Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3245555
Chouka schreef:Ik ben bij Dogmeat ook al ooit geschrokken van de datum en dan betaal je de volle prijs voor zoveelste keus.

De Filet pur zag er overheerlijk uit, heel sappig en heel zacht. De honden hebben er van genoten.
5€ voor een kilo rundspier is voor mij ook het volle pond hoor, meervdan volle pons zelfs...
De hond geeft er niks om dat het luxe biefstuk is hoor ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3245557
frodo quin schreef:Er staat bij mij ook op de verpakking dat het van een wildleverancier in Maastricht is (ze komen van bij dogmeat), maar een datum kan ik niet vinden. Je weet toevallig niet meer waar het op de verpakking verstopt stond?
Er zat bij mij een bedrukking op de verpakking, ergens in de hoek.
Chouka schreef:Ik ben bij Dogmeat ook al ooit geschrokken van de datum en dan betaal je de volle prijs voor zoveelste keus.

De Filet pur zag er overheerlijk uit, heel sappig en heel zacht. De honden hebben er van genoten.
Ben echt blij dat je honden genoten hebben maar vijf euro de kilo vind ik dus een volle prijs.
Ik betaal 3,75 voor spiervlees van de slager, vers, voor humane consumptie geschikt. Maar goed, als jij er blij mee bent vind ik het prima hoor :)
#3245559
De parelhoen die ik nu heb heeft ook een vervaldatum van anderhalf jaar geleden en was nog maar net in het assortiment (niet van bij dogmeat). Het gaat hier wel niet over diepvries over datum, maar de verval datum van toen het vers was.
#3245561
Denk dat veel mensen op dit forum, zeker degenen die via lijntjes bestellen, vaak niet weten hoe oud het vlees is dat ze voeren. 5 euro zou ik ook niet snel betalen, maar voor premium spiervlees is het geen bizarre prijs. En ja, het degradeert, maar dat kan een hond wel hebben. Gewoon niet altijd doen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3245562
frodo quin schreef:De parelhoen die ik nu heb heeft ook een vervaldatum van anderhalf jaar geleden en was nog maar net in het assortiment (niet van bij dogmeat). Het gaat hier wel niet over diepvries over datum, maar de verval datum van toen het vers was.
Laat mij dan een zeikerd zijn, maar als ik koop bij een geregistreerde winkel ben ik gewoon consument en stuur ik een product van anderhalf jaar geleden terug.
Je koopt toch ook geen yoghurt bij de AH die vier weken over de datum is?

Voeding heeft geen eeuwige levensduur in de vriezer. Dus anderhalf jaar na slachting, dan nog gaan vervoeren, ontdooien, wellicht nog portioneren, opnieuw invriezen en nogmaals ontdooien... Ik betaal daar niet voor.
Door Martine-Tom
#3245563
Hope schreef:Laat mij dan een zeikerd zijn, maar als ik koop bij een geregistreerde winkel ben ik gewoon consument en stuur ik een product van anderhalf jaar geleden terug.
Je koopt toch ook geen yoghurt bij de AH die vier weken over de datum is?

Voeding heeft geen eeuwige levensduur in de vriezer. Dus anderhalf jaar na slachting, dan nog gaan vervoeren, ontdooien, wellicht nog portioneren, opnieuw invriezen en nogmaals ontdooien... Ik betaal daar niet voor.
2,5 jaar zelfs ;)
#3245565
Ik vind niet dat je daar in overdrijft, tot een jaar in de vriezer vindt ik dat je nog prima kan voeren, maar langer voel ik me toch ook niet goed bij. Maar bij deze zie ik het nog, want de originele sticker staat er nog op, maar wat met de dingen waar geen datum op te vinden is, wat met de dingen die ze zelf verpakken, want dat is de verpakkingsdatum die daar opstaat en niet noodzakelijk de datum dat het origineel is ingevroren. Tel daar nog eens bij dat ik de verpakking er vaak niet diepvriesgeschikt vindt uit zien.

En terug sturen ja, dat snap ik, maar je zou de telefoonrekeningen moeten zien om een verkeerde levering in orde te krijgen en in de tussentijd heeft mijn kat geen eten.

Ik vindt het prima dat als vers spul dreigt te vervallen voor humane consumptie dat ze het dan invriezen en het het barfcircuit ingaat, maar waarom er dan eerst zo'n lange tijd moet tussen zitten?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3245571
frodo quin schreef:Ik vind niet dat je daar in overdrijft, tot een jaar in de vriezer vindt ik dat je nog prima kan voeren, maar langer voel ik me toch ook niet goed bij. Maar bij deze zie ik het nog, want de originele sticker staat er nog op, maar wat met de dingen waar geen datum op te vinden is, wat met de dingen die ze zelf verpakken, want dat is de verpakkingsdatum die daar opstaat en niet noodzakelijk de datum dat het origineel is ingevroren. Tel daar nog eens bij dat ik de verpakking er vaak niet diepvriesgeschikt vindt uit zien.

En terug sturen ja, dat snap ik, maar je zou de telefoonrekeningen moeten zien om een verkeerde levering in orde te krijgen en in de tussentijd heeft mijn kat geen eten.

Ik vindt het prima dat als vers spul dreigt te vervallen voor humane consumptie dat ze het dan invriezen en het het barfcircuit ingaat, maar waarom er dan eerst zo'n lange tijd moet tussen zitten?
Precies daarom dus. Omdat ze gewoon lekker bovenin beginnen te stapelen en dan soms onderin een vriezer nog spul vinden, of zo.
Spiervlees is makkelijk, dat haal ik alleen bij de slager. Konijn voer ik wild, vanuit een jager in de buurt. Ree en lama heb ik in originele verpakkingen van Maastricht. Geitenbokjes zijn gestempeld (het vlees zelf, niet de verpakking). Enige wat ik niet zeker weet zijn lamsribben, die zitten in zakken met eigen labels erop en dan weet je inderdaad niet meer of het een origineel etiket is.

Maar verder is het simpel: elk etiket wordt gecontroleerd en datgene wat nog een week houdbaar is of al over de datum heen, dat meld ik. Een week vind ik niet erg, ik leg toch nooit spul een half jaar in de vriezer want zoveel ruimte heb ik niet. Maar een jaar, ammehoela, dat mogen ze houden. Paar keer streng zijn en ze weten wie je bent ;)
Door Martine-Tom
#3245575
frodo quin schreef:Heb je het nu ook over de parelhoen? Ik las maart vorig jaar.
Oh ik las te snel dan, ik had het over de biefstuk van de ts ;)
Anderhalf is randje wat mij betreft, ik zou het niet doelbewust bestellen maar mocht ik het binnen krijgen ging er een mail uit dat ik daar niet het volle pond voor betaal en in het vervolg verser vlees wil maar zou het wel voeren.
Door BAC
#3245776
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom je hier een topic over opent. Je betaald een dikke prijs voor iets wat nul komma nul voedingswaarde heeft en wellicht in het ergste geval een ziekmakende bacterie bij zich draagt. Weet jij veel hoe dit vlees behandeld is? Verkoop ervan is zelfs strafbaar.

Brokken worden afgebrand maar dit slaat pas echt alles, ik vind het gewoon nergens meer over gaan. Rauw voeren doe je omdat je zo gezond mogelijk bezig wilt zijn, er zorg voor dragen dat je dieren alle voedingsstoffen binnen krijgen. Mensen die nog niet zo bekend zijn met dit wereldje, en dit verhaal lezen, zullen óf afhaken of denken dat je niet goed wijs bent.

Ik vind dat dit niets meer met rauw voeren te maken heeft, mijn mening. :)
#3245777
Nou senta, je kan het ook overdrijven.
Het is niet dat het totaal geen voedingswaarde meer heeft en besmetting met een ziekmakende bacterie geeft ook vrij acuut klachten.
Niet zo polariserend doen.
Door Lizzy
#3245808
Senta schreef:Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom je hier een topic over opent. Je betaald een dikke prijs voor iets wat nul komma nul voedingswaarde heeft en wellicht in het ergste geval een ziekmakende bacterie bij zich draagt. Weet jij veel hoe dit vlees behandeld is? Verkoop ervan is zelfs strafbaar.

Brokken worden afgebrand maar dit slaat pas echt alles, ik vind het gewoon nergens meer over gaan. Rauw voeren doe je omdat je zo gezond mogelijk bezig wilt zijn, er zorg voor dragen dat je dieren alle voedingsstoffen binnen krijgen. Mensen die nog niet zo bekend zijn met dit wereldje, en dit verhaal lezen, zullen óf afhaken of denken dat je niet goed wijs bent.

Ik vind dat dit niets meer met rauw voeren te maken heeft, mijn mening. :)
Ah. Daar hebben we het alter ego van Ester Peres. Ik zat er eerlijk gezegd al op te wachten, dat je zo'n soort topic aan zou grijpen om jouw gif te spuien.

Wij vinden het hier allemaal geen goed plan, vlees voeren dat zo ver over datum is. En ook jij kunt er prima wat van zeggen, maar deze toon aanslaan? Je gaat maar ergens anders op je stokpaardje rijden, niet hier. Ik zal het je nog sterker vertellen Senta. Als jij nog 1 keer deze toon aan slaat en het maakt mij niet uit tegen wie: vlieg jij van het forum af, blokkeer ik je en wens ik je hier echt niet meer te zien. Het is natuurlijk al zeer bedenkelijk dat jij hier terug bent en net doet alsof er niks aan de hand is, na alles wat er gebeurd is.

Dus wees gewaarschuwd, je begeeft je op glad ijs.
#3245835
Senta schreef:Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom je hier een topic over opent. Je betaald een dikke prijs voor iets wat nul komma nul voedingswaarde heeft en wellicht in het ergste geval een ziekmakende bacterie bij zich draagt. Weet jij veel hoe dit vlees behandeld is? Verkoop ervan is zelfs strafbaar.

Brokken worden afgebrand maar dit slaat pas echt alles, ik vind het gewoon nergens meer over gaan. Rauw voeren doe je omdat je zo gezond mogelijk bezig wilt zijn, er zorg voor dragen dat je dieren alle voedingsstoffen binnen krijgen. Mensen die nog niet zo bekend zijn met dit wereldje, en dit verhaal lezen, zullen óf afhaken of denken dat je niet goed wijs bent.

Ik vind dat dit niets meer met rauw voeren te maken heeft, mijn mening. :)
Wat een zwart/wit- reactie. En nogal ongenuanceerd, als ik zo vrij mag zijn. Alsof er maar twee opties zijn. Ik ben zo iemand die ‘nog niet zo bekend’ is met dit wereldje. Mijn hond is nu 3 jaar en ik voer vers sinds hij een maand of 5 is, maar ik beschouw mezelf in vergelijking met anderen op dit forum als een beginner. Ik haak niet af en denk ook niet dat TS niet goed wijs is. Ik weet er namelijk nog niet genoeg van af om al een oordeel te kunnen geven. Dus ik hou me stil en lees mee met wat de wel ervaren BARF’ers te vertellen hebben. En op basis daarvan leer ik en probeer ik me een mening te vormen.
Jouw reactie nodigt niet uit om inhoudelijk te reageren. Sterker nog, daar haak ik op af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door