Ik schop je kuthond dood

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Ik schop je kuthond dood

Berichtdoor Barfplaats

Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Za 30 Jul 2016, 12:37

Doranto schreef:Op dat moment was het voor mij duidelijk dat hij niet veel goeds in zin had, anders had ik zo echt niet gereageerd! Het fietspad was meer dan breed genoeg en op dat gedeelte ook nog eens kaarsrecht, zodat hij vanaf een paar honderd meter al kon zien dat het hondje continu keurig uiterst rechts liep, zelfs eerder naast het fietspad dan erop. Al hadden ze met tweeën naast elkaar gereden, was er nog geen enkel probleem geweest. Hij kwam zelfs extra naar links! Dat hij niet daadwerkelijk getrapt heeft komt waarschijnlijk omdat ik toen mijn paard al dwars had gezet, wat voor hem denk ik een soort 'oeps' reactie gaf.

Maar jij gaat er wel van uit dat die wielrenner het maar oke moet vinden dat jou hond 50 meter voor je uit loopt. Sorry, zelfs al loopt je hond zo keurig, ik vind dat niet oké. Want die wielrenner weet dat er maar 1 onverwacht iets hoeft te gebeuren, of hij rijdt over jou hond heen. En dan heeft hij een gewonde hond op zijn geweten en waarschijnlijk zelf een gebroken sleutelbeen oid.

Maakt het niet goed dat hij je hond kwaad zou willen doen, maar ik vind dat je hond gewoon bij je hoort te blijven en niet 50 meter verderop loopt.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Za 30 Jul 2016, 12:38

eelke schreef:Jeetje, hier schrik ik dan toch weer wel van hoor! Hier in de buurt zijn ontzettend veel wielrenners, en ja, ik heb er ook een hekel aan. Ik krijg geen voorrang, ze blijven met 2 naast elkaar fietsen op de weg terwijl ze eigenlijk op het fietspad horen, de grote groepen die je niet in kunt halen, het geschreeuw naar elkaar wat de rust verstoord...maar jee, zo'n doodsverwensing is echt niet oke!

+1.
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Za 30 Jul 2016, 13:32

"k heb er ooit een gastblog op een website over mogen schrijven, over fietsers (wielrenners) en honden. Voor mijn gevoel is er veel wederzijds onbegrip. Als fietser en hondenbaas kan ik voor beiden wel wat sympathie opbrengen. Hoewel ik wel beaam dat er veel aso wielrenners zijn, ik erger me ook mn aan groepen die aan het racen zijn en nergens rekening mee houden. Maar ik erger me op de fiets ook aan mensen die zomaar ineens een fietspad opstappen zonder te kijken. En soms rijdt ik ook op de weg ipv op het fietspad trouwens. Sommige fietspaden zijn heel vervelend op dunne bandjes.

Aan hondeneigenaren erger ik me zelden, ja de eikel die zijn doberman achter me aan liet jagen en keihard stond te lachen vond ik wat minder. Of de sukkel die aan de verkeerde kant de bocht om kwam zetten met zijn kleine hondje los rennend achter de scooter. Ik weet nog steeds niet hoe het ons lukte het beestje te omzeilen.

En ja, voetje losklikken bij honden of effe afremmen doe/moet ik ook regelmatig, maar ja, ik heb ook niet echt haast, dat scheelt misschien. "Strava afschaffen" roept vriendlief regelmatig ... Want dat zorgt voor veel aso gerace want dan moet de snelste tijd gehaald worden ....

Voor wie het wil lezen, mijn oude blogje
http://www.futurumshop.nl/blog/archief/ ... tters.html
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Za 30 Jul 2016, 13:43

smulpaap schreef:Van welk vervoermiddel je ook gebruik maakt als gezonde weggebruiker ...... als je zoals in dit geval een man ziet in een rolstoel , dan lijkt het mij toch dat je hier rekening mee dient te houden . En als je iets meer dan twee hersencellen bezit dan kan je je misschien ook bedenken dat dergelijke mensen mogelijk wat trager zijn vanwege hun beperking en/of handicap . Bejaarde mensen op de fiets idem .

En ja , er zijn heel beleefde wielrenners . Gelukkig wel . Maar er zijn er ook die denken dat de hele weg van hen is
De wielrenners die zich wel netjes gedragen beklagen zich hier dan ook wel over
Dat de mentaliteit toch eens moet veranderen , zeker gezien het aantal ongelukken

Je hebt rekening houden en met rust laten. Deze man heeft gewoon een hond tegen zijn kop geschopt. Eerlijk gezegd vind ik het dan niet eens heel belangrijk of de eigenaar van die hond in een scootmobiel zat, op de fiets of gewoon te voet was. Je laat mensen en dieren gewoon met rust, zo ingewikkeld lijkt me dat niet.
Lil

Berichtdoor Lil » Za 30 Jul 2016, 14:23

Siberienne schreef:"k heb er ooit een gastblog op een website over mogen schrijven, over fietsers (wielrenners) en honden. Voor mijn gevoel is er veel wederzijds onbegrip. Als fietser en hondenbaas kan ik voor beiden wel wat sympathie opbrengen. Hoewel ik wel beaam dat er veel aso wielrenners zijn, ik erger me ook mn aan groepen die aan het racen zijn en nergens rekening mee houden. Maar ik erger me op de fiets ook aan mensen die zomaar ineens een fietspad opstappen zonder te kijken. En soms rijdt ik ook op de weg ipv op het fietspad trouwens. Sommige fietspaden zijn heel vervelend op dunne bandjes.

Aan hondeneigenaren erger ik me zelden, ja de eikel die zijn doberman achter me aan liet jagen en keihard stond te lachen vond ik wat minder. Of de sukkel die aan de verkeerde kant de bocht om kwam zetten met zijn kleine hondje los rennend achter de scooter. Ik weet nog steeds niet hoe het ons lukte het beestje te omzeilen.

En ja, voetje losklikken bij honden of effe afremmen doe/moet ik ook regelmatig, maar ja, ik heb ook niet echt haast, dat scheelt misschien. "Strava afschaffen" roept vriendlief regelmatig ... Want dat zorgt voor veel aso gerace want dan moet de snelste tijd gehaald worden ....

Mooi stukje! Hier ook een sjeesbeest: scheelt dat hij zelden los is.
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Za 30 Jul 2016, 15:32

Doranto schreef:Op dat moment was het voor mij duidelijk dat hij niet veel goeds in zin had, anders had ik zo echt niet gereageerd! Het fietspad was meer dan breed genoeg en op dat gedeelte ook nog eens kaarsrecht, zodat hij vanaf een paar honderd meter al kon zien dat het hondje continu keurig uiterst rechts liep, zelfs eerder naast het fietspad dan erop. Al hadden ze met tweeën naast elkaar gereden, was er nog geen enkel probleem geweest. Hij kwam zelfs extra naar links! Dat hij niet daadwerkelijk getrapt heeft komt waarschijnlijk omdat ik toen mijn paard al dwars had gezet, wat voor hem denk ik een soort 'oeps' reactie gaf.

Tja, we kunnen natuurlijk geen van allen in het hoofd van deze wielrenner kijken, dus wat hij precies van plan was? Geen idee. :-\ Feit blijft wel dat een naderende wielrenner ook niet vanaf afstand kan zien hoe jouw hond gaat reageren. Ik wil best geloven dat jouw hond altijd netjes rechts bleef lopen, maar als ik daar bij iedere hond die ik al fietsend tegen ben gekomen op had vertrouwd, vrees ik dat mijn trainingsritjes meer dan eens op de EHBO waren geëindigd.
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Za 30 Jul 2016, 15:34

Retrievers schreef:Laat mij maar een keer meelopen met die man, dan weet de wielrenner hoe het voelt in een rolstoel te zitten voor de rest van zijn leven..

Een goede wielrenner is er 1 die onder een vrachtwagen ligt haha.. ;D

Jij hebt duidelijk een ander gevoel voor humor dan ik. :-X
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Za 30 Jul 2016, 15:37

Siberienne schreef:"k heb er ooit een gastblog op een website over mogen schrijven, over fietsers (wielrenners) en honden. Voor mijn gevoel is er veel wederzijds onbegrip. Als fietser en hondenbaas kan ik voor beiden wel wat sympathie opbrengen. Hoewel ik wel beaam dat er veel aso wielrenners zijn, ik erger me ook mn aan groepen die aan het racen zijn en nergens rekening mee houden. Maar ik erger me op de fiets ook aan mensen die zomaar ineens een fietspad opstappen zonder te kijken. En soms rijdt ik ook op de weg ipv op het fietspad trouwens. Sommige fietspaden zijn heel vervelend op dunne bandjes.

Leuke blog! En voor mij heel herkenbaar wat je schrijft.
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Za 30 Jul 2016, 16:11

Sonja schreef:Jij hebt duidelijk een ander gevoel voor humor dan ik. :-X

+1

Ik vind het dood en/of gehandicapt wensen van andere mensen sowieso niet erg getuigen van dierenliefde.
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Za 30 Jul 2016, 16:33

Siberienne schreef:+1

Ik vind het dood en/of gehandicapt wensen van andere mensen sowieso niet erg getuigen van dierenliefde.

Ik schrik soms van wat mensen kennelijk normaal vinden om van achter een toetsenbord anderen toe te wensen. Of het nu beoefenaars van bepaalde sporten zijn, aanhangers van een bepaald geloof of mensen met een andere afkomst, je leest de meest griezelige uitlatingen.
Wat dat betreft lijkt de mentaliteit van mensen er met de komst van internet en de daarmee gepaard gaande fora en social media niet op vooruit te zijn gegaan. :(
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Za 30 Jul 2016, 16:36

Sonja schreef:Tja, we kunnen natuurlijk geen van allen in het hoofd van deze wielrenner kijken, dus wat hij precies van plan was? Geen idee. :-\ Feit blijft wel dat een naderende wielrenner ook niet vanaf afstand kan zien hoe jouw hond gaat reageren. Ik wil best geloven dat jouw hond altijd netjes rechts bleef lopen, maar als ik daar bij iedere hond die ik al fietsend tegen ben gekomen op had vertrouwd, vrees ik dat mijn trainingsritjes meer dan eens op de EHBO waren geëindigd.

Oh dat geloof ik meteen. Maar mij lijkt het toch wel vreemd, dat je dan extra aan de linker kant gaat rijden. Je zou toch verwachten dat je dan juist goed rechts aanhoud toch?
Hoe dan ook, ik schatte de situatie toen dusdanig in, dat ik vond dat ik snel iets moest doen. Wat er gebeurt zou zijn als ik niets had gedaan, blijft natuurlijk altijd een vraag.
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Za 30 Jul 2016, 16:45

Doranto schreef:Oh dat geloof ik meteen. Maar mij lijkt het toch wel vreemd, dat je dan extra aan de linker kant gaat rijden. Je zou toch verwachten dat je dan juist goed rechts aanhoud toch?
Hoe dan ook, ik schatte de situatie toen dusdanig in, dat ik vond dat ik snel iets moest doen. Wat er gebeurt zou zijn als ik niets had gedaan, blijft natuurlijk altijd een vraag.

Ja, daar komen we nooit meer achter. ;) Je kan allerlei redenen bedenken waarom iemand dan juist links gaat rijden, denk ik. Niet iedereen is bekend met honden en hun gedrag. Sommige mensen zijn gewoon sowieso bang voor honden. En die denken soms dat ze met wat dreigen naar de hond toe meer kans maken om er zonder kleerscheuren vanaf te komen. Of zoiets... :-\
Retrievers
3-sterren

Berichtdoor Retrievers » Za 30 Jul 2016, 17:16

Siberienne schreef:+1

Wat heeft dat met dierenliefde te maken? :-X
Dat heet geen medeleven hebben met asociale mensen die ook niet letten op MIJN VEILIGHEID

Ja die zin had ik niet moeten zeggen, ik ben volwassen genoeg om mijn excuses voor degene die het leest en zich aangevallen voelt nu bij deze te bieden. Sorry
Maar na de zoveelste noodstop wordt je ze wel beu..

Ik heb teveel meegemaakt met die gasten, te vaak in een berm gelegen met mijn fiets omdat zonodig een peleton van 20 fietsers de hele fietspad moesten hebben, te vaak een noodstop moeten maken omdat ze door het rood fietsten met de auto (waar ik bijna een ander achterin kreeg!) en te vaak uitgescholden door ze. Ik ken maar 1 man van 70 die beleefd was, maar die ging ook niet erg hard..

Er was hier eens een wedstrijd. Wij kwamen van het strand, was op 100 meter afstand van mijn huis, ik heb 1,5 uur moeten wachten om door te kunnen, moest zelfs nog 20 km omrijden. Wat kregen autorijders er voor terug? Ze bleven gewoon midden op de weg staan! Na netjes te vragen, toen te toeteren en na nog geen reactie ben ik maar langzaam door gaan rijden en toen konden ze wel netjes aan de kant..
Hydra
3-sterren

Berichtdoor Hydra » Za 30 Jul 2016, 18:18

Retrievers schreef:Wat heeft dat met dierenliefde te maken? :-X
Dat heet geen medeleven hebben met asociale mensen die ook niet letten op MIJN VEILIGHEID

Ja die zin had ik niet moeten zeggen, ik ben volwassen genoeg om mijn excuses voor degene die het leest en zich aangevallen voelt nu bij deze te bieden. Sorry
Maar na de zoveelste noodstop wordt je ze wel beu..

Ik heb teveel meegemaakt met die gasten, te vaak in een berm gelegen met mijn fiets omdat zonodig een peleton van 20 fietsers de hele fietspad moesten hebben, te vaak een noodstop moeten maken omdat ze door het rood fietsten met de auto (waar ik bijna een ander achterin kreeg!) en te vaak uitgescholden door ze. Ik ken maar 1 man van 70 die beleefd was, maar die ging ook niet erg hard..

Er was hier eens een wedstrijd. Wij kwamen van het strand, was op 100 meter afstand van mijn huis, ik heb 1,5 uur moeten wachten om door te kunnen, moest zelfs nog 20 km omrijden. Wat kregen autorijders er voor terug? Ze bleven gewoon midden op de weg staan! Na netjes te vragen, toen te toeteren en na nog geen reactie ben ik maar langzaam door gaan rijden en toen konden ze wel netjes aan de kant..

Ongeacht jouw ervaringen met wielrenners blijf ik het persoonlijk niet wenselijk vinden om de gehele groep wielrenners dan maar gehandicapt of dood te wensen. Zoals Hope ook al schreef: het doet er hier eigenlijk niet eens zo zeer toe dat deze meneer invalide was, het gaat om de manier waarop de specifieke wielrenner gehandeld heeft.
Misschien heeft deze uitspraak niet direct met dierenliefde te maken, maar wel met respect tegenover levende wezens!
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Za 30 Jul 2016, 19:25

Retrievers schreef:Wat heeft dat met dierenliefde te maken? :-X

Omdat we met z'n allen toch ook gewoon maar een stel naakte apen zijn?? ;) ;) Beetje compassie met de medemens is toch ook dierenliefde? :biggrin2:

Ik snap je frustratie wel - het zit wel diep geloof ik? Maar je wenst mij en mijn geliefde en een deel van mijn vrienden zwart op wit dood of gehandicapt. En da's gewoon niet leuk.

En wat jij opschrijft over wielrenners kan ik deels opschrijven over automobilisten. Zoals de keer dat manlief de wielrenners van het fietspad kon schrapen omdat er een niet zo alerte automobilist van het voetbalveld afkwam en niet oplette toen hij het fietspad opreed (lekker joh, zo'n biertje na de wedstrijd.. )

Maar dan komen we in een eindeloze discussie terecht over wat nou erger is. Ik denk dat er overal hufters en goede mensen rondlopen. Maar ik denk ook dat als we willen dat de omgangsvormen beschaafder worden, we daar allereerst zelf mee moeten beginnen. Ik ben mezelf laatst ook rotgeschrokken van mezelf omdat ik een oude man bijna een klap gaf omdat hij naar Spot sloeg. Dat was niet goed te praten.

Dus ja, ik probeer maar iets meer te leven naar "Don't let the world change your smile, let your smile change the world"

Ennuh, heb effe sorry gezegd tegen de automobilisten die ik ongetwijfeld vroeger toen ik nog jong en onbezonnen was onbedoeld ook wel eens de stuipen op het lijf heb gejaagd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”