Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3234734
Zeg Katja, wat ik wel bedenk is dat je moet opletten waar je hem legt en dat je grondwater niet te hoog komt.
Want als je tot aan het grondwater zou graven of je graaft in de zomer en in een nat seizoen komt het grondwater plots hoger dan je bodem te liggen, zou het kunnen dat je bodem van vijverfolie gaat drijven... of dat je vijver verzakt
En wij weten net uit ervaring van ons zwembad dat dat niey zo handig is een drijvende bodem... ::) Dat had wel een andere oorzaak maar goed.

Als je dicht bij het grondwater zou komen denk ik dat je toch best bent met een stevige fundering...

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een zwembad en een zwemvijver? Dat je er ook planten in zet? En vissen? Of dat niet?
Dat hij groen mag worden veronderstel ik?
Door jasmijn
#3234736
pearlsofpassion schreef:Zeg Katja, wat ik wel bedenk is dat je moet opletten waar je hem legt en dat je grondwater niet te hoog komt.
Want als je tot aan het grondwater zou graven of je graaft in de zomer en in een nat seizoen komt het grondwater plots hoger dan je bodem te liggen, zou het kunnen dat je bodem van vijverfolie gaat drijven... of dat je vijver verzakt
En wij weten net uit ervaring van ons zwembad dat dat niey zo handig is een drijvende bodem... ::) Dat had wel een andere oorzaak maar goed.

Als je dicht bij het grondwater zou komen denk ik dat je toch best bent met een stevige fundering...

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een zwembad en een zwemvijver? Dat je er ook planten in zet? En vissen? Of dat niet?
Dat hij groen mag worden veronderstel ik?
Als het een zwemvijver word zo als ik hem ken is het verschil dat de vijver gereinigd word door een planten filter inplaats van een meganies filter en met chloor, het is dus natuurlijke en het water is fijner om in te zwemen voor mensen zo als ik ( chloor allergie ::) )
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3234740
jasmijn schreef:Als het een zwemvijver word zo als ik hem ken is het verschil dat de vijver gereinigd word door een planten filter inplaats van een meganies filter en met chloor, het is dus natuurlijke en het water is fijner om in te zwemen voor mensen zo als ik ( chloor allergie ::) )

Ah ja, dat is wel fijner. Vooral de plantenfiltering vind ik geweldig.
Wij hebben niet kunnen kiezen, zwembad lag er al...
Nu hebben wij ook wel bijna geen chloor ( zoutelektrolyse) maar een heel klein beetje zit er altijd wel in.
Door kaszi
#3234954
pearlsofpassion schreef:Zeg Katja, wat ik wel bedenk is dat je moet opletten waar je hem legt en dat je grondwater niet te hoog komt.
Want als je tot aan het grondwater zou graven of je graaft in de zomer en in een nat seizoen komt het grondwater plots hoger dan je bodem te liggen, zou het kunnen dat je bodem van vijverfolie gaat drijven... of dat je vijver verzakt
En wij weten net uit ervaring van ons zwembad dat dat niey zo handig is een drijvende bodem... ::) Dat had wel een andere oorzaak maar goed.

Als je dicht bij het grondwater zou komen denk ik dat je toch best bent met een stevige fundering...

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een zwembad en een zwemvijver? Dat je er ook planten in zet? En vissen? Of dat niet?
Dat hij groen mag worden veronderstel ik?
Een zwemvijver met een groot plantengedeelte en filtering over de planten.
Er zou een waterdrain komen met een koker voor een dompelpomp. Dit zou je enkel nodig hebben als je de vijver (gedeeltelijk) leegt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door