Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3333325
Lizetta schreef:Het is vooral heel raar om nu 'alleen' thuis te zijn.

Ik weet het op dit moment niet... het kan echt alle kanten op... wat ook kan betekenen dat ik straks in mn eentje verder moet met huis, kind en hond

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Sterkte Lizetta. Hopelijk komt er een positief resultaat voor jullie uit.
Door Siberienne
#3333329
Aprilsnow schreef:Thanks zat het net ook te bedenken maar deze bevestiging is fijn :)

Is je turbo voer-gevoelig? Spot vindt pups ook erg spannend, twee huizen verderop hebben ze een pupsel. Elke keer als hij die ziet -op afstand- gaan er koekjes in. Ongeacht wat hij doet. Klassieke conditionering geen operante, dus pup = lekkers. En dat werkt.

Zodra je de geur hebt kan je dat ook gaan koppelen aan iets lekkers, dat verandert zijn ‘brein’ ahw naar pup = something goooooooood.
#3333335
Dat werkt trouwens voor de pup ook.

2 huizen van ons is vorige zomer een stafford komen wonen die heel kwaad is op alle andere dieren. Loopt geregeld al te blaffen tegen mn konijnen maar goed, die kan ik niet trainen en die lijken er zich weinig van aan te trekken.
Alleszinds, als die mijn katten zag, brak hij zijn kennel bijna af. Ik zeg brak want in de winter zit hij blijkbaar niet buiten...
Je kan je wel voorstellen, zo'n stafford over de rooie, dat mijn katten dat nou ook niet bepaald gezellig vonden. En toen ben ik ze gaan snoepjes geven in zijn zicht. Steeds wat dichter, zodat ze niet meer bang zouden zijn. En dat werkte heel goed. Ze waren er na een paar keer al overheen.
De hond daarentegen... :-X
Door - pien -
#3333455
Wat waardeloos PoP, zo'n hond dichtbij :-X

Gister weer naar het bos geweest met de mannen! Rocco weer voor het eerst na z'n operatie.
We kwamen leuke honden tegen, o.a. 2 Curly Coated Retrievers en 2 Vastgötaspets :D
Die laatste 2 bleven een beetje om ons heen hangen (een jonkie van 1 1/2 jaar en een pup) en waren zooo leuk :smitten:
#3333456
Ach ja, zolang mijn katten er niet bang van zijn, vind ik het niet zo erg. Ik hoop dat ze hem wat getraind krijgen. Want dat is zeker wel de bedoeling. Ze hebben hem uit het asiel gehaald , echt met goede bedoelingen. In de zomer zat hij enkel in de kennel als ze niet thuis waren, onder het mom van: geen risico's. Voor de rest liep hij los in de tuin en dan was hij wel minder heftig. En ze waren er ook echt wel mee bezig.
Ofwel hebben ze hem de hele winter binnen, ofwel hebben ze hem weer teruggedaan omdat het toch niet lukt, dat kan ook natuurlijk... maar ze leken mij wel toegewijd en gemotiveerd om er iets goed van te maken. En ook mensen met verantwoordelijkheidszin.
Maar ja, een stafford met een verleden... ik weet niet hoeveel je daar nog mee kan natuurlijk... :-\


Leuk, zo'n fijne ontmoetingen. :)
Door Aprilsnow
#3333558
Siberienne schreef:Is je turbo voer-gevoelig? Spot vindt pups ook erg spannend, twee huizen verderop hebben ze een pupsel. Elke keer als hij die ziet -op afstand- gaan er koekjes in. Ongeacht wat hij doet. Klassieke conditionering geen operante, dus pup = lekkers. En dat werkt.

Zodra je de geur hebt kan je dat ook gaan koppelen aan iets lekkers, dat verandert zijn ‘brein’ ahw naar pup = something goooooooood.
Met voer krijg ik veel voor elkaar maar dan komt het heel erg op de timing aan. Als hij in turbo modus is dan kan ik met voer niks meer aanvangen dan zijn alle sensoren uit.
En op dat niveau zit hij dus ook voor je er erg in hebt (voor wij er erg in hebben dan).
Maar de doeken worden uitgewisseld. En ik probeer op de juiste momenten met snoepjes te strooien. We kunnen niet meer dan ons best doen. Hij wordt in april pas 4 jaar dus ze zullen nog wel even buren zijn.
Door Siberienne
#3333568
Aprilsnow schreef:Met voer krijg ik veel voor elkaar maar dan komt het heel erg op de timing aan. Als hij in turbo modus is dan kan ik met voer niks meer aanvangen dan zijn alle sensoren uit.
En op dat niveau zit hij dus ook voor je er erg in hebt (voor wij er erg in hebben dan).
Maar de doeken worden uitgewisseld. En ik probeer op de juiste momenten met snoepjes te strooien. We kunnen niet meer dan ons best doen. Hij wordt in april pas 4 jaar dus ze zullen nog wel even buren zijn.

herkenbaar. alleen is het dan bij Spot vooral in het bos & wild zien/ruiken. Ik moet wel zeggen, tussen zijn 4e en 6e is hij wel een heel stuk vooruit gegaan nog, ook in felheid van reageren, dus houd moed! En slim idee van de geuren, fijn dat de buren mee willen werken, top!
Door Siberienne
#3333571
Ik ben bezig met mijn cursusweek in Groningen: 40 deelnemers uit 22 landen. Het is intensief, pitti door de lange dagen, maar ook gezellig. Aan de ene kant leer ik veel, aan de andere kant merk ik dat ik ook best veel weet. En dat we een aantal dingen in de zorg in NL wel heeeeeel goed voor elkaar hebben.

Kortom, ben heel blij dat ik dit ben gaan doen! Als ik het hele 2-jaars programma met alle cursussen ga volgen is het een master opleiding, vin'k toch wel weer stoer. En de volgende cursus is in juli in Parijs. Daar is het vast warmer dan hier nu. Met name de collega's uit Zuid Europa hebben het maar zwaar hier in het koude Groningen ;)
Door src_esther
#3333574
Siberienne schreef:herkenbaar. alleen is het dan bij Spot vooral in het bos & wild zien/ruiken. Ik moet wel zeggen, tussen zijn 4e en 6e is hij wel een heel stuk vooruit gegaan nog, ook in felheid van reageren, dus houd moed! En slim idee van de geuren, fijn dat de buren mee willen werken, top!
Ko is inmiddels bijna 4 en bij hem merk ik dat hij langzaam iets rustiger wordt. Hij gaat niet meer als een kamikaze overal (doorheen) achteraan, wat helaas niet betekent dat hij nergens achteraan gaat, maar hij is nu soms corrigeerbaar en niet onbelangrijk, hij kalmeert sneller.
Door smulpaap
#3333579
Vanmorgen vroeg zag ik voor de derde keer een dode vastgevroren kat
Ze hoeven hier vandaan maar een klein stukje te wandelen en dan zijn ze op de grote plas , waar ze ook zo op kunnen wandelen
Toen ik weer terug kwam met Thara zag ik een drijfnatte oude kat , en ik wist van wie de kat was
Dus Thara even naar huis gebracht , en naar de eigenaar gegaan . Nou , waar bemoei je je mee zeikwijf , overdrijf niet zo
Dat is dan dus de reactie die je krijgt van dergelijke ""dierenliefhebbers ""
We hebben allemaal last van de kou , maar ach . De kat die red zich wel hoor die komt wel terug als ie er zin in heeft
En als ie dood is dan halen we wel weer een nieuwe
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3333618
Siberienne schreef:Ik ben bezig met mijn cursusweek in Groningen: 40 deelnemers uit 22 landen. Het is intensief, pitti door de lange dagen, maar ook gezellig. Aan de ene kant leer ik veel, aan de andere kant merk ik dat ik ook best veel weet. En dat we een aantal dingen in de zorg in NL wel heeeeeel goed voor elkaar hebben.

Kortom, ben heel blij dat ik dit ben gaan doen! Als ik het hele 2-jaars programma met alle cursussen ga volgen is het een master opleiding, vin'k toch wel weer stoer. En de volgende cursus is in juli in Parijs. Daar is het vast warmer dan hier nu. Met name de collega's uit Zuid Europa hebben het maar zwaar hier in het koude Groningen ;)
Hihi, kan me voorstellen dat die het zwaar hebben. Ze zeiden gisteren overdag tussen de -1 en -4 mmaar ik heb het niet boven de -6 zien komen ;D Al ligt er in Barcelona ook sneeuw ;)
Heel fijn dat het je goed bevalt :)

@smulpaap: zulke mensen verdienen geen huisdier :-X

Ik ga straks eens kijken of ik op paterswoldsemeer kan schaatsen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door