Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3337190
eelke schreef:Voor de allereerste keer ooit het gras geverticuteerd. Spannund. En graszaad gestrooid. En daarna creatief met paaltjes en aluminium folie. Want toen ik klaar was zat aan beide kanten de schutting al vol met hongerige duiven, merels en mussen. Ter compensatie heb ik aan de andere kant van de tuin wel een boel te eten verzorgd voor ze, dus hopelijk snappen ze de hint.

Het is toch wel weer lekker weer hoor.
Wij ook, vorig jaar. Manmanman, wat kwam daar een afschuwelijke berg mos uit. :o Dat duurde wel even voordat het weg was in de groene container. Er staat nog wel een fotootje van op Fb. ;D
Dit jaar maar even overgeslagen, teveel ander werk. Wel netjes kalk gestrooid en bijgezaaid. Ik heb me er al bij neergelegd dat het nooit een Engels gazonnetje gaat worden. :biggrin2:
Door Siberienne
#3337191
-Annemarie- schreef:Wij ook, vorig jaar. Manmanman, wat kwam daar een afschuwelijke berg mos uit. :o Dat duurde wel even voordat het weg was in de groene container. Er staat nog wel een fotootje van op Fb. ;D
Dit jaar maar even overgeslagen, teveel ander werk. Wel netjes kalk gestrooid en bijgezaaid. Ik heb me er al bij neergelegd dat het nooit een Engels gazonnetje gaat worden. :biggrin2:
Verstandig
Moest hier aan denken
61E59094-5C0D-4926-88BC-562FBFA70D9A.jpeg
61E59094-5C0D-4926-88BC-562FBFA70D9A.jpeg (178.46 KiB) 2217 keer bekeken
Door eelke
#3337192
-Annemarie- schreef:Wij ook, vorig jaar. Manmanman, wat kwam daar een afschuwelijke berg mos uit. :o Dat duurde wel even voordat het weg was in de groene container. Er staat nog wel een fotootje van op Fb. ;D
Dit jaar maar even overgeslagen, teveel ander werk. Wel netjes kalk gestrooid en bijgezaaid. Ik heb me er al bij neergelegd dat het nooit een Engels gazonnetje gaat worden. :biggrin2:
Naaahhhhhh, ons 'weiland' zoals ik het noem, is 2 x 4. Da's nog wel te doen hoor ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337194
Mijn weiland mag er binnenkort ook weer aan geloven. Het is nogal kansloos als er alleen in de zomer zon op komt....

Ik heb vanmiddag een ereader gekocht. Morgen even langs de biep! Kunnen we weer lekker eindeloos lezen!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3337198
Kaela schreef:Mijn weiland mag er binnenkort ook weer aan geloven. Het is nogal kansloos als er alleen in de zomer zon op komt....

Ik heb vanmiddag een ereader gekocht. Morgen even langs de biep! Kunnen we weer lekker eindeloos lezen!
Dat hadden wij ook. Daarom hebben we sinds november kunstgras liggen. Hadden we jaren eerder moeten doen.
Expres voor lange grassprieten gekozen dus het fungeert ook als mega snuffelmat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337200
pluk schreef:Dat hadden wij ook. Daarom hebben we sinds november kunstgras liggen. Hadden we jaren eerder moeten doen.
Expres voor lange grassprieten gekozen dus het fungeert ook als mega snuffelmat.
Tja kunstgras.

Als we ooit de aanbouw gaan verbouwen, gaat de tuin ook op de schop. En dan komt er bestrating waar nu gras is. Dus ik maak me er maar niet te druk om en zaai het vrolijk opnieuw bij om deze zomer ook weer een beetje groene aanblik te hebben.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3337220
We hebben hier ook prachtig gras ::) :biggrin2:
Op sommige plekken groeit het dichter en langer, wat kale plekken, plekken met vooral klavertjes, plekken waar telkens distels uitkomen, plekken met klaprozen en vorig jaar hadden we koolzaadbloemen :o ;D ( stonden hier op 100 meter vandaan in het weiland maar daar bleef het niet bij dus)
Verticuteren kwam ik vorig jaar niet goed de grond in ( klei). Geen idee wat ik aan het gras kan doen (zonder bestreidingsmiddel!) maar denk dat ik niks begin tegen het overwaaien hier.
Door Cathelijn
#3337232
Ik moet ook hoognodig verticuteren.
Vorig jaar eigenlijk al, maar toen werd ik aan mijn elleboog geopereerd en dan verticuteert het niet handig. Ik heb al graszaad ingeslagen dus dit weekend, met dat mooie weer wat voorspeld wordt, moet het er wel van komen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3337324
Siberienne schreef:Verstandig
Moest hier aan denken

61E59094-5C0D-4926-88BC-562FBFA70D9A.jpeg
;D ;D ;D


Wij waren ineens wel alle pinksterbloemen kwijt, na het verticuteren. :( En die waren juist zo schattig.
Door - pien -
#3337399
-Annemarie- schreef:;D ;D ;D


Wij waren ineens wel alle pinksterbloemen kwijt, na het verticuteren. :( En die waren juist zo schattig.
Ooo pinksterbloemen :smitten:
Ik hoop dat wij hier ooit weer madeliefjes krijgen :D
Gabi 'verticuteert' hier het gras aan gort...hele stukken veegt hij eruit na het eten of na het piesen ::) en rent dan weer naar binnen met die bende tussen z'n tenen >:(
Nou ligt het weitje hier speciaal voor de mannen maar een beetje jammer is het wel...krijgt ook geen kans om te herstellen :???:
Door eelke
#3337401
- pien - schreef:Ooo pinksterbloemen :smitten:
Ik hoop dat wij hier ooit weer madeliefjes krijgen :D
Gabi 'verticuteert' hier het gras aan gort...hele stukken veegt hij eruit na het eten of na het piesen ::) en rent dan weer naar binnen met die bende tussen z'n tenen >:(
Nou ligt het weitje hier speciaal voor de mannen maar een beetje jammer is het wel...krijgt ook geen kans om te herstellen :???:
Toen ik hier nog twee daverende honden aan grasveldgeweld had, zette ik het gras af met gaas en prikpaaltjes. Dat zou je ook kunnen doen? In 2 of drie delen? Als ik kijk hoe snel het hier nu opgeknapt is in een week tijd dan gaat het hard hoor.
Door - pien -
#3337403
eelke schreef:Toen ik hier nog twee daverende honden aan grasveldgeweld had, zette ik het gras af met gaas en prikpaaltjes. Dat zou je ook kunnen doen? In 2 of drie delen? Als ik kijk hoe snel het hier nu opgeknapt is in een week tijd dan gaat het hard hoor.
O, wat een goeie tip! Geniaal :D En dan hoeft er niet eens graszaad in/op?
Door eelke
#3337405
- pien - schreef:O, wat een goeie tip! Geniaal :D En dan hoeft er niet eens graszaad in/op?
Ja dat ligt er een beetje aan hoe kaal het is. Ik heb het vorige week wel gedaan, ik had het nog staan.
Beste tijd voor graszaad is najaar blijkbaar, september/oktober. Dus je zou het ook twee keer kunnen doen, nu gewoon afzetten, en in het najaar opnieuw zaaien. Of twee keer zaaien (kost natuurlijk drie keer niks, graszaad).

Oh en bodemonderzoek is ook slim. Hier kun je met een potje grond (op 5 plekken een lepel eruit) naar de boerenbond en dan meten zij hoeveel kalk en mest er op moet.
Door - pien -
#3337406
eelke schreef:Ja dat ligt er een beetje aan hoe kaal het is. Ik heb het vorige week wel gedaan, ik had het nog staan.
Beste tijd voor graszaad is najaar blijkbaar, september/oktober. Dus je zou het ook twee keer kunnen doen, nu gewoon afzetten, en in het najaar opnieuw zaaien. Of twee keer zaaien (kost natuurlijk drie keer niks, graszaad).

Oh en bodemonderzoek is ook slim. Hier kun je met een potje grond (op 5 plekken een lepel eruit) naar de boerenbond en dan meten zij hoeveel kalk en mest er op moet.
Ik tuinierde hiervoor uit boeken. De praktijk moet ik nog leren ;D Mijn eigen 'tuinkalender' maken en zo, want de rozen moeten nu bijv. nog gesnoeid (komt een buurman me even leren dit weekend).
Doen we het zaaien in het najaar. En voor nu even alleen afzetten :thumbup:
Boerenbond hebben we niet (meer) in de buurt. Even kijken of ik het ergens in het sufferdje lees en anders doen we maar een dotje ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door