond de 10 kg weegt. Dat gaat dus niet meer gebeuren.
Ik weet het niet. Mini is heel sociaal en kalmeert veel honden. Voor mijzelf vind ik haar niet veilig; als vrouw alleen al dan niet in donker in middle of nowhere. Nu zou ik nooit voor onder 10 kg kiezen, omdat ik gewoon op maat herder/golden retriever val. Mini is toeval en geen doorsnee mini maar echt super veel hond met hoofdletter H. Dus qua leuk om te hebben kan ik aanbevelen! Mbt veiligheid niet en mbt vreemde honden niet echt zichtbaar voor mij wel of niet doen.
Door Martine-Tom
#3249086
Lil schreef:Ik weet het niet. Mini is heel sociaal en kalmeert veel honden. Voor mijzelf vind ik haar niet veilig; als vrouw alleen al dan niet in donker in middle of nowhere. Nu zou ik nooit voor onder 10 kg kiezen, omdat ik gewoon op maat herder/golden retriever val. Mini is toeval en geen doorsnee mini maar echt super veel hond met hoofdletter H. Dus qua leuk om te hebben kan ik aanbevelen! Mbt veiligheid niet en mbt vreemde honden niet echt zichtbaar voor mij wel of niet doen.
De meeste mini's voldoen daar aan hoor, is vaak 7 kilo verpakking met 30 kilo innerlijk :biggrin2:
Veel mensen voeden ze anders op, en er zijn ook wel rustiger exemplaren, maar het type wat jij hebt zal altijd vergelijkbaar blijven in karakter.
Dat is nou ook wat ik er zo leuk aan vind!

Dus ja, ik zou bij de beslissing om nog een hond te nemen zo weer een kleine nemen. Dat maakt voor mij niet uit. Het gaat mij erom dat ik teveel honden op te weinig oppervlakte zie en teveel baasjes die ik eng vind in combi met de hond die ze hebben (ras maakt even niet uit, hier woont een wat ouder echtpaar met 2 van de meest schattige hondjes die je tegen kan komen. Beetje jammer dat ze hond agressief zijn ::) ).
Gebruikersavatar
Door Neally
#3249088
Ons Josje is één keer gebeten met twee gaatjes in haar bast. En pijnlijkdaarna. Au en Au. De hond die beet had net van zijn baas een flink pakop zijn donder gehad.
En zij was net op de verkeerde plek. Precies op hetzelfde moment gingen wij naar buiten om te wandelen. Josje aan de lijn en de andere hond dus niet. :-(

Laantje is drie keer gebeten. Altijd in haar bips.
Een kleine dove bulldog.
En twee keer door verschillende herdershonden.
Dat is echt NIET tof. Gelukkig hoef ik daar niet meer op te letten, de ene hond is overleden en de andere verhuisd. Bij die laatste was
echt een steekje los.
Gelukkig zijn er nu twee Staffords in de flat komen wonen. Heb gelukkig pas twee keer een ontmoeting met ze gehad bij instappen van de lift.
Dan sta je dus oog in oog met je hondjes met deze spierbundels. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als een riem losraakt.
Ik ben niet bang voor deze honden, Ik vind ze prachtig, en ze zijn reuze lief. Alleen andere honden...dat is een dingetje.
Nils is ook in zijn bipsie gebeten door dezelfde herder. Ik denk dat het een soort van 'correctie' beet is geweest.
Ze hadden geen gaatjes of andere verwondingen.
De herder kwam keihard aangerend, ze werd uitgelaten door de kinderen, ze hoorde onze hondjes en hoep...tatatarattaaa.
Hap hap. Zo gebeurt.

edit
Laatst gewijzigd door Neally op za 24 sep 2016, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door saluki
#3249092
1 keer in ruim veertig jaar, op Kootwijk door een Whippet en een Afghaanse windhond, een groep van voor de windhond. Een paar fikse gaten aan overgehouden plus een angst agressieve dame. Dan natuurlijk nog alle wandelingen in de wijk, waar ze de nodige ik noem het hysterische uithalen en grompartijen van zo'n beetje alle honden moeten trotseren.

Knap dat mijn vijf oudsten niet eens opkijken, alleen de drie zusjes heb ik wel de nodige moeite mee om ze niet terug te laten reageren. Zelf heb ik ook een enorme discipline nodig niet op de eigenaren te reageren en dat lukt me niet altijd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door