Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3234325
"Men" moet omdenken....Wildlands is geen dierentuin, maar een attractiepark waar ook dieren zijn. En tuurlijk kan ik me voorstellen als je daar bent, vet entree hebt betaald en het gros van de dieren zit verstopt, dat je wat teleurgesteld bent. maar gut, in Burgers trof je ook vaak genoeg de dieren niet aan omdat ze naar binnen waren of onder een struik lagen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3234334
Ja, klopt helemaal! En ik vind het een prima ontwikkeling in dierentuin land. Nu ben ik al niet zo van de dierentuinen, maar op deze manier is het voor de dieren ook nog goed te doen.

Wij waren vorig jaar in de GaiaZoo (Limburg) en die was ook zó mooi ingericht! http://www.gaiazoo.nl/
Dan zie je soms geen dieren, maar ja, mogen ze ook een privé momentje hebben!
Ik loop na een uurtje gewoon nog even terug, grote kans dat je ze dan wél ziet. :)
Door Aprilsnow
#3234386
Mooie foto's weer. Zou willen dat we wat dichter in de buurt woonden. Vond Emmen al vaak een verademing t.o.v. traditionele dierentuinen. Dat je dan soms een beestje niet kan zien tja... het zij zo. Een safari geeft ook geen garanties dat je de big 5 gaat zien maar dat vinden we wel normaal.

Het blijft voor mij ook wel dubbel. Beestjes voor het vermaak van de mens opgesloten laten, anderzijds denk ik dat op deze manier een diersoort ook in stand kan blijven. Velen worden al met uitsterven bedreigd terwijl dat wat in de dierentuin zit vaak voortkomt uit de fok binnen de dierentuinen wereld. Daarnaast rent een konijntje dat we thuis houden ook het liefst vrij rond ook al heeft hij nog zo'n grote ren tot zijn beschikking. Ik zie wat dat betreft weinig verschil. Zolang er over het welzijn van de dieren wordt nagedacht en daar voor durven te gaan (zoals Wildlands die dus commentaar krijgen over de aanwezigheid van dieren) hebben we als mensheid al weer wat stappen gezet.

Overigens ben ik heel vroeger ooit naar de Beekse Bergen geweest op denk ik de meest subtropische dag van dat jaar. Geen dier gezien of het lag in de verte onder een boom de hitte uit te liggen.... kon ze alleen maar gelijk geven en was blij dat ze de ruimte hadden om dat te doen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3234453
Ik vond vroeger aqua lutra ook leuk. Daar werden o.a. Europese otters gefokt om uit te kunnen zetten in de natuur. Ook hadden ze daar open verblijf voor de ooievaars die er dus alleen zaten om te broeden. In de winter waren die dan vertrokken en zag je ze dus niet ;D Tegenwoordig zit op die plek aqua zoo. Ben er geweest voordat zodiak failliet ging en toen vond ik ook dat park mooi opgezet. Heb toen maar helft van de dieren weten te spotten ::)
Sinds vorig jaar is er nieuwe eigenaar en hebben ze roer aardig omgegooid lijkt het: http://www.aquazoofriesland.nl/zoo-nieu ... me-libema/
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3234456
dinky89 schreef:Ik vond vroeger aqua lutra ook leuk. Daar werden o.a. Europese otters gefokt om uit te kunnen zetten in de natuur. Ook hadden ze daar open verblijf voor de ooievaars die er dus alleen zaten om te broeden. In de winter waren die dan vertrokken en zag je ze dus niet ;D Tegenwoordig zit op die plek aqua zoo. Ben er geweest voordat zodiak failliet ging en toen vond ik ook dat park mooi opgezet. Heb toen maar helft van de dieren weten te spotten ::)
Sinds vorig jaar is er nieuwe eigenaar en hebben ze roer aardig omgegooid lijkt het: http://www.aquazoofriesland.nl/zoo-nieu ... me-libema/
Valt reuze mee hoor, dat geheel vernieuwde. Ze hebben de zeehonden van een klein bassin in een grote vijver gegooid en in een andere vijver zeeleeuwen. Das wel gaaf hoor, die beesten hebben écht veel ruimte! En nu dan de ijsberen, dat is het meest spectaculair. Maar het heeft nog dezelfde sfeer als een paar jaar terug en het meeste is nog gelijk of bijzonder herkenbaar. Ik heb nu een jaar abonnement, kan ik er eens wat vaker binnenwandelen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3234458
Klinkt goed kaela :-)
Weet nog van vroeger dat ze daar toen bevers hadden, die waren alleen zichtbaar wanneer ze in hun hol lagen te slapen ;D in de burcht zat namelijk kijkraampje. De vijver die ze hadden was zo groot dat je ze anders niet kon zien :biggrin2:
Maar dan moet ik daar binnenkort maar weer eens heen, vind de prijs daar schappelijker dan Emmen. En ja, zo'n abonnement kan snel uit wanneer je in de buurt woont!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3234460
Bevers hebben ze niet meer, daar zitten nu beverratten. En je kunt nog steeds in hun hol gluren :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3234527
Konijnen zitten ook in een hok, maar zijn wel beter gedomesticeerd dan een wild dier. Hoewel de verblijven van kleine huisdieren ook vaak om te janken is :-X

Wildlands staat op ons verlanglijstje maar we "zitten" met de hond. Voor komende vakantie (over twee weken) is er geen oppas. Wellicht in het najaar een keer.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3236264
Ik haak even aan bij dit topic. :)

Gisteren een (verjaar)dagje Wildlands gedaan. Echt super genoten, wat een geweldig park. Niet alleen dierentuin, maar ook verschillende andere attracties, dat maakt het juist zo leuk. Een aanrader!



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door