Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3244303
Senta schreef:Heb je daar nooit een bak gezeik mee gekregen? Mijn ervaring is,wat je ook doet of zegt, het nooit goed is. En handelen al helemaal niet.
Loopaltijd langs 2 honden die gruwelijk tekeer gaan achter een stalen spijlen poortje, heb altijd zin om eens mn supersoaker mee te nemen en die op hun giegel te zetten. Wedden dat ze dan hun bakkes houden. Maar helaas ik ben bang dat ik dr enorm veel gezeur mee krijg. ::)
Ja, zelfs ik zou als het mijn honden zijn dan heel boos worden (en let wel ik tolereer dergelijk gedrag totaal niet!); waar bemoei jij je als voorbijganger zomaar mee?! Geloof dat ik dan pislink zou worden. Niet vanwege het water maar gewoon vanwege het feit dat een vreemde dat met mijn honden op mijn terrein (en daar zit de crux) niet te doen heeft! Ik heb het hier in de buurt waar het stikt van de erfhonden ook wel vaker over gehad en die mensen willen dus doelbewust dat de honden blaffen, omdat dat afschrikt (ik ben het hier totaal niet mee eens, maar dat is een ander verhaal/discussie). Dus ja die zullen vast niet blij zijn als de honden opeens niet meer reageren.

Het voorbeeld van Martine vind ik heel anders. Als mijn hond per ongeluk tijdens het wandelen bij een andere hond gaat buurten dan zal ik nooit boos worden als de andere eigenaar hem blokt of wegjaagt of van mijn part aanlijnt. Ik zou mijn eigen hond ook beschermen tegen vreemde honden.
Door Martine-Tom
#3244309
Senta schreef:Heb je daar nooit een bak gezeik mee gekregen? Mijn ervaring is,wat je ook doet of zegt, het nooit goed is. En handelen al helemaal niet.
Loopaltijd langs 2 honden die gruwelijk tekeer gaan achter een stalen spijlen poortje, heb altijd zin om eens mn supersoaker mee te nemen en die op hun giegel te zetten. Wedden dat ze dan hun bakkes houden. Maar helaas ik ben bang dat ik dr enorm veel gezeur mee krijg. ::)
Nope, ja een hoop gemopper achter mn rug. Maar volgens mij vonden ze het vooral erg makkelijk dat hond nu vast stond dus ze niet meer hoefden te haasten om hem in te halen ::)

In je eigen woonomgeving is het misschien nog anders. Maar als je de honden er verder geen kwaad mee doet, en bereid bent om een keer in een heftige discussie te belanden ("Mw als u uw honden bij het hek weg houd had ik geen reden gehad om in te grijpen")...waarom niet..

Maar goed, ik belande laatst ook in een kruisvuur omdat ik een kindje van een jaar of 2 wat c o n t i n u e in Toms personal space hing (om zn nek, aan zn oren, aan zn poten, achterna lopen) moeder zat meters verderop met dr rug naar het kind. Toen ik opstond om eruit te gaan vloog kind weer op Tom af en ik weerde hem af door mijn hand tegen zijn schouder te doen...en toen kon moeders ineens wel reageren ::) Volledige scheldcannonade volgde. Maar goed, een volgende keer zou ik het zo weer doen. ;)
#3244314
Kaela schreef:Ja, dat zou toch mooi zijn, als iedereen rekening met elkaar houdt. Maar zo werkt het niet in de echte wereld helaas.

Overigens, ik vind het ook een vorm van rekening met elkaar houden dat ik niet met mijn "ik hou er niets van als andere reuen komen buurten" hond in een losloopgebied ga lopen. Want het is mijn hond die issues heeft met loslopende buurtende reuen, dus waarom zou ik dan in een losloopgebied komen. Zeker omdat de gebieden waar honden los mogen veel minder groot zijn dan de gebieden waar honden aangelijnd horen.

Dat ik vervolgens ook in aanlijngebieden vaak niet graag kom omdat met te pas en te onpas hun hond los laat lopen, ja dat is jammer. Luistert je hond een beetje en roep je hem dan bij je als je mij aan ziet komen zou het nog geen probleem zijn, maar dat gebeurd nou eenmaal vaak niet. En daar ben ik een hele tijd heel boos en teleurgesteld door geweest, maar het is nou eenmaal zo. Ik ben allang blij dat we door dit beleid weinig problemen meer hebben. Als de mevrouw met de rottweiler hier in de wijk zich wat blijft gedragen, dan hebben wij eigenlijk nergens last meer van. En niemand van ons, minstens zo belangrijk.

Ik hou niet van regen ,maar dan kom ik eigenlijk geen andere honden tegen. :biggrin2:
Met mooi weer moet ineens iedereen met de hond naar buiten.
Of gewoon sóchtends vroeg gaan fietsen/lopen dan kom ik ook heel weinig andere honden tegen.
Vanmorgen ben ik ook om half 8 gaan fietsen,kwam idd wel 1 vrouwtje tegen met een Am.bulldog,die draaide om zodra ze mij zag(hond ook aangelijnd) we waren nog wel een endje van elkaar af,dus Dorian liep nog lekker los,toen ik dichterbij kwam heb ik Dorian aangelijnd.
#3244355
Pauline schreef:Gewoon viswijf zijn! En ik heb, als het al eens fout gaat wat niet zo heel vaak is, de buggy als stormram en die gebruik ik zonder pardon. Bij je houden die hond, heb ik eerst netjes gevraagd en als je het niet doet, zorg ik wel dat het gebeurt.

Oei.... komt wel agressief over en zo bedoel ik het helemaal niet hoor, maar ik vraag het altijd heel netjes en houd die van mij altijd bij me en dat verwacht ik ook van de tegenpartij. Zo niet, dan grijp ik in.
yep, dit dus.....
#3244478
Lil, daarom heb ik ook alleen nog maar met de gedachte gespeeld ;)

Vandaag is het bij mij goed fout gegaan, en kon ik mij niet redden met alleen doorlopen en niks zeggen.

Even voor het beeld; een Tokkie met een loslopende Pitbull, die mijn hond 3 maanden geleden zeer ernstig heeft verwond.
Hond liep wéér los en kwam inmiddels op mijn aangelijnde teef afgestormd , en mijn pup van 15 weken die de benen nam. (Achteraf gezien gelukkig ondanks dat ik doosangsten uitstond) Ik heb zo goed en zo kwaad als dat kon de Pittbull van mijn teef af kunnen schoppen, ondertussen wilde ik maar een ding, naar mijn pup. Die gelukkig voor de deur stond....Maar wel een autowegen heeft overgestoken in blinde paniek.

Mijn huid werd ondertussen volgescholden met alles wat maar smerig is, en wat ik in een losloopgebied had te zoeken met mijn aangelijnde hond. Ik heb het de vorige keer op kunnen lossen door haar vrijwillig de rekening van de dierenarts te laten betalen, en geen politie zou inlichten.

Nu is dat inmiddels maar wel gebeurd, politie, wijkagent en de gemeente hebben een melding gekregen, dit secreet hoort niet los op de openbare weg. De eigenaresse snapt er blijkbaar geen ene drol van.
Gelukkig gaat het oer het algemeen hier relaxed aan toe, en kent iedereen zijn verantwoording. Woon in een nette buurt. Op dit incident na.
#3244591
Lil schreef:O lekker Senta, ja dat soort incidenten maken dat ik helemaal niet meer in de woonwijk en de landelijke omgeving daaromheen kom.

En gelijk heb je! als ik die mogelijkheid had, deed ik dat ook. ben nav het voorval van gisteren wijzer geworden dat de politie niks doet.
Heb je schade? Civiele procedure. Mag je zelf oplossen. Ben gister verdorie bedreigd hier aan de deur. En nee ze kwamen niet even vragen hoe het met de pup is afgelopen. >:(
Ja ik mag over 2 weken aangifte doen. En met die loslopende hond? Doen ze niks. Mag gewoon dr op los blijven bijten.
Wat een wereld. Het stoom komt even uit mn oren.
Door Lil
#3244597
Ja gelukkig kan ik met de auto weg om honden uit te laten. Nu op industrieterrein ook al problemen gehad. Maar dat lijkt voorlopig nu goed te gaan.

Klopt dat politie niets met schade kan. Eigen verzekering en rechtsbijstand inschakelen. Wel aangifte, doorzetten dat kan!
#3244615
Senta schreef:En gelijk heb je! als ik die mogelijkheid had, deed ik dat ook. ben nav het voorval van gisteren wijzer geworden dat de politie niks doet.
Heb je schade? Civiele procedure. Mag je zelf oplossen. Ben gister verdorie bedreigd hier aan de deur. En nee ze kwamen niet even vragen hoe het met de pup is afgelopen. >:(
Ja ik mag over 2 weken aangifte doen. En met die loslopende hond? Doen ze niks. Mag gewoon dr op los blijven bijten.
Wat een wereld. Het stoom komt even uit mn oren.
Ben je nu serieus :o Die vrouw heef toch op zijn minst een verwittiging gekregen? waarom werd er trouwens op jou gescholden en kwam ze je bedreigen? Je volwassen hond ook oké?
#3244665
frodo quin schreef:Ben je nu serieus :o Die vrouw heef toch op zijn minst een verwittiging gekregen? waarom werd er trouwens op jou gescholden en kwam ze je bedreigen? Je volwassen hond ook oké?
Meneer kwam savonds verhaal halen, omdat ik zijn hond geschopt heb. Dat hij mijn hond heeft zitten verbouwen en een pup bijna het leven heeft gelaten was niet interessant, werd ook niet even gevraagd hoe het daarmee ging.
Level Tokkie. En idd....zij krijgen geen waarschuwing, sterker nog de hond is vandaag weer los gesignaleerd.
Oja ze doen wel wat, als die gozer mij met een vuurwapen had bedreigd, mij had afgetuigd of als mijn hond minimaal van boven tot onder heeft opengehaald. Heel misschien dat ze dan wat doen.

Wat een wereld he? Niet gek dat de kranten bol staan van de incidenten.
#3244692
Ik begrijp best dat iemand boos is dat je hun dier schopt, maar als je het moet doen om die van jou te beschermen is het toch wel wat anders. Nuja, van mensen de het prima vinden om een hondagressieve hond bij andere honden los te laten lopen moet je waarschijnlijk niet anders verwachten. ::)

Dat de politie niet veel actie onderneemt is mij niet vreemd, trouwens ook niet als je bedreigd wordt met een vuurwapen en de agressor/afperser dreigt je vriendin te verkrachten als je hem geen geld geeft. Dit is trouwens een Belgisch voorbeeld (vroeger collegatje van mij) en de politie zij dat zolang er niets gebeurd was en ze sluitende bewijzen kon voorleggen ze niets konden doen. >:(
Door Martine-Tom
#3244701
frodo quin schreef:Ik begrijp best dat iemand boos is dat je hun dier schopt, maar als je het moet doen om die van jou te beschermen is het toch wel wat anders. Nuja, van mensen de het prima vinden om een hondagressieve hond bij andere honden los te laten lopen moet je waarschijnlijk niet anders verwachten. ::)

Dat de politie niet veel actie onderneemt is mij niet vreemd, trouwens ook niet als je bedreigd wordt met een vuurwapen en de agressor/afperser dreigt je vriendin te verkrachten als je hem geen geld geeft. Dit is trouwens een Belgisch voorbeeld (vroeger collegatje van mij) en de politie zij dat zolang er niets gebeurd was en ze sluitende bewijzen kon voorleggen ze niets konden doen. >:(
Zo zat ik een paar jaar geleden op de bank en hoorde wat tumult in de straat. Ik ging bij het raam kijken werd er een donker meisje bedreigd door 2 blanke sportschool uiterlijke jonge mannen. En dat ging er niet zacht aan toe. Ze werd in een hoekje gedreven en gzd was dat hoekje mijn voordeur, die heb ik open gegooid, haar naar binnen getrokken en de deur weer dicht gedaan.
Daarna de politie gebeld terwijl die 2 mannen volop poogden om binnen te komen en duidelijk lieten blijken dat ze geen vriendelijke bedoelingen hadden.
Ik mocht het meisje op het buro afleveren maar ze kwamen er niet voor langs, op mijn vraag hoe ik dat veilig voor elkaar zou moeten krijgen bleef het stil ::)

(Toen maar wat buurmannen ingeschakeld die ingegrepen hebben en het meisje met een auto thuis hebben afgeleverd)
#3245073
Morgen ga ik aangifte doen, dit is nodig omdat ze anders niets kunnen betekenen in dit verhaal. Ik heb een pup die een gezellig trauma heeft opgelopen, een hond met een diepe vleeswond en 6 weken revalideren, en nog kunnen ze niets doen zonder aangifte.

Ondertussen nemen de bijtincidenten maar toe, kranten staan er bol van. En als de Tokkies dit lezen zal het er echt niet minder om worden. Ik zal morgen aan oom agent vragen wat ik moet doen als mijn hond verscheurd wordt door zo'n klapkaak. Ze zeggen 112 bellen, zie je het voor je? 45 kilo aan de lijn met een opgefokte black en decker die grijpen kan waar hij grijpen kan.
Echt als ik het kon schopte ik hem na het hiernamaals. Wedden dat ik dan eerder wordt opgepakt?
Best wel radeloos......
#3245088
Ik kan goed begrijpen dat je radeloos bent. Klacht in dienen lijkt mij helemaal op zijn plaats en voor de schade hen burgerlijk aansprakelijk stellen ook.

Veel sterkte voor jou en de honden en veel beterschap voor je gewonde hond.
#3245199
Nou heb inmiddels aangifte gedaan.

Waar het op neerkomt, zolang er niet meerdere meldingen komen, en je hond niet van onder tot boven en van links naar rechts wordt opengereten kunnen ze niks doen.
Agressieve honden mogen gewoon loslopen in losloopgebieden, alleen als het daarbuiten gebeurd wordt slechts!! de APV overtreden en kunnen ze ene boete riskeren.

Wat een land, alles mag elkaar dus gewoon verrot lopen bijten, heb je schade? Jammer joh, civiele procedure.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door