Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3235034
Ik heb in het nachthok van de honden een metalen drinkbak staan, een stevige bak die niet om kan vallen, soort lage emmer met dubbele rand onder. Op zich drinken ze meestal uit de vijver (met natuurlijk filter, lijkt me op zich prima water) dus die bak wordt bijna alleen maar 's nachts gebruikt. Behalve in de winter als de vijver bevroren is, maar goed, dan drinken ze vaak binnen uit gewoon een roestvrijstalen drinkbak.

Ik wilde hem laatst weer eens schoonmaken, maar de bak (is al 15 jr oud denk ik) wordt steeds ruwer van binnen. Is denk ik iets van verzinkt metaal? Werd verkocht als kalverdrinkbak toentertijd. Zal wel kalkaanslag in gekomen zijn ed. Ik krijg hem nu niet meer goed schoon voor mijn gevoel (ik gebruik geen schoonmaakmiddelen, gewoon met spuit & borstel) en met Spot zijn darmklachten wordt ik neurotisch (?). Denk "dat water zal toch wel goed zijn...

Ik denk dat ik een nieuwe bak wil, waar zeker niks van troep aan het water afgegeven wordt. De bak moet stevig zijn, liefst wel met eea aan volume en dus niet makkelijk omvallen en er ook tegen kunnen als hij een keer bevriest. Heeft iemand een tip?
Door Lil
#3235038
Voor in kennels heb je drinkbakken voor aan de spijlen vast te maken en waar ze die verkopen hebben ze vaak ook van die rvs 5 liter emmers.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3235250
Je hebt ook anti-spat drinkbakken in rvs voor honden met een rand die naar binnen krult. Die kunnen ook niet omvallen en zelfs als ze ze verduwen blijft het water erin.
Ik heb zo'n kleintje voor mijn konijnen, want die durven wel eens met een waterbak gooien, maar ze hebben ze in allerlei maten.
Door kaszi
#3235343
pearlsofpassion schreef:Je hebt ook anti-spat drinkbakken in rvs voor honden met een rand die naar binnen krult. Die kunnen ook niet omvallen en zelfs als ze ze verduwen blijft het water erin.
Ik heb zo'n kleintje voor mijn konijnen, want die durven wel eens met een waterbak gooien, maar ze hebben ze in allerlei maten.
Ja, die ken ik. Hadden wij ook.
Enige nadeel is dat het blijkbaar niet tegen natte zeehonden kan.
Het strandzand-zeezout tast het materiaal aan.
Door Siberienne
#3235624
kaszi schreef:Ja, die ken ik. Hadden wij ook.
Enige nadeel is dat het blijkbaar niet tegen natte zeehonden kan.
Het strandzand-zeezout tast het materiaal aan.

tot hun grote spijt moeten de heren melden dat dat waarschijnlijk geen probleem gaat zijn hier. Ze zouden wel willen, vaker naar het strand.. maar ja, >200 km rijden voor een ommetje ;) ;)
Door Borke
#3235819
Wij hebben al 10+ jaar een grote rvs waterbak buiten in de tuin staan. Ik spoel hem af onder de kraan en veeg met mijn handen de aanslag er uit.
Die bak blijft glad. Misschien helpt het dat wij een waterfilter hebben en dus geen kalkaanslag.
Door Lil
#3235824
Borke schreef:Wij hebben al 10+ jaar een grote rvs waterbak buiten in de tuin staan. Ik spoel hem af onder de kraan en veeg met mijn handen de aanslag er uit.
Die bak blijft glad. Misschien helpt het dat wij een waterfilter hebben en dus geen kalkaanslag.
Rvs blijft prima. Ts had een verzinkte bak en de zinklaag kan wel stuk gaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door