Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3236331
Hmmm ik dacht dat er ooit eens een topic was over ervaringen van diverse sauna's, maar kan hem niet vinden

Mijn man en ik zijn grote liefhebbers van de sauna, en willen over een week of 2 weer graag een dagje incl. hotelovernachting naar de sauna en staan er 3 sauna's op ons lijstje :

1.
Thermen Bussloo
Mooi, schoon, geen mensenmassa's en lekkere sauna's (en super vriendelijk personeel)

2. De Veluwse Bron
Nog nooit geweest, maar wel veel goede verhalen over gehoord

3.
De Zwaluwhoeve
In het verleden zijn we er wel eens geweest, maar toen zeiden we beide "eens maar nooit meer !" Wat een drama
Maar nu het vernieuwd is en een andere eigenaar heeft zijn we toch een soort van nieuwsgierig omdat we toch best wel veel positieve ervaringen horen

Het belangrijkste voor een sauna vinden wij dat het schoon moet zijn !
Verder geen enorme mensenmassa's waardoor je hutje mutje in een sauna zit (ja dat zal ook te maken hebben met hoe druk het die dag is, maar overall bedoel ik dan een beetje haha)
Vriendelijk personeel

Nu weet ik dat hier best wat sauna gangers op BP zitten, dus ik hoop op ervaringen van bovengenoemde sauna's
Welke sauna komen jullie het liefste, en waarom ?

Ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3236340
Zwaluwhoeve was voor ons ook eens maar nooit weer, wij vinden de buitensauna's altijd erg fijn, dat misten we daar echt. Maar inmiddels zijn manlief en ik al ruim 13 jaar samen en dit was echt in het begin dat we samen waren dat we er zijn geweest.


De Veluwse Bron, zijn we begin juli nog geweest, op een zondag(doen wij nooit eigenlijk, altijd door de weeks) en hoewel het echt druk was merkte je dat in de sauna dus niet. Het is zo enorm groot, met ook veel buiten, het is nieuw (alhoewel al bijna 10 jaar alweer, kwamen wij achter) dus ook echt schoon. Hier vind ik het enige nadeel dat het wel aan de prijs is... Lunch doen we bijvoorbeeld altijd, de kaart is beperkt en buffet vind ik zelf minder, ook minpuntje hier...

Onze favoriet is saunadrome in Putten, kleiner, gezelliger, bestaat ondertussen al 40 jaar, en bijna alles is buiten. Hier valt de drukte ook mee, en een heerlijke lunchkaart! En prijs is niet super gek, ook hebben ze vaak leuke acties. Zo hebben we een 5 badenkaart kunnen kopen voor €40, vanwege het 40 jaar bestaan.

Vriendelijk personeel vind ik overal wel, anders ging ik zeker niet terug!


Bussloo zijn we gek genoeg nog nooit geweest....
Door Tibbies
#3236346
Mijn favoriet is: Elysium in Bleiswijk. Prachtige grote sauna's met grote tuin. En voor mij belangrijk dat hij lekker dichtbij is ;)

Ook de Veluwse Bron is een prachtig groot sauna complex. Ik ben er 1 keer geweest in april jl.
Door cj
#3236449
Echt doe de Swaffelhoeve niet. Kaarten gekregen vd postcodeloterij. Serieus daar moet je geld toe krijgen.
Saskia
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3236462
cj schreef:Echt doe de Swaffelhoeve niet. Kaarten gekregen vd postcodeloterij. Serieus daar moet je geld toe krijgen.
Saskia

WTF...wie noemt zijn sauna nou de swaffelhoeve :2funny: :2funny: :2funny:
Door Erna
#3236494
Angelique schreef:WTF...wie noemt zijn sauna nou de swaffelhoeve :2funny: :2funny: :2funny:
Psst Liek, das een andere naam voor de Zwaluwhoeve.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3236505
Elysium nooit meer, we kwamen daar veel en graag maar zijn er zo ontzettend onbeschoft behandeld door het personeel. met zn 3en 1 locker, geen korting (2e persoon voor 1 euro..) want hadden niet gereserveerd en kwamen op aanraden van de telefoniste op de bonnefooi. We moesten het volle pond betalen en werden gewoon uitgelachen door de balie medewerkster. Overvolle sauna's, vuil op de vloeren, lang lang lang wachten in het restaurant.. Nooit meer.

Thermen Schiedam is fijn.

Sauna de Heuvelrug is ook fijn.

De veluwse bron is fantastisch.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3236569
Thnx allemaal !!

Zwaluwhoeve valt dus af, want zo te lezen is er weinig veranderd dan die keer dat we er geweest zijn zo'n 10 jaar geleden

Elysium was onze standaard sauna (lekker dichtbij) maar net als Els enorm veel mot gehad met personeel, en of dat idd over kortingen ging die vooraf gereserveerd moesten worden terwijl de telefoniste iets heel anders zei tot onbeschoft personeel (en vind het ook niet meer zo schoon daar)

De overige sauna's neem ik mee maar over een paar weekjes willen we toch eerst de Veluwse Bron of Bussloo gaan doen
En zoals ik nu denk zal het de Veluwse Bron worden :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3236588
Erna schreef:Psst Liek, das een andere naam voor de Zwaluwhoeve.
OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

*kruipt weer onder een steen* :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3236592
Angelique schreef:OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

*kruipt weer onder een steen* :biggrin2:
Zoooooo heeeee, dat was een Eelke Momentje in het kwadraat ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3236596
Met overnachting hebben wij enkel nog maar Thermae 2000 in Valkenburg gedaan.
Wij vonden dat wel een aanrader, maar je moet opletten geen geklede dag te treffen. Dan is het net een subtropisch zwemparadijs... :-X
Maar anders is hij wel mooi. Zeker de opgieting met honing is wel speciaal en een aanrader.
Wel niet zoveel buiten te doen...

Ik vind dit wel een heel leuk topic. Ga daar zeker ook wat uit gebruiken eens er geen baby meer in mijn buik groeit en ze wat groter zijn. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door