Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3246985
Kaio schreef:En wie bepaald wat gezond is? Daar zijn de meningen ook over verdeeld. Genoeg mensen die mijn voeding niet in orde vinden (geen granen en dat is echt not done! voor mij wel want dat scheelt me enorm in zo ziek zijn van de buikpijn) Dus wie bepaald dat?. Zo ook wat risico sporten zijn etc etc.
Nee geef mij dan ook maar liever de solidariteit ipv ieder voor zich. ;)

Ach ja en zoals Harry Jekkers het uitrekent betalen de rokers de pensioenen (voor wie hem kent :biggrin2: )
Nou, ik vind dat je met een snelle auto ook meer moet betalen, wat jij :biggrin2: :biggrin2:

Of ik Harry Jekkers ken? Netuâhlijk ken ik die :biggrin2: . Ik bedoelde dit ook niet serieus hoor, deze vraag.
#3246994
Lizzy schreef:Nou, ik vind dat je met een snelle auto ook meer moet betalen, wat jij :biggrin2: :biggrin2:

Of ik Harry Jekkers ken? Netuâhlijk ken ik die :biggrin2: . Ik bedoelde dit ook niet serieus hoor, deze vraag.
Dat snapte ik ;) ging er ff verder op door, en deed me daarna weer aan Harry denken :biggrin2:
#3247311
Het blijft een lastig iets vind ik. Er valt maar heel moeilijk goede informatie te vinden zonder gekleurd te zijn. Uiteindelijk zijn wij er over uit dat Fleur met 2 jaar de DTP krijgt en met 9 laten we de bmr titeren en die eventueel enten. De rest krijgt ze dus niet en tot nu toe is ze nog niet geënt. Vaccins worden ' opgeslagen' in het lichaam in de vetcellen. Een kleine baby heeft haast nog geen gewoon vet, alleen bruinvet . Alleen in de hersenen zit vet en daar wil ik dat vaccin zo ver mogelijk bij weg houden. Nu ze groter is heeft ze genoeg vet, haar weerstand is al wat meer ontwikkeld dus kan ze de enting beter aan en ze is zwaarder zodat ze in verhouding minder veel vreemde stoffen binnenkrijgt. En dan hopen we dat ze geen vervelende bijwerkingen krijgt op de vaccins. Ik zelf namelijk wel
#3247315
suzanne 1 schreef:Het blijft een lastig iets vind ik. Er valt maar heel moeilijk goede informatie te vinden zonder gekleurd te zijn. Uiteindelijk zijn wij er over uit dat Fleur met 2 jaar de DTP krijgt en met 9 laten we de bmr titeren en die eventueel enten. De rest krijgt ze dus niet en tot nu toe is ze nog niet geënt. Vaccins worden ' opgeslagen' in het lichaam in de vetcellen. Een kleine baby heeft haast nog geen gewoon vet, alleen bruinvet . Alleen in de hersenen zit vet en daar wil ik dat vaccin zo ver mogelijk bij weg houden. Nu ze groter is heeft ze genoeg vet, haar weerstand is al wat meer ontwikkeld dus kan ze de enting beter aan en ze is zwaarder zodat ze in verhouding minder veel vreemde stoffen binnenkrijgt. En dan hopen we dat ze geen vervelende bijwerkingen krijgt op de vaccins. Ik zelf namelijk wel
Kan je bmr titeren dan?
#3247318
suzanne 1 schreef:Het blijft een lastig iets vind ik. Er valt maar heel moeilijk goede informatie te vinden zonder gekleurd te zijn. Uiteindelijk zijn wij er over uit dat Fleur met 2 jaar de DTP krijgt en met 9 laten we de bmr titeren en die eventueel enten. De rest krijgt ze dus niet en tot nu toe is ze nog niet geënt. Vaccins worden ' opgeslagen' in het lichaam in de vetcellen. Een kleine baby heeft haast nog geen gewoon vet, alleen bruinvet . Alleen in de hersenen zit vet en daar wil ik dat vaccin zo ver mogelijk bij weg houden. Nu ze groter is heeft ze genoeg vet, haar weerstand is al wat meer ontwikkeld dus kan ze de enting beter aan en ze is zwaarder zodat ze in verhouding minder veel vreemde stoffen binnenkrijgt. En dan hopen we dat ze geen vervelende bijwerkingen krijgt op de vaccins. Ik zelf namelijk wel
Jij hebt blijkbaar al een hele zoektocht achter de rug?
Kan je wat goede bronnen delen zodat we ook eens kunnen lezen?
Das eenvoudiger dan dat je alles zelf neer moet schrijven. ;)
#3247320
pearlsofpassion schreef:Jij hebt blijkbaar al een hele zoektocht achter de rug?
Kan je wat goede bronnen delen zodat we ook eens kunnen lezen?
Das eenvoudiger dan dat je alles zelf neer moet schrijven. ;)
Dan moet ik weer gaan zoeken ;) Het is al een poos geleden dat ik me daarin verdiept had. Ik had van het antroposofische consultatiebureau info gekregen maar ook veel via internet opgezocht en in de bieb. Ik ben echt boeken met de ziektes beschreven gaan lezen om zo te leren wat zo'n ziekte nou eigenlijk inhoud. Is het dodelijk....Hoe groot is die kans, is er kans op invaliditeit etc.
Zo wordt maar 20% ziek van polio (80% heeft dus geen ziekteverschijnselen) en van die 20% gaat volgens mij (zou ik na moeten kijken) 1% dood. Dat is dus erg weinig. Maar van polio kun je wel verlamming en krijgen want het valt je zenuwen in je ruggenmerg aan als je pech hebt. Ondanks dus de vrij lage kans enten wij die straks wel, ook omdat er steeds meer asielzoekers deze kant op komen en die ziektes mee kunnen nemen
#3247341
Hope, ik heb mijn moeder vandaag om de vaccinatieboekjes gevraagd en omdat ik ouder ben dan jij heb ik gevraagd om het boekje van mijn broer die in 1970 geboren is (ik ben ouder). Ik heb er een foto van gemaakt. Mijn telefoon ligt nu op te laten maar ik zal 'm zo gauw mogelijk posten.
#3247344
Ja, mijn reactie was zuur, misschien te.
Het verbaast me echt, dat er gedaan wordt, alsof je als nieuwe ouder thuis kunt en wilt blijven, zodat de leefomgeving zo veilig mogelijk is..
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om thuis te blijven en wil dat ook niet, dus dan is een crèche een oplossing en om daar te mogen komen is een enting enz. verplicht
Dat irriteert me gewoon te veel, is niet goed, dus lees ik dit topic niet meer
Veranderen doet er toch niets, dus rust in mijn gedachten.

Hanny.
#3247347
Lizzy schreef:Hope, ik heb mijn moeder vandaag om de vaccinatieboekjes gevraagd en omdat ik ouder ben dan jij heb ik gevraagd om het boekje van mijn broer die in 1970 geboren is (ik ben ouder). Ik heb er een foto van gemaakt. Mijn telefoon ligt nu op te laten maar ik zal 'm zo gauw mogelijk posten.

Ooh lief!

Mijn moeder kan zich niet herinneren dat wij zo vaak geboosterd werden. Ik heb geen contact meer dus ik kan haar geen ent-boekjes vragen.
Lizzy schreef:
Ja :-X :-X :-X :-X
Wat was de strekking?
Hanny schreef:Ja, mijn reactie was zuur, misschien te.
Het verbaast me echt, dat er gedaan wordt, alsof je als nieuwe ouder thuis kunt en wilt blijven, zodat de leefomgeving zo veilig mogelijk is..
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om thuis te blijven en wil dat ook niet, dus dan is een crèche een oplossing en om daar te mogen komen is een enting enz. verplicht
Dat irriteert me gewoon te veel, is niet goed, dus lees ik dit topic niet meer
Veranderen doet er toch niets, dus rust in mijn gedachten.

Hanny.
Misschien heeft reageren geen zin, maar ik vraag me echt af waarop jij je conclusies baseert. Je noemt mijn naam in een reactie op iets wat ik niet gezegd heb, en nu klinkt het voor mij alsof je denkt dat ik vind dat je als moeder moet stoppen met werken en vooral niet naar buiten moet gaan. Ik vind dat onterecht en dat irriteerd mij dan weer. Kritisch omgaan met enten heeft niets te maken met onverantwoordelijkheid, thuis moeten blijven als vrouw of ziekten en de gezondheid van je kind niet serieus nemen. Als je een topic leest, plaats dan de juiste reactie bij de juiste persoon en scheer niet alles wat er gezegd word over één kam.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door