Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3346801
Pfffff ik weet het ff niet meer...

Al 10 jaar zitten we "opgescheept" met 2 huizen, door een samenloop van omstandigheden en de crisis. Nu is onze rentevaste periode afgelopen, en kunnen we eindelijk oversluiten. Dachten we...

De bank rekent voor ons oude huis niet met de huidige hypotheekrente die we betalen, maar met het 3-dubbele. En dus komt er niet genoeg geld binnen per maand om beide huizen te kunnen betalen. Volgens de bank dan, want wij betalen al 10 jaar dubbele lasten...

Enige oplossing? Het oude huis verhuren. Ware het niet dat dat dus al 10 jaar niet mag van de bank...

En dus betalen we ook de komende 20 jaar veel te veel hypotheekrente en hebben we niet de mogelijkheid om af te lossen.

Ik kan wel janken :-\
Door Siberienne
#3346802
Kim_S schreef:Pfffff ik weet het ff niet meer...

Al 10 jaar zitten we "opgescheept" met 2 huizen, door een samenloop van omstandigheden en de crisis. Nu is onze rentevaste periode afgelopen, en kunnen we eindelijk oversluiten. Dachten we...

De bank rekent voor ons oude huis niet met de huidige hypotheekrente die we betalen, maar met het 3-dubbele. En dus komt er niet genoeg geld binnen per maand om beide huizen te kunnen betalen. Volgens de bank dan, want wij betalen al 10 jaar dubbele lasten...

Enige oplossing? Het oude huis verhuren. Ware het niet dat dat dus al 10 jaar niet mag van de bank...

En dus betalen we ook de komende 20 jaar veel te veel hypotheekrente en hebben we niet de mogelijkheid om af te lossen.

Ik kan wel janken :-\
Dat klinkt als een leuke catch 22 maar niet heus. Wat ontzettend balen Kim. Kun je nog eens een onafhankelijk jurist oid mee laten kijken? het klinkt wel heel k*t dat ze zomaar met 3x zoveel rente rekenen. Of vereniging eigen huis vragen? Ik roep ook maar wat hoor ...die %$^%#$# banken ..... sterkte!
Door hannabelgje
#3346805
Gisteravond naar Nickelback geweest in Ziggodome. Het was weer een heerlijk feestje. Daarna naar Wijk aan zee gereden waar we een hotel geboekt hadden. Vandaag dus heerlijk uitwaaien op het strand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3346811
Kim_S schreef:Pfffff ik weet het ff niet meer...

Al 10 jaar zitten we "opgescheept" met 2 huizen, door een samenloop van omstandigheden en de crisis. Nu is onze rentevaste periode afgelopen, en kunnen we eindelijk oversluiten. Dachten we...

De bank rekent voor ons oude huis niet met de huidige hypotheekrente die we betalen, maar met het 3-dubbele. En dus komt er niet genoeg geld binnen per maand om beide huizen te kunnen betalen. Volgens de bank dan, want wij betalen al 10 jaar dubbele lasten...

Enige oplossing? Het oude huis verhuren. Ware het niet dat dat dus al 10 jaar niet mag van de bank...

En dus betalen we ook de komende 20 jaar veel te veel hypotheekrente en hebben we niet de mogelijkheid om af te lossen.

Ik kan wel janken :-\
Lukt het nu ook nog niet met de verkoop? Weet eigenlijk niet of ze in Duitsland ook zo veel zijn gestegen, de huizenprijzen? Maar als je periode afloopt kun je toch ook naar een andere bank? En je hoeft toch niet weer opnieuw vast te zetten? Waar heb je de hypotheek, nl of de?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3346816
Verkoop is ook nog steeds drama, want restschuld die we niet gefinancierd krijgen (om dezelfde reden, 2 hypotheken en niet genoeg salaris voor ook nog een lening...)

Oude huis staat in Duitsland, hypotheek is ING (NL). Huidige huis staat in Duitsland, hypotheek is ook Duits.

En we kunnen ook naar een andere bank, dat was ook het plan. Ware het niet dat ze dus van beide huizen de maandelijkse lasten berekenen, en we dan te weinig verdienen. Dus geen bank te vinden die onze hypotheek wil oversluiten...

Als het oude huis verhuurd is dan is het geen probleem. Iemand hier zin om een huis te huren? ::)
Mag dus alleen niet van de bank...
#3346817
Ik heb geen ideeën maar ik vind het echt zo vreselijk balen voor jullie. Ik gun het jullie zo dat je weer vooruit kunt gaan kijken, echt kunt gaan plannen.

Tja verhuren mag niet van de bank maar het wordt volop gedaan. Alleen wel lastig om nette mensen te vinden denk ik? Maar je moet toch wat.

Stijgen de prijzen in die ik mgeving wel? Of zal je altijd met een restschuld blijven zitten?


Een dikke knuffel voor jullie.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3346823
Kim_S schreef:Verkoop is ook nog steeds drama, want restschuld die we niet gefinancierd krijgen (om dezelfde reden, 2 hypotheken en niet genoeg salaris voor ook nog een lening...)

Oude huis staat in Duitsland, hypotheek is ING (NL). Huidige huis staat in Duitsland, hypotheek is ook Duits.

En we kunnen ook naar een andere bank, dat was ook het plan. Ware het niet dat ze dus van beide huizen de maandelijkse lasten berekenen, en we dan te weinig verdienen. Dus geen bank te vinden die onze hypotheek wil oversluiten...

Als het oude huis verhuurd is dan is het geen probleem. Iemand hier zin om een huis te huren? ::)
Mag dus alleen niet van de bank...
Een restschuld financieren is toch goedkoper dan een volledige hypotheek? Of ben ik nu gek ? ( goed een sluit het ander niet uit)
Zou een ander bank verhuren wel toestaan? Volgens mij wordt er best wel wat verhuurd in Duitsland. Wellicht als dat via een makelaar loopt dat daar wel duidelijkere afspraken met een bank te maken vallen of zo?
Uiteraard is een Duitse bank ook niet happig op 2 hypotheken, tenzij je het via salaris kunt betalen. Maar ik had wel het idee dat Nederlandse banken extra veilig rekenen met voor hun buitenlandse objecten.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3346824
Het probleem is dat we wel graag een andere bank willen, maar dat ze vanwege hun regeltjes allemaal ons niet accepteren. En dus zitten we vast en kunnen we geen kant op...
Door - pien -
#3346825
Kim_S schreef:Verkoop is ook nog steeds drama, want restschuld die we niet gefinancierd krijgen (om dezelfde reden, 2 hypotheken en niet genoeg salaris voor ook nog een lening...)

Oude huis staat in Duitsland, hypotheek is ING (NL). Huidige huis staat in Duitsland, hypotheek is ook Duits.

En we kunnen ook naar een andere bank, dat was ook het plan. Ware het niet dat ze dus van beide huizen de maandelijkse lasten berekenen, en we dan te weinig verdienen. Dus geen bank te vinden die onze hypotheek wil oversluiten...

Als het oude huis verhuurd is dan is het geen probleem. Iemand hier zin om een huis te huren? ::)
Mag dus alleen niet van de bank...
Ik vind het echt zooo waardeloos voor jullie... :'( :'( :'(
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3346826
Nee ik snap het probleem, ze tellen je hypotheken op en je salarissen op, en dat moet kloppen.
Maar ik weet niet of een Duitse bank ook zo moeilijk zou doen over verhuren ? Geen idee, maar heb wel het idee dat er in Duitsland veel particuliere huizen voor bepaalde tijd verhuurd worden.
Tis gewoon een sh*t situatie. Maar er worden toch vaker huizen met verlies verkocht? Die restschuld zou toch voor jullie minder kosten dan een hypotheek toch?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3346827
Ja, wij zouden graag die restschuld willen. Maar, de (NL) bank wil bij verkoop het hele hypotheekbedrag terug, omdat wij in het buitenland wonen en dan misschien onze restschuld niet afbetalen (terwijl we al 10 jaar trouw elke maand hypotheek betalen, dat kan blijkbaar wel gewoon als je in het buitenland woont ::)).
Dus voor de restschuld moeten we een nieuwe lening afsluiten. En die krijgen we dus ook niet...

Een Duitse bank vindt verhuren prima. Maar ja, ik krijg mijn NL hypotheek dus niet overgesloten naar een Duitse.

Soort spagaat dit :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3346829
Fijne meedenkende bank :-X
Ja jullie hebben dan idd geen onderpand meer bij niet betalen, maar jullie betalen al 10 jaar netjes, blijkbaar nul betekenis.
Maar ze willen wel graag dat jullie 3 dubbele rente gaan betalen zodat jullie niet meer betalen kunnen ? Het zal regels zijn regels, maar ook heel vaak is iets op maat af te spreken als men wil dan...Net zoals het verhuren. Je zit er maar mooi mee met zo'n bank :( Ze willen niet dat jullie het verkopen of verhuren maar wat wel?
Door - pien -
#3346830
Kaio schreef:Fijne meedenkende bank :-X
Ja jullie hebben dan idd geen onderpand meer bij niet betalen, maar jullie betalen al 10 jaar netjes, blijkbaar nul betekenis.
Maar ze willen wel graag dat jullie 3 dubbele rente gaan betalen zodat jullie niet meer betalen kunnen ? Het zal regels zijn regels, maar ook heel vaak is iets op maat af te spreken als men wil dan...Net zoals het verhuren. Je zit er maar mooi mee met zo'n bank :( Ze willen niet dat jullie het verkopen of verhuren maar wat wel?
Mooi die regels, maar ik geloof vooral voor de banken. Meedenken ho maar...liever dat jullie al jaren in zo'n uitzichtloze situatie zitten dan dat ze een millimeter toegeven om het op te lossen :-\
Als jullie de hypotheek niet meer kunnen betalen dan komt er een gedwongen verkoop, wedden dat dat helemaal niet zo'n florissante opbrengst is. Ze draaien jullie nu gewoon de nek om >:(
#3346836
Kim_S schreef:Verkoop is ook nog steeds drama, want restschuld die we niet gefinancierd krijgen (om dezelfde reden, 2 hypotheken en niet genoeg salaris voor ook nog een lening...)

Oude huis staat in Duitsland, hypotheek is ING (NL). Huidige huis staat in Duitsland, hypotheek is ook Duits.

En we kunnen ook naar een andere bank, dat was ook het plan. Ware het niet dat ze dus van beide huizen de maandelijkse lasten berekenen, en we dan te weinig verdienen. Dus geen bank te vinden die onze hypotheek wil oversluiten...

Als het oude huis verhuurd is dan is het geen probleem. Iemand hier zin om een huis te huren? ::)
Mag dus alleen niet van de bank...
Jeeee wat rot :-X

En een onderhandse lening voor de restschuld?
Geen rijk familielid/kennis die weet dat jullie goed voor het bedrag zijn en het even kan missen?

:bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door