Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3319349
Pauline schreef:Dit dus, leven is soms best zwaar.... :-* :-* :-*

Ik heb, een week na mijn verkleining, nu nog meer dan voor de tijd. Jemig wat een zwelling..... Ik heb geen kinderen gehad, dus ook nooit borstvoeding gegeven, maar vraag me nu echt af of stuwingen ook zo voelen.... Het lijken wel ballonnen die op knappen staan. :-X

Dat klinktvwel heel naar, hopelijk trekt het snel weg.
Slik je traumeel, volgens mij helpt dat ook tegen dit soort zwellingen
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3319351
@ Ro: fijn dat je weer thuis bent! Daar voel je je toch een stuk prettiger, over het algemeen. Rustig aan doen hoor! Sterkte voor jullie allemaal. :-* :bigarmhug:

@Frodo: moeilijk! :bigarmhug:


Pauline schreef:Dit dus, leven is soms best zwaar.... :-* :-* :-*

Ik heb, een week na mijn verkleining, nu nog meer dan voor de tijd. Jemig wat een zwelling..... Ik heb geen kinderen gehad, dus ook nooit borstvoeding gegeven, maar vraag me nu echt af of stuwingen ook zo voelen.... Het lijken wel ballonnen die op knappen staan. :-X
Zit er geen drain meer in? Hopelijk is het geen ontsteking. Goed in de gaten houden hoor! En anders een keer extra voor controle. Sterkte! :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3319377
Net mail van RC dat de blaasstenen zijn geanalyseerd. Conclusie 100% struviet. VL wil Dinky nu daarom maar op dieetvoer hebben om herhaling te voorkomen en roept dat we haar dus nooit van dieetvoer hadden moeten halen. Heb hem al gezegd dat er 2 jaar terug niets aan de hand was terwijl dieetvoer 5 jaar terug is gestopt ::)
Toch vind ik het beangstigende dat ze pas iets heeft laten merken toen ze al compleet vol stenen zat. Zou het kunnen dat de stress van verhuizing jaar terug de trigger is geweest voor het begin van de vorming, geen idee :-\ Werd nu ook geen gruis in de opgevangen urine gevonden, alleen stenen dmv echo :-\ Enige dat ik weet is dat ik dit niet weer wil want operatie is wel erg kostbaar :-X
#3319431
En al die tijd heeft ze gewoon normaal op de bak geplast?
Kan natuurlijk ook dat ze nu extra verzuurders nodig heeft terwijl dat vroeger niet zo was.
Misschien kunnen anderen je helpen met tips om toch af en toe pH te kunnen meten... ik weet alleen, snel zijn en er een lepel onder houden... ::) :P
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3319445
Ik slik en smeer traumeel, draines zijn er vorige week vrijdag al uitgehaald. Maar ik heb al vernomen dat het tot een jaar duurt voordat je uiteindelijk cupmaat duidelijk is.... We gaan het meemaken. Donderdag voor de eerste controle.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3319551
pearlsofpassion schreef:En al die tijd heeft ze gewoon normaal op de bak geplast?
Kan natuurlijk ook dat ze nu extra verzuurders nodig heeft terwijl dat vroeger niet zo was.
Misschien kunnen anderen je helpen met tips om toch af en toe pH te kunnen meten... ik weet alleen, snel zijn en er een lepel onder houden... ::) :P
We hebben inderdaad compleet niets aan haar gemerkt. Ze is blijkbaar een harde :-X
Toen ze 2 weken terug voor de bak ging plassen stonden we dus gelijk de volgende dag bij de DA en zat de blaas al compleet vol met stenen...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3319572
Pauline schreef:Ik slik en smeer traumeel, draines zijn er vorige week vrijdag al uitgehaald. Maar ik heb al vernomen dat het tot een jaar duurt voordat je uiteindelijk cupmaat duidelijk is.... We gaan het meemaken. Donderdag voor de eerste controle.
Oo dat duurt dan wel even,maar hopelijk de pijn en zwelling niet! Ik heb zelfs van de hormonen wel eens dat ze opgezwollen en zeer pijnlijk aanvoelen, dan ben ik bijna karatekit als iets of iemand eraan komt. Dus dat moet dan toch heftig zijn voor je, ik hoop dat het echt gauw beter gaat :-*
Door eelke
#3319584
Zouden koolbladeren nu ook niet helpen Pauline? Bij opgezwollen borsten door borstvoeding wel.

Ik heb net Joep gewassen en geblazen, want hij verhaard ontzettend. Het sneeuwde, hehe. Het helpt altijd zo goed.
Door eelke
#3319612
Joep doet al de hele dag blij en knuffelig - omdat hij gewassen is?

Ik had zin in soep en de lidl had een pompoensoeppakket. Die staat nu op en nu heb ik geen zin meer in soep ::)

Mijn meneer slaapt vanaf volgende week voor 4 weken in een hotel ivm werk. In het weekend komt ie wel thuis, maar toch :o ongezellig, én hij doet de vroege en late wandeling met Joep normaal, ik heb daar een hekel aan. Hmmm.
#3319614
eelke schreef:Joep doet al de hele dag blij en knuffelig - omdat hij gewassen is?

Ik had zin in soep en de lidl had een pompoensoeppakket. Die staat nu op en nu heb ik geen zin meer in soep ::)

Mijn meneer slaapt vanaf volgende week voor 4 weken in een hotel ivm werk. In het weekend komt ie wel thuis, maar toch :o ongezellig, én hij doet de vroege en late wandeling met Joep normaal, ik heb daar een hekel aan. Hmmm.
Misschien is ie opgelucht dat ie het overtollige haar kwijt is :D

Dat is zeker ongezellig!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3319619
eelke schreef:Joep doet al de hele dag blij en knuffelig - omdat hij gewassen is?

Ik had zin in soep en de lidl had een pompoensoeppakket. Die staat nu op en nu heb ik geen zin meer in soep ::)

Mijn meneer slaapt vanaf volgende week voor 4 weken in een hotel ivm werk. In het weekend komt ie wel thuis, maar toch :o ongezellig, én hij doet de vroege en late wandeling met Joep normaal, ik heb daar een hekel aan. Hmmm.
Ik baalde toen VL dat hier deed.. En dan wilde ik in het weekend lekker voor hem koken en dan kreeg ik een 'ik wil geen biefstuk of sla.. Heb je niet een simpele pasta?' >:(
Sterkte, niet leuk..

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3319636
Ik heb gewone ijszakjes geprobeerd, koolbladeren, zakjes met bevroren doperwten, maar vooralsnog weigeren ze om weer te slinken.... Het schijnt ook dat de zwelling in het begin pijnlijk is, maar op een gegeven moment toch ongevoeligheid veroorzaakt. In die fase zit ik dan wel, want dat het nog echt veel pijn doet kan ik ook niet zeggen.

Ik vrees dat het echt geduldwerk is en da's wel een dingetje bij mij.... Maar goed, ik kan er niets aan bespoedigen en eigenlijk gaat het gewoon hartstikke goed (het formaat even vergeten). Misschien zit daar ook wel een verbeterpuntje of juist verminderpuntje. Ik doe (behalve zwaar tillen en stofzuigen) alles alweer en dat gaat me ook makkelijk af. Op mijn ontslagpapieren staat ook letterlijk: belasten op geleide van pijn.

Donderdag voor controle. Ik heb gelukkig een foto gemaakt een dag nadat ik thuis was en afgelopen donderdag weer een. Nou het is onvoorstelbaar, je zou bijna denken dat ik tussentijds een vergroting heb gehad.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3319639
Nou Plien, sterkte met de memmen!
Er zijn 2 soorten stuwing. Vochtstuwing; berucht in de eerste dagen na de bevalling. En melkstuwing, wat gewoon een ophoping van melk is en ieder moment kan ontstaan als je productie nog niet gestabiliseerd is (gebeurt pas met 9-12 maanden) en je te lang niet hebt gevoed.
Melkstuwing is zwelling van de melkklieren doordat er teveel melk inzit. Voelt heel ongemakkelijk en op een gegeven moment pijnlijk. Bij mij houdt dat nooit lang vol, want er is altijd minimaal 1 baby die voor die tijd wel mekkert en ik ga nogal makkelijk spontaan lacteren. Er hoeft maar 1 van de katten een zielig miauwtje te geven en ik ben een fontein :biggrin2:
Het ligt een beetje aan hoe gevoelig je ervoor bent, maar melkstuwing geeft makkelijk een verminderde productie. Het is immers een signaal dat er teveel en te vaak melk is, dus minder gemaakt kan en moet worden. Bijbehorend risico op borstontsteking, door stilstaande melk.

Vochtstuwing voelt en ziet eruit als Lolo Ferrari :biggrin2:
Minder pijnlijk, wel veel imposanter van formaat. Het is een ophoping van vocht rondom en tussen de melkklieren. Meestal doordat deze juist in productie zijn genomen (bijv de eerste dagen na een bevalling) of er iets anders mee is gebeurd.
Het kan de melkklieren wel wat dichtdrukken als het heel heftig is en zorgt er ook voor dat de baby minder makkelijk kan aanhappen.



Ik ben er ook goed in, vochtstuwing na een bevalling. Dat komt door een mogelijke combinatie van goede borstvoeder (kan ik niets aan doen, gewoon snelle toeschietreflex en zonder moeite enorme productie), slappe weefsels die makkelijk meeveren, slappe vaatwanden die snel vocht doorlaten en makkelijk vochtophopingen geven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door