Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3364664
Ik woon hier nu bijna 10 jaar en vind al 10 jaar de kleur van het lakwerk lelijk. Beetje grauw grijs blauw achtig wit. Beneden is alles al eens geverfd, buiten uiteraard ook. Maar boven dus nog niet. Want de verf zat er eigenlijk verder wel prima op en tja, genoeg andere dingen te doen.

Nu was ik er toch wel echt klaar mee (zo hebben we al 6 jaar een nieuwe badkamer maar de deur is dus echt heeeeeeeel lelijk, en dan dacht ik elke dag, ja dat is toch wel zonde). Dus begonnen met het raamkozijn in de slaapkamer. Het openstaande raam daar was nog kaal-bruin (die was met blanke lak gedaan) en dan de rest natuurlijk ook. Lelijk kozijn met stopverf ook nog enzo. Blegh. Enthousiast begonnen, met het idee, over een half jaar is dan vast alles wel gedaan, steeds een beetje.

Maar zo werkt het natuurlijk niet in mijn hoofd, want langzaam resultaat is irritant, dus gaan met die banaan. Maar nu ben ik eens goed gaan kijken wat het nu allemaal inhoud 'de hele bovenverdieping de goede kleur'. En dan kom ik op;

Raamkozijn van 3 x 2 + openslaand raam + klepraam
Deur + deurkozijn
Verwarming + verwarmingsbuizen (lopen hier langs het plafond, niet in de muur)

En dat moet allemaal minimaal 2 keer want het dekt niet in een keer.
En zo hebben we drie slaapkamers waar dat allemaal moet. En dan de deur en kozijn van de badkamer nog.

En dan moet natuurlijk ook alles geschuurd, en dat geeft stof, en die slaapkamers staan ook vol met spullen die dan onder dat stof komen, en dat moet dan ook allemaal weer schoon. En dan moet ik ook nog rekening houden met wat ik wanneer verf, want een raam kun je niet open laten drogen als het regent, en ik moet ook opletten dat Joep zich niet naast mijn pas geverfde raam uitschud. En dat er geen natte dingen tegen elkaar aan komen.

Inmiddels sta ik er iets minder onbevangen in dan toen ik er aan begon ;D

En dan zijn eigenlijk alle plinten ook nog in die lelijke kleur. Maar ik denk dat ik die niet doe. Want ooit wil ik op de hele verdieping hetzelfde laminaat leggen (we hebben nu 9 verschillende vloeren in huis :biggrin2: waarvan 4 verschillende soorten laminaat) en dan netjes van die hoge plinten erop tegen de muur ipv van die lelijke plakplintjes. Of verhuizen.

Goooeeedddd, ik ben voorlopig nog wel even zoet. Ik heb nu wel een fancy bouwlamp, dus ik kan ook savonds lekker door. Het wordt wel shiny (we hebben 10 jaar geleden gekozen voor ral 9010 hoogglans) gisteren kon ik mezelf zien in de net gelakte deur. Oh en ik vond nog steeds kwijlspoortjes van Gijs (blijkbaar poets ik de achterkant van een altijd openstaande deur niet zo vaak :-[ ).
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3364666
Bah Eelke, lijkt me echt naar om steeds tegenaan te moeten kijken...
Wij wonen hier bijna 2 jaar en dingen beginnen nu mooi te worden... Ik ben heel stoer begonnen aan het afschuren van de muren in de gang, halfjaar mee bezig geweest, kosten: LITERS spa rood en limonade, een hoop schoonmaakwerk en 2-3 muizen (á €70-80, van goede merken). Besloten om voor de trap en de bovenverdieping een stukadoor te laten komen: 1 avond hard werken om stukloper neer te leggen, 1 dag hard werken om de lijm/voorstrijk erop te pleuren (serieus want het hoeft niet netjes :D ) en het is binnen een week mooi, koste me niks aan schoonmaakwerk (behalve wat nog achtergebleven was van het schuren). Qua kosten was het ook niets (denk €100 per muur, de kleine stukjes niet meegerekend) en nu zijn we bezig geweest om het te verven, van het weekend de eerste kamer verwijderd van de stukloper en ik ben er zo gelukkig mee...
Moraal: ga echt eens kijken wat 'laten doen' kost.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door eelke
#3364667
Jaa daaaaag, ik denk dat ik dan al snel 1000,- kwijt ben. Dat ga ik niet doen ;) Ik vind verven ook wel een leuke klus. Lekker zen, muziekje op. Het lukt me ook best goed zonder af te plakken en zo dus dat werkt wel makkelijk. Ik had alleen niet bedacht dat er zo veel te verven was.

Misschien piep ik over 2 maanden wel anders, maar goed, dat zien we dan weer ;) ik ga vandaag in ieder geval de slaapkamer deur voor de laatste keer lakken, dan kan morgen het nieuwe deurbeslag erop, en dan kan ik elke dag zien welk resultaat het heeft, dat motiveert vast om de rest ook te doen :)

Stucen wil ik eigenlijk zelf ook nog eens leren. Net als tegelen. Laat de keuken nu toch ook aan vervanging toe zijn... ::) ik kan m'n lol op dit jaar.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3364672
Hihi, sterkte!
Ik vind klussen ook leuk, maar houd het maar bij kleine dingen, muren schilderen en deuren lakken kan idd wel, een keuken vervangen laat ik doen (als mijn spaarrekening weer wat dikker is ;) )

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door eelke
#3364685
Ja, die keuken ben ik ook nog niet aan uit hoor ;D Ik heb nl ook nog steeds schouderklachten. Maar ja, als je eens wil leren tegelen en stucen is het natuurlijk wel de uitgelezen kans...
Op zich kun je een keuken project natuurlijk ook opdelen in kleine klussen... maar goed, eerst maar eens verven.

Raamkozijn is klaar. Gordijnen zitten in de was, kunnen die er straks weer schoon hangen. Morgen de boel ff zemen en dan kunnen de glasgordijnen ook weer terug. Moet alleen het raam wat eerst bruin was nog een keer, maar dat kan wel tussendoor. Deur ook voor de tweede keer gedaan dus daar kan dan morgen het beslag op. Zijn er in ieder geval een paar dingen af, dat is wel leuk.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3364701
Het is inderdaad altijd fijn om dingen af te ronden :-)

Hier staat al ruim 2 jaar traprenovatie op het programma. Dit jaar maar eens daadwerkelijk werk van gaan maken. En dan bedenken of we 1 trap laten doen en 1 zelf doen of dat we ze beide laten doen (ene is dichte trap met vloerbedekking, andere open trap met halve maantjes) ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3364702
Petje af Eelke!!

Ik zag vorige week een woonprogramma en wij hebben één muur groen in de kamer. In dat programma werd er één muur groen gemaakt en de andere muur blauw. Ik riep: Oh ik wil de (nu nog witte muur) ook blauw! Koop maar verf was het antwoord, dan schilder ik hem wel blauw. Makkelijk zo'n man. Krijgt hij longontsteking tussendoor, dus moet ik nog zeker twee weken wachten (nou dan is het wel duidelijk dat ik een "wat-ik-in-de-kop-heb-heb-ik-niet-in-de-kont" gevalletje ben. :-[ :biggrin2:
Door Siberienne
#3364713
eelke schreef:Ja, die keuken ben ik ook nog niet aan uit hoor ;D Ik heb nl ook nog steeds schouderklachten. Maar ja, als je eens wil leren tegelen en stucen is het natuurlijk wel de uitgelezen kans...
Op zich kun je een keuken project natuurlijk ook opdelen in kleine klussen... maar goed, eerst maar eens verven.

Raamkozijn is klaar. Gordijnen zitten in de was, kunnen die er straks weer schoon hangen. Morgen de boel ff zemen en dan kunnen de glasgordijnen ook weer terug. Moet alleen het raam wat eerst bruin was nog een keer, maar dat kan wel tussendoor. Deur ook voor de tweede keer gedaan dus daar kan dan morgen het beslag op. Zijn er in ieder geval een paar dingen af, dat is wel leuk.
Ik heb een absoluut verfverbod ivm met mijn schouder, dus ons badkamerplafond wacht al een half jaar op een tweede laag....
Is wel leuk als dingen zo opknappen he?
Ik ben vooral aan het opruimen. Waaronder mijn mailbox en bestanden. Het wordt langzaam beter... ik liep een paar jaar achter ::)
Mijn nieuwe werkplek is nogal ‘lean’ en alles is leeg en netjes... voelt wel prettig maar ook wennen voor miss chaos ;D :biggrin2:
Door eelke
#3364798
Siberienne schreef:Ik heb een absoluut verfverbod ivm met mijn schouder, dus ons badkamerplafond wacht al een half jaar op een tweede laag....
Is wel leuk als dingen zo opknappen he?
Ik ben vooral aan het opruimen. Waaronder mijn mailbox en bestanden. Het wordt langzaam beter... ik liep een paar jaar achter ::)
Mijn nieuwe werkplek is nogal ‘lean’ en alles is leeg en netjes... voelt wel prettig maar ook wennen voor miss chaos ;D :biggrin2:
Ja, dat wilde ik eigenlijk wel, deze vakantie, opruimen. Maar daar bleek ik dus geen **** zin in te hebben, dus dan maar lekker verven. Hoewel, ik heb 1 plank in de kast opgeruimd ;D
Plafond verven is wel funest voor je schouder ja. Ik moet zeggen dat lakken wel goed gaat. Je kwast is natuurlijk niet zwaar (dat is met latexen wel anders) en ik kan veel op dingen leunen. En ik zorg dat ik goed hoog genoeg sta en dus niet boven mijn macht hoef te verven. Steeds een stukje en dan weer ontspanning.
Eef+doggies schreef:Lekker bezig, Eelke :D

Ik had net het behang van de muren op de 2e slk om te gaan structuursauzen en toen viel ik van de trap, dus kan ook niet verder door mijn schouder ::)
Oei! Wanneer is dat gebeurd?
#3364808
eelke schreef:
Oei! Wanneer is dat gebeurd?
Eind oktober al en ben er nog wel even zoet mee.. ::)

Maar het gaat de goede kant op. Volgens de fysio ligt het herstel wel op schema, maar mijn arm kan nog niet omhoog, daar zit het muurvast. En inmiddels ben ik van de pijnstillers af, maar niet van de pijn :P Maar met pijnstillers kun je niet bewegen op geleide van de pijn natuurlijk.

Nooit geweten dat schouderproblemen zoveel beperkingen opleveren :o
Ik zal blij zijn als ik weer kan rijden (en sauzen :biggrin2:)!


Ik heb trouwens een tijd terug gekeken wat het kost om schilderwerk te laten doen, maar dat is schreeuwend duur. Voor buitenschilderwerk kwam je op 3500,- :o

Misschien is het voor binnen anders, maar je blijft met de rommel zitten, schuurstof en verfgeknoei van de schilders (plus vies toilet etc :P ).
#3364881
Eef+doggies schreef:Lekker bezig, Eelke :D

Ik had net het behang van de muren op de 2e slk om te gaan structuursauzen en toen viel ik van de trap, dus kan ook niet verder door mijn schouder ::)
Oei. :o
Heb je je erg bezeerd?
#3364910
eelke schreef:
Schilders in huis, ook nog brrrr. Andere mensen, ieks. Nee dan klooi ik nog wel even zelf aan.
Precies mijn gedachte ;D

pearlsofpassion schreef:Oei. :o
Heb je je erg bezeerd?
Schouder uit de kom, bont en blauw en een hersenschudding.
Nooit geweten dat je van het laatste zo lang warrig bent ::) Het lijkt wel alsof ik nog steeds op halve hersenkracht functioneer.
Maar verder gaat het steeds beter, het ergste is achter de rug :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door