Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Daantje
#3296887
Kim_S schreef:Ik ben bij mijn lieve omaatje. Het gaat heel slecht met haar... Hopelijk hoeft ze niet lang meer zo, ik gun het haar heel erg dat ze niet hoeft te lijden... :-*
Och Kim toch ,je oude dappere oma .Fijn dat je toch even bij haar kunt zijn ,sterkte voor jullie :-* :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Daantje
#3296893
Pauline schreef:Ik ben er weer. Vrijdag geopereerd, drie gruwelijke dagen gehad, maar vanmorgen mocht ik toch lekker naar huis.

Direct al geen brok meer in de keel, iedereen was verbaasd, vaak duurt dit tot 4-6 weken voordat je dat merkt.

Helaas 8 weken geen rood vlees, geen grove/vezelrijke voeding, geen noten, geen koolzuurhoudende dranken, eigenlijk vooral vloeibaar. Brrrrr, maar wat moet dat moet. Sterker nog, na 5 theelepels zit ik vol. Connie vroeg al of ze niet p.o. een GBP hadden gedaan. ;D Advies is ook om vitaminerijke drankjes te nemen, maar ik maak wel groene smoothies, als ik dat erdoor krijg.

Operatie was een fluitje van een cent, pijn valt enorm mee, maar oh oh oh wat ben ik ziek geweest van het gas dat ze in je blazen om je lichaam op te pompen. Afschuwelijk.... Dipidolor, oxycodon, meloxicam niets hielp, uiteindelijk hebben ze er diazepam in gestopt, zodat ik in ieder geval een beetje van de wereld was. Ging het gisterochtend prima, mocht ik gisteravond naar huis, krijg ik 's middags een migraine-aanval van heb-ik-jou-daar..... Dus nog maar een nachtje gelogeerd.

Eddie is drie keer voor de kat zijn viool naar Amersfoort gekomen, want elke keer kon ik amper 5 woorden met hem wisselen, maar dat vond hij geen punt. Nu ben ik weer lekker thuis en lepel rustig een glas water binnen. Is wel wat hoor, vorige week klokte ik nog zo een glas water weg, nu doe ik er rustig 2 uur over.
Wat heerlijk dat het nu achter de rug is zeg !Hopelijk kun je die 3 beroerde dagen snel achter je laten en knap je snel op ! :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3296899
Jullie zijn lief :-*
Ik ben nu bij mijn ouders thuis, mijn moeder blijft vannacht bij oma. Ze sliep net rustig. Ik ben helemaal kapot, ga maar proberen wat te slapen...

Plien fijn dat alles redelijk goed gegaan is, ik heb aan je gedacht :-*
Door Cathelijn
#3296923
Sterkte Kim.


En beterschap Pauline. Fijn dat je die brok al kwijt bent en je het ergste gehad lijkt te hebben.
Uit ervaring kan ik zeggen dat 8 weken vloeibaar na een operatie best te doen is (ik had de eerste dagen ook niet echt honger, en dan past je maag zich mooi aan).
#3296925
Sterkte Kim :-*
Ik hoop het beste voor oma.


Pauline schreef:Ik ben er weer. Vrijdag geopereerd, drie gruwelijke dagen gehad, maar vanmorgen mocht ik toch lekker naar huis.

Direct al geen brok meer in de keel, iedereen was verbaasd, vaak duurt dit tot 4-6 weken voordat je dat merkt.

Helaas 8 weken geen rood vlees, geen grove/vezelrijke voeding, geen noten, geen koolzuurhoudende dranken, eigenlijk vooral vloeibaar. Brrrrr, maar wat moet dat moet. Sterker nog, na 5 theelepels zit ik vol. Connie vroeg al of ze niet p.o. een GBP hadden gedaan. ;D Advies is ook om vitaminerijke drankjes te nemen, maar ik maak wel groene smoothies, als ik dat erdoor krijg.

Operatie was een fluitje van een cent, pijn valt enorm mee, maar oh oh oh wat ben ik ziek geweest van het gas dat ze in je blazen om je lichaam op te pompen. Afschuwelijk.... Dipidolor, oxycodon, meloxicam niets hielp, uiteindelijk hebben ze er diazepam in gestopt, zodat ik in ieder geval een beetje van de wereld was. Ging het gisterochtend prima, mocht ik gisteravond naar huis, krijg ik 's middags een migraine-aanval van heb-ik-jou-daar..... Dus nog maar een nachtje gelogeerd.

Eddie is drie keer voor de kat zijn viool naar Amersfoort gekomen, want elke keer kon ik amper 5 woorden met hem wisselen, maar dat vond hij geen punt. Nu ben ik weer lekker thuis en lepel rustig een glas water binnen. Is wel wat hoor, vorige week klokte ik nog zo een glas water weg, nu doe ik er rustig 2 uur over.
Fijn dat het achter de rug is.
Wat goed dat je nu al geen brok meer in je keel voelt! :)

In groene smoothies zitten toch ook veel vezels? Of gebruik je een juicer?

Sterkte de komende weken!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3296950
Ik ga er vanuit dat vezels problematisch zijn als ik ze zelf moet kapot kauwen. Ik probeer het gewoon. Merk direct als iets niet gaat. 3 stukjes peterseliewortel gisteravond en ik stond op de kop, wat zeer. Kan echt maar theelepeltjes vol eten. Eerste 3 kilo is weg, scheelt. ;)

Wel zorgen dat ik niet verzwakt, want stom genoeg merk ik nu al dat ik amper eet. Vanmorgen ging 10 gram havermout met 100 ml gewone melk prima, burp. Dat is ook een geluk, ik kan nog wel boeren!

Drinken gaat prima, dus Eddie mag vanmiddag pompoensoep maken al dan niet met kip, moet ik nog even over denken. Ik heb, zoals Cathelijn al zegt, ook amper honger. En een duidelijke voorkeur voor koud! Heerlijk.
Door eelke
#3297020
Pauline schreef:Ik ga er vanuit dat vezels problematisch zijn als ik ze zelf moet kapot kauwen. Ik probeer het gewoon. Merk direct als iets niet gaat. 3 stukjes peterseliewortel gisteravond en ik stond op de kop, wat zeer. Kan echt maar theelepeltjes vol eten. Eerste 3 kilo is weg, scheelt. ;)

Wel zorgen dat ik niet verzwakt, want stom genoeg merk ik nu al dat ik amper eet. Vanmorgen ging 10 gram havermout met 100 ml gewone melk prima, burp. Dat is ook een geluk, ik kan nog wel boeren!

Drinken gaat prima, dus Eddie mag vanmiddag pompoensoep maken al dan niet met kip, moet ik nog even over denken. Ik heb, zoals Cathelijn al zegt, ook amper honger. En een duidelijke voorkeur voor koud! Heerlijk.
Er is ook nog iets met makkelijk en moeilijk verteerbare vezels. En niet drinken tijdens je maaltijden, zodat je maagsap op volle sterkte is om je maaltijd te verteren.
Wat hebben ze nou ook al weer precies gedaan? Beterschap! Ik hoop dat je snel weer hapjes kunt gaan nemen, want oohhh wat ga je dat missen!
Gebruikersavatar
Door kira
#3297037
Sterkte Kim.

Hoop je knapt snel op,Pauline en de acht weken vliegen voorbij.

Hier enorm leuke schoenen gekocht. Het regent vandaag dus dan is shoppen een goede vakantiedag besteding.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3297065
eelke schreef:Er is ook nog iets met makkelijk en moeilijk verteerbare vezels. En niet drinken tijdens je maaltijden, zodat je maagsap op volle sterkte is om je maaltijd te verteren.
Wat hebben ze nou ook al weer precies gedaan? Beterschap! Ik hoop dat je snel weer hapjes kunt gaan nemen, want oohhh wat ga je dat missen!
Ze hebben mijn middenrif gehecht, zodat de breuk dicht is en de bovenkant van mijn maag, 180 graden om de aanhechting van maag naar slokdarm geslagen en vastgenaaid zodat er een nieuwe maagklep ontstaan is en er geen zuur meer terug kan lopen. Niet dat ik ooit zuur had (of merkte) maar toch....

Ik drink nooit tijdens maaltijden, dat is iets wat ik van huis uit meegekregen heb. Je kauwt je eten en je spoelt het niet weg. Maar dat is ook absoluut niet mogelijk hoor! Hahahhaa.

Ik heb daarnet 1 cm2 witvis genomen, maar dat zakt dus nog niet. Nou dan maar niet. Havermout lukte vanmorgen en eigenlijk heb ik totaal geen honger, dus we zien het wel. Bijzonder genoeg ging gemengde groene sla wel, nou ja..., op een schoteltje en dan de helft en 5 cherry tomaten was ook geen punt. 5 blokjes fetakaas zitten er ook in en nu hoef ik tot morgen niets meer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door