Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3246526
Bof, rode hond en vooral mazelen zijn niet onschuldig! De eerste twee kunnen onvruchtbaarheid veroorzaken en mazelen zijn potentieel dodelijk!

Met de laatste mazelenuitbraak zijn er meerdere kinderen overleden, waarvan 1 meisje van 17 (hier vlakbij, op Tholen). Er werd gezegd dat ze al niet zo'n goede gezondheid had, want ze had al astma :-X Alsof het een legitieme reden is op een dood kind.

Mazelen tasten de geheugencellen van je immuunsysteem aan. Dus na een doorgemaakte infectie ben je voor mazelen immuun, maar voor alle infectieziektes die je daarvoor hebt gehad niet meer. En zit je nog wel met een verzwakt lichaam van de mazelen.
En mazelen kan nog steeds na infectie tot 10 of 15 jaar na dato dodelijke herseninfectie geven.

Over de gevolgen op lange termijn van de mazelen:
http://www.kennislink.nl/publicaties/na ... ra-vatbaar
Door Lil
#3246528
pearlsofpassion schreef:Ik heb toch liever een vaccin dan kans op onvruchtbaarheid.
Zelfde met mazelen. Is niet zo'n onschuldige ziekte en ookal is het vaccin ook niet 100%, als ik erover nadenk heb ik toch liever het vaccin. Kleiner risico lijkt het mij toch.
Dat men het vroeger gewoon kreeg, maakt voor mij niet uit...

Dat is het verschil met het griepvaccin. Daarbij heb ik het idee dat het risico van het vaccin groter is dan dat de griep schade aanricht. Zelfs wanneer ik zwanger ben!
Nochtans dat er om de zoveel tijd ook wel eens iemand overlijdt aan de griep...

Baarmoederhalskanker zou ik op dit moment ook niet laten zetten. Vaccin staat niet voldoende op punt daarvoor.
Uhmmm griep kan wel degelijk voor blijvende schade zorgen en er sterven niet af en toe mensen aan maar relatief vaak. Daarom hele groepen die wel tegen griep gevaccineerd worden.
#3246529
Anne in Duitsland schreef:Dat begrijp ik dus ook niet. Zo'n beetje iedereen van mijn generatie (eind jaren zestig geboren) heeft de bof, mazelen en/of rode hond gehad (ikzelf alleen bof en mazelen). Dat werden als normale kinderziektes beschouwd, al was van rode hond bekend dat je er als meisje later vruchtbaarheidsproblemen van kon krijgen. Maar verder was het een kwestie van een week verwend worden door mama thuis, en daarna weer naar school. Werd gewoon afgestreept onder het motto: zo, die hebben we gehad, nu is m'n kind voor de rest van zijn leven immuun.
Volgens mij ben ik wel van jouw generatie Anne en ik heb noch de bof, mazelen of rode hond gehad en kijk eens aan: ik leef nog.

Naast het feit dat jongetjes niet zwanger worden, willen trouwens ook niet alle meisjes zwanger worden. Dit meisje wilde dat in ieder geval niet :biggrin2:
#3246535
In 2015 zijn er in Nederland 621 mensen omgekomen in het verkeer.
Tijdens de laatste mazelenepidemie is er 1 iemand gestorven.
Rode hond is nog nooit iemand aan gestorven (miskramen niet meegerekend)
De bof heeft 4 slachtoffers gemaakt in de periode van 1988 en 2002. De kans op complicaties met blijvend letsel is bij de bof zeldzaam.
Toch de straat niet meer op?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3246537
De vaccinaties via het rvp zijn veelal via cocktails, dus je kind heeft na afloop niet meer dan 25 losse prikken gehad.
Je kan er bij sommige vaccins voor kiezen om deze los te geven, bv door de HA. Het nadeel is dat deze losse vaccins of andere cocktails vaak niet helemaal geschikt en/of toepasbaar zijn op kleine kinderen, juist in de periode dat ze die het meest nodig hebben en het meest kwetsbaar zijn. De losse of andere cocktails bevatten dan nog wel eens hulp- of conserveringsstoffen die of liever helemaal niet in je kind zou willen, of niet in die dosering. Omdat die vaccins dus voor grotere kinderen of volwassenen zijn gemaakt.


Nvtkp vind ik een enge club kwakzalvers. Jaja, klinkt heel ongenuanceerd, maar dit clubje mensen verspreid gewoon geen objectieve informatie.
Dat vaccinaties bv autisme zouden veroorzaken is gewoon echt niet zo! De wetenschapper die dit eens durfde te beweren nav fout onderzoek met ook nog eens foute gegevens, is voor z'n leven geroyeerd. En terecht. Maar toch is het binnen een bepaalde groep mensen een eigen leven gaan leiden en veel en vaak herhaald, waaronder op internet.
Overigens, als vaccinaties autisme zouden veroorzaken, zouden we geen autisme zien op de Bible Belt. En dat is dus ook niet het geval.


Vaccineren bij onze huisdieren en kinderen vind ik niet helemaal te vergelijken. Bij kinderen zit er namelijk een controlerend instituut tussen, bij huisdieren niet echt. En het rvp kost de staat gewoon veel geld, alleen maar logisch dat ze het alleen uitgeven als het daadwerkelijk bijdraagt aan de volksgezondheid.
#3246541
++1
koekje schreef:De vaccinaties via het rvp zijn veelal via cocktails, dus je kind heeft na afloop niet meer dan 25 losse prikken gehad.
Je kan er bij sommige vaccins voor kiezen om deze los te geven, bv door de HA. Het nadeel is dat deze losse vaccins of andere cocktails vaak niet helemaal geschikt en/of toepasbaar zijn op kleine kinderen, juist in de periode dat ze die het meest nodig hebben en het meest kwetsbaar zijn. De losse of andere cocktails bevatten dan nog wel eens hulp- of conserveringsstoffen die of liever helemaal niet in je kind zou willen, of niet in die dosering. Omdat die vaccins dus voor grotere kinderen of volwassenen zijn gemaakt.


Nvtkp vind ik een enge club kwakzalvers. Jaja, klinkt heel ongenuanceerd, maar dit clubje mensen verspreid gewoon geen objectieve informatie.
Dat vaccinaties bv autisme zouden veroorzaken is gewoon echt niet zo! De wetenschapper die dit eens durfde te beweren nav fout onderzoek met ook nog eens foute gegevens, is voor z'n leven geroyeerd. En terecht. Maar toch is het binnen een bepaalde groep mensen een eigen leven gaan leiden en veel en vaak herhaald, waaronder op internet.
Overigens, als vaccinaties autisme zouden veroorzaken, zouden we geen autisme zien op de Bible Belt. En dat is dus ook niet het geval.


Vaccineren bij onze huisdieren en kinderen vind ik niet helemaal te vergelijken. Bij kinderen zit er namelijk een controlerend instituut tussen, bij huisdieren niet echt. En het rvp kost de staat gewoon veel geld, alleen maar logisch dat ze het alleen uitgeven als het daadwerkelijk bijdraagt aan de volksgezondheid.
+1
#3246542
Mijn kinderen zijn nu eind en halfweg de 30 en hebben de BMR bv bewust niet gehad. Ook de DKTP heb ik niet herhaald.
Ook toen al had ik geen goed gevoel over de rommel die in de lijfjes werd ingespoten. Zo hebben mijn kinderen ook nooit fluortabletjes geslikt en kijk nu eens? Dertig jaar later komen de bedenkingen over de toediening van fluor.
Nu willen ze , de ouderenpartij, dat de 60plussers tegen van alles en nog wat moeten worden gevaccineerd. Ik vind het te zot voor woorden. Ons lichaam kan meer aan dan we denken.

Zelf heb ik mazelen, bof en rode hond gehad. En raar, mijn dochter kreeg rode hond en mijn zoons de bof. Maar ze hebben er niets aan over gehouden.
#3246543
Niemand heeft ooit beweert dat alle vormen van autisme veroorzaakt worden door vaccinatie. Dus kun je niet stellen dat als er dus autisme is in de biblebelt en daar niet gevaccineerd wordt, vaccinatie geen autisme veroorzaakt. Dat is wel heeel kort door de bocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3246545
Lil schreef:Uhmmm griep kan wel degelijk voor blijvende schade zorgen en er sterven niet af en toe mensen aan maar relatief vaak. Daarom hele groepen die wel tegen griep gevaccineerd worden.
Ik weet het, maar daar vind ik het dus niet het risico waard... Ik behoor momenteel tot zo'n risicogroep, maar bedank vriendelijk. Is dat verstandig, dat weet ik niet, maar ik denk er zo over.
De percentages mensen die ondanks de vaccinatie toch nog groep krijgen, liegen er niet om en het is net daar dat ik grote problemen mee heb.
#3246547
hannabelgje schreef:Niemand heeft ooit beweert dat alle vormen van autisme veroorzaakt worden door vaccinatie. Dus kun je niet stellen dat als er dus autisme is in de biblebelt en daar niet gevaccineerd wordt, vaccinatie geen autisme veroorzaakt. Dat is wel heeel kort door de bocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Klopt helemaal. Ik heb 40 jaar aan school gestaan. Het meeste waar mijn hart lag, bij de kleuters. Als ik het begin en het eind van m'n "carrière" bekijk vraag ik me zo vaak af waar al die probleemkindjes toch vandaan komen? Vroeger waren ze er ook maar qua aantallen toch beduidend minder dan tegenwoordig.
Wie heeft hier een antwoord op?
#3246548
Borke schreef:Volgens mij ben ik wel van jouw generatie Anne en ik heb noch de bof, mazelen of rode hond gehad en kijk eens aan: ik leef nog.

Naast het feit dat jongetjes niet zwanger worden, willen trouwens ook niet alle meisjes zwanger worden. Dit meisje wilde dat in ieder geval niet :biggrin2:
Ik kan dat volgen dat je dat niet wil, maar je kan het nu toch moeilijk een goed idee vinden dat dat door een ziekte voor jou beslist wordt? ;)
Voor mensen die wel zwanger willen worden is het niet kunnen vaak het grootste drama van hun leven.
#3246549
pearlsofpassion schreef:
Ik kan dat volgen dat je dat niet wil, maar je kan het nu toch moeilijk een goed idee vinden dat dat door een ziekte voor jou beslist wordt? ;)
Voor mensen die wel zwanger willen worden is het niet kunnen vaak het grootste drama van hun leven.
Ergens begrijp ik dat wel hoor, maar er zijn zoveel andere veel grotere kansen op onvruchtbaarheid dan de bof dat ik zo'n entcampagne dan erg overdreven vind. Je kunt nu eenmaal niet leven zonder risico's op vanalles.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3246552
hannabelgje schreef:Ergens begrijp ik dat wel hoor, maar er zijn zoveel andere veel grotere kansen op onvruchtbaarheid dan de bof dat ik zo'n entcampagne dan erg overdreven vind. Je kunt nu eenmaal niet leven zonder risico's op vanalles.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dat moet ik eerlijk zeggen, ik zou het niet weten. Ik heb geen idee van de prevalentie van deze ziekten...
#3246554
pearlsofpassion schreef:Dat moet ik eerlijk zeggen, ik zou het niet weten. Ik heb geen idee van de prevalentie van deze ziekten...
Dat is ook een lastige.
Ik snap ook wat koekje zegt en het onderzoek en de overheid en dat het dan vast goed moet zijn voor de volksgezondheid. Klinkt hartstikke logisch allemaal.

Maar ja, dan denk ik aan het voorlichtingsbureau voor de voeding, is toch ook van de overheid...
Betrouwbare prima informatie? Sponsering door de industrie :-[
Dan vraag ik me af of al die onderzoeken voor RVP soms door de farmaceutische industrie worden gefinancierd ::) :???:
#3246556
Borke schreef: Dat is ook een lastige.
Ik snap ook wat koekje zegt en het onderzoek en de overheid en dat het dan vast goed moet zijn voor de volksgezondheid. Klinkt hartstikke logisch allemaal.

Maar ja, dan denk ik aan het voorlichtingsbureau voor de voeding, is toch ook van de overheid...
Betrouwbare prima informatie? Sponsering door de industrie :-[
Dan vraag ik me af of al die onderzoeken voor RVP soms door de farmaceutische industrie worden gefinancierd ::) :???:
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door