Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3342065
Ronald schreef:Volgende week dinsdag weer. In eerste instantie twee weken een halve dag naar Den Helder.
Daarna komt er een halve dag in Leeuwarden bij.

Bedankt allemaal!
Rustig aan doen. Maar fijn dat je er weer even geweest bent. :)
#3342195
Ik zag vanmorgen 2 hazen op de weg liggen, zo’n 200 meter uit elkaar, maar beide echt tegen het wegdek geplakt.... en het enige wat ik dacht ‘oh wat zonde! Daar valt niets meer bij te halen!’

Ik ben toch niet de enige weirdo die dat denkt he?
#3342204
Ik denk ook wel dat het zonde is van de haas en zijn leven hoor. Dat denk ik toch altijd eerst en vooral.
Maar daarna ja, ik kijk ook altijd of het nog te eten is. Voor de katten moet het dan ook nog vers genoeg zijn en er niet al een halve dag in de volle zon liggen vb. Voor honden zou ik dat trouwens ook niet doen.
Maar het is doorgaans niet te doen hoor, komt weinig voor. Meestal zijn ze wel platgereden of opengereten. En als de buik open is wordt het toch zo'n viezigheid.
Ik heb al 3x wat meegenomen in dik 6 jaar tijd.
1x een haas met platte kop, dan een duif die duidelijk aangereden was maar verder intact. Je wil nl geen vergiftigd dier oid meenemen he. En vorig jaar een aangereden fazant die nog leefde en ik in eerste instantie wou redden. Pas toen duidelijk werd dat dat niet ging lukken, werd hij katteneten.
Oh, mijn zus heeft wel eens een jonge duif gehad die zich te pletter gevlogen was tegen hun raam. Oogje was compleet stuk en dus liep het beestje steeds rondjes. Vliegen zat er ook niet meer in, dus hebben we dat ook maar in de vriezer gestopt. Geen roadkill, maar toch gevonden vlees... :P
#3342218
pearlsofpassion schreef:Ik denk ook wel dat het zonde is van de haas en zijn leven hoor. Dat denk ik toch altijd eerst en vooral.
Maar daarna ja, ik kijk ook altijd of het nog te eten is. Voor de katten moet het dan ook nog vers genoeg zijn en er niet al een halve dag in de volle zon liggen vb. Voor honden zou ik dat trouwens ook niet doen.
Maar het is doorgaans niet te doen hoor, komt weinig voor. Meestal zijn ze wel platgereden of opengereten. En als de buik open is wordt het toch zo'n viezigheid.
Ik heb al 3x wat meegenomen in dik 6 jaar tijd.
1x een haas met platte kop, dan een duif die duidelijk aangereden was maar verder intact. Je wil nl geen vergiftigd dier oid meenemen he. En vorig jaar een aangereden fazant die nog leefde en ik in eerste instantie wou redden. Pas toen duidelijk werd dat dat niet ging lukken, werd hij katteneten.
Oh, mijn zus heeft wel eens een jonge duif gehad die zich te pletter gevlogen was tegen hun raam. Oogje was compleet stuk en dus liep het beestje steeds rondjes. Vliegen zat er ook niet meer in, dus hebben we dat ook maar in de vriezer gestopt. Geen roadkill, maar toch gevonden vlees... :P
Er worden momenteel ook (hier tenminste) veel eenden en ganzen aangereden; of eigenlijk zij vliegen tegen de rijdende auto... daar heb ik dus pas een eend in de auto gegooid, soms liggen ze net naast de snelweg en dan kan ik helaas niet stoppen.

Die hazen lagen er gisteravond toen ik thuis kwam nog niet; dus die waren van vannacht/vanmorgen en ik reed er om 6 uur langs als ze nog een beetje gaaf waren had ik ze zeker mee genomen! Nu waren ze helaas al aardig plat.
Door Siberienne
#3342221
constance.blokzijl schreef:Er worden momenteel ook (hier tenminste) veel eenden en ganzen aangereden; of eigenlijk zij vliegen tegen de rijdende auto... daar heb ik dus pas een eend in de auto gegooid, soms liggen ze net naast de snelweg en dan kan ik helaas niet stoppen.

Die hazen lagen er gisteravond toen ik thuis kwam nog niet; dus die waren van vannacht/vanmorgen en ik reed er om 6 uur langs als ze nog een beetje gaaf waren had ik ze zeker mee genomen! Nu waren ze helaas al aardig plat.
Ik zou oppassen met hazen; hazenpest komt weer voor in Nl, die dieren zijn trager en worden soms dood gevonden, gevaarlijke ziekte voor mensen. (Tularemie, valt zelfs onder bioterrorisme bacterien) )
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3342228
Zo, we zijn weer thuis na een verrukkelijke week in de Ardennen. Op de heenreis zijn we via Safaripark Beekse Bergen (nee, we zijn niet uitgestapt bij de cheeta's!) en Pairi Daiza gegaan. En dan een week in een heel schattig huisje midden in de bossen en heuvels.

Nu de schone taak een paar fotootjes te organizeren ;D En het dierenspul in de komende dagen weer op te halen. Charlie en Kaela zijn bij hun vrienden Jari en Pongo. En we kregen filmpjes toegestuurd dat Pongo en Charlie heel lief aan het snavelen waren! Wow, dat hebben ze hier niet gedurfd! Wel gek thuiskomen in een huis zonder dieren, maar dat komt snel weer goed.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3342231
pearlsofpassion schreef:Wat fijn Kaela, dat de vogels elkaar ook elders herkennen. Heerlijk.
En leuk, een weekje Ardennen. Het weer was ook wel mooi wandelweer, toch?
Waar ben je geweest?
We zaten in Erezee. Het is op een paar mindere momenten na prima weer geweest. Alleen wandelen zat er niet heel erg in, ik kan slecht in de heuvels lopen. We hebben wel gefietst (met ebikes :D ) en zijn ook een keer lukraak rond gaan rijden over de kleinste weggetjes.
En verder alle toeristendingen. De grotten van Hotton (nooooooooit meer, ik vond de open trappen dood en doodeng), de grotten van Han (alleen meneer, ik dus mooi niet weer) en het wildpark. Durbey en La Roche, stadjes bekijken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door