Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Erna
#3237087
Omdat het deze week toch mijn 'coming out' week is op een aantal vlakken, deel ik dit ook met BP. Dit is onze Mildred. Negen maanden geleden geboren en alles wat we wilden. Onze droom, onze toekomst van een van onze bloedlijnen. Inmiddels zijn we dus 9 maanden verder en is alles in duigen gevallen. Mildred is een 'dwergje' zijn we achter gekomen. Het hoe, wat en waarom is nog niet duidelijk maar daar hopen we in de toekomst duidelijkheid over te krijgen. Ik deel dit om te laten zien dat hoe zorgvuldig je ook bent, je altijd tegenslag kunt krijgen. Vaak op een gebied die je het minste verwacht. Met Mildred zijn we inmiddels een aantal onderzoeken gestart. Haar DNA is al vergeleken met dat van de Duitse Herders en de uitslag is negatief. Er loopt nog een onderzoek naar de afgifte van groeihormoon (GH) en daar zullen we in september uitslag van krijgen. Verder gaat er bloed van haar en haar verwanten opgestuurd worden naar de Uni in Helsinki voor verder onderzoek. Wij zijn van het begin af aan open geweest over Mildred voor iedereen die haar tegenkwam (bij ons thuis of ergens anders). Sinds een aantal weken heb ik haar ook onder fokkers van Dalmatische Honden openbaar gemaakt. Nu ook de eigenaren van haar broertjes zijn ingelicht staat niets meer in de weg om overal open over haar te zijn. Dit is Mildred, ze heeft een groeistoornis en wij houden van haar.
Van de 4 pups uit dit nest zijn er 2 met deze afwijking. De andere 2 zijn godzijdank normaal.
Iedereen mag alles vragen, ik heb alleen niet alle antwoorden.

Afbeelding

Afbeelding
Door eelke
#3237091
Ahh wat een muppie! Goed dat je zo open bent, je kunt inderdaad niet alle 'fouten' voorkomen, maar de grootste fout die je als fokker kunt maken lijkt mij toch wel het achterhouden of geheimhouden van informatie...

Ik ken het eigenlijk niet zo goed! Gaat ze er veel last van krijgen? Was zij nou ook het hondje die overlopen was?
Door Mijati
#3237093
Wat een ukje om zo te zien. Jammer dat ze niet datgene kan brengen wat je als fokker hoopt. echter geeft het wel veel informatie over de ouderdieren, als alle genetische uitslagen er zijn.
Hopelijk mag ze toch een mooie leeftijd bereiken.
Door Erna
#3237094
eelke schreef:Ahh wat een muppie! Goed dat je zo open bent, je kunt inderdaad niet alle 'fouten' voorkomen, maar de grootste fout die je als fokker kunt maken lijkt mij toch wel het achterhouden of geheimhouden van informatie...

Ik ken het eigenlijk niet zo goed! Gaat ze er veel last van krijgen? Was zij nou ook het hondje die overlopen was?
Ik ook niet :-). Het is voor ons ook compleet nieuw. Als het goed is krijgt ze hier verder geen last meer van. Ze is inmiddels 2 keer geopereerd aan haar voorpootjes en de revalidatie is ook achter de rug. Ze doet inmiddels alles wat god verboden heeft dus het gaat goed met haar. Het hondje wat overlopen was is onze Mathilde, die is weer helemaal heel.
Door Erna
#3237095
Mijati schreef:Wat een ukje om zo te zien. Jammer dat ze niet datgene kan brengen wat je als fokker hoopt. echter geeft het wel veel informatie over de ouderdieren, als alle genetische uitslagen er zijn.
Hopelijk mag ze toch een mooie leeftijd bereiken.
Welke informatie? Anders dan dat ze waarschijnlijk beide drager zijn.
Door Lizzy
#3237096
Lieve Erna en lieve Mil, ik wist het natuurlijk al maar bedankt dat je je verhaal ook op Barfplaats wilt delen. En zoals je weet vind ik dat je kloten hebt, om het maar eens op z'n oud Hollands te zeggen. Om dit openbaar te maken. Jij weet ik weet dat de meeste fokkers thuis een lekker dik tapijtje hebben liggen waar zulke dingen perfect onder passen....

Nou ja en verder is Mil volstrekt adorable :smitten:

Ik vind het waardeloos voor je dat je droom kapot is :'( (ik hoop via een andere weg toch niet helemaal).
Door Aprilsnow
#3237099
Ach gossie wat een tijd heeft ze dan al achter de rug. Niet gek dat jullie van haar houden, t is ook een moppie om te zien :-* . Als fokker natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten zeker niet als je niet weet hoe het komt of je het kan voorkomen etc.

Goed dat je er open over bent en heel veel succes met de zoektocht naar antwoorden.
Door Mijati
#3237101
Erna schreef:Welke informatie? Anders dan dat ze waarschijnlijk beide drager zijn.

deze informatie in elk geval. Zo weet je wel of je wel of niet een nestje met deze teef wilt gaan doen.
Door Erna
#3237102
Mijati schreef:deze informatie in elk geval. Zo weet je wel of je wel of niet een nestje met deze teef wilt gaan doen.
Met de moeder wordt sowieso niet meer gefokt en met Mildred uiteraard al helemaal niet.
Door Erna
#3237108
Ter aanvulling...dit was mama haar derde nest en ze wordt 8. Een nieuw nest zit er dan ook niet meer in en zou ik ook niet willen
Door Borke
#3237113
Ik blijf het zeggen: ze ziet er schattig uit en je bent een voorbeeld voor andere fokkers in het delen van ook het minder gezellige nieuws :bigarmhug: :daisy:
Door Erna
#3237120
Angelique schreef:Klotezooi :( en ik kan enkel een buiging maken hoe je ermee omgaat op alle vlakken.
Jij had het niet anders gedaan denk ik dus je mag weer overeind komen hoor! ;D ;D

Klotezooi is het inderdaad maar we zijn dat stadium gelukkig al een beetje voorbij. Het is ook heel dubbel geweest in het begin. In eerste instantie werd er niets afwijkends geconstateerd waardoor je hoop houdt op het volledig in orde komen. Dan komt langzaam het besef dat dit verschrikkelijk fout is maar je niet weet waar je met je zorgen heen moet. Tenslotte was ze al binnenste buiten gekeerd en werd er niets gevonden. Je gaat het dan maar in andere zaken zoeken zoals b.v. voeding. Hot item natuurlijk en het was ook nog in de tijd van dat optreden van Corbee op tv. Bij toeval stond op dat computerscherm naast hem een hond met dezelfde stand van de poten als Mildred (weet je nog Lizzy?) en dus ga je alle voedings dingen maar testen. Zo kwamen we uit op een tekort aan Vitamine D en hadden we weer de hoop dat dit het zou zijn want dat is te corrigeren. Helaas, ook dat was negatief. Tot we maar weer opnieuw foto's hebben laten maken en het toen compleet mis was. Woensdag op de foto, vrijdag op de operatietafel om te redden wat er te redden valt in de ellebogen en poten. En dan gaat de achtbaan pas echt los. Daarna nog steeds de hoop houden dat het goed gaat komen want zegt de orthopeed: ze groeit nog wel ff door hoor, het komt vast goed. Twee maanden geleden wisten we zeker dat dit niet meer goed zou komen en hebben we het beestje maar een naam gegeven: Onze kleine, dikke dwerg. :-) Het is wat het is.
Door jasmijn
#3237121
Wat ontzettend kut deze tegen slag zeg :-X

Ze is een scheetje en er vast niet minder lief door

ik vind het echt super knap dat je dit zo deelt!! :thumbup:
Mening fokker had het niet gedaan :-\

Wat was er eigenlijk mis met haar pootjes dat ze daar aan geopereerd moest worden?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door