Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door judith1967
#3233748
Martine-Tom schreef:Afbeelding

Ik denk dat deze bedoeld worden.

Pitbull toad bij google ingeven, kom je een aardig eind mee... :-\

Jeee zeg je gaat toch niet zulke honden fokken.
Das echt ziek!!!! >:( >:(
Door ChantalKrijn
#3233766
En Sleeuwijk vaart er wel bij..
Die hebben er niets aan als ze de fokkers tegenhouden hoor. Daar gaat hun 'reputatie', want als je natuurlijk tegen de fokkers in gaat komen ze niet meer terug. Laten we ze dan maar naar de mond praten ::)
Door Jantina
#3233791
Volgens mij woog de teef 30 kilo als ik het goed mee kreeg. Maar het was zo'n vreemde vertoning ook. Er waten meerdere Heeeeele brede mannen bij, dat ontmoette elkaar daar allemaal op de parkeerplaats. Heel chaotisch, beetje vreemd sfeertje. Het zullen binnen het 'ras' heel bijzondere honden geweest zijn denk ik? Maar die oren zijn toch gecoupeerd lijkt me? Verbaasde ik me ook zo over. Maar t is dat je die tent echt nodig hebt voor je progesteron, als het m'n locale DA was, kwam ik d'r liever niet meer...
Door Martine-Tom
#3233795
ChantalKrijn schreef:En Sleeuwijk vaart er wel bij..
Die hebben er niets aan als ze de fokkers tegenhouden hoor. Daar gaat hun 'reputatie', want als je natuurlijk tegen de fokkers in gaat komen ze niet meer terug. Laten we ze dan maar naar de mond praten ::)
Toch verschrikkelijk eigenlijk he dat het zo werkt :-X
Gebruikersavatar
Door Kees
#3233834
Ik ben het roerend eens met jullie reacties. Ik vraag me alleen af of jullie boze reacties op de DA-praktijk terecht zijn. Ik kan je nog wel een paar rassen noemen die ons heel veel vertellen over het verschijnsel mens. Een paar jaar geleden kwam ik regelmatig een mevrouw tegen met 3 Franse en 2 Engelse bulldoggen. Zeker op warme zomerdagen kon ik dat hele stel al op 400 meter afstand aan komen horen rochelen. Een paar weken geleden was ik op de Erkemeder hondendag. Zie ik opeens een stand waar een (voor mij) nieuwe rashond gepromoot werd: American Hairless Terrier. Persoonlijk vind ik dat ook te ziek voor woorden. Bewust een naakthond fokken bedoel ik. Een vacht heeft toch een functie bij een dier of niet? Maar ja, de mens is de maat van alle dingen en niet het welzijn van het dier. Stemmen dus maar op een politieke partij die dierenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan. De Tweede Kamer heeft m.i. de oplossing in handen, niet de DA-praktijk.
Persoonlijk denk ik dat we met het fokken van rashonden in een doodlopende steeg zitten. De lijst van erfelijke gebreken lijkt me veelzeggend genoeg. Zelf hebben we hier 3 Duitse Herders gehad. God wat een ellende. Franse stand, HD, elleboogdysplasie. Onze laatste DH moest al voordat hij 1 jaar oud was geopereerd worden. Daarna heeft hij nog 12 jaar kreupel gelopen. Hier zijn we totaal afgeknapt op het fenomeen rashond. We hebben nu buitenlandertjes. Nooit een seconde spijt van gehad. Toegegeven: we hebben er veel tijd in moeten stoppen om ze weer wat vertrouwen te geven in de mensheid. Maar we hebben heel veel teruggekregen van ze: leuke, gezellige "zomaarhondjes" en boven alles: heel gezond!
Door Martine-Tom
#3233843
Kees schreef:Ik ben het roerend eens met jullie reacties. Ik vraag me alleen af of jullie boze reacties op de DA-praktijk terecht zijn. Ik kan je nog wel een paar rassen noemen die ons heel veel vertellen over het verschijnsel mens. Een paar jaar geleden kwam ik regelmatig een mevrouw tegen met 3 Franse en 2 Engelse bulldoggen. Zeker op warme zomerdagen kon ik dat hele stel al op 400 meter afstand aan komen horen rochelen. Een paar weken geleden was ik op de Erkemeder hondendag. Zie ik opeens een stand waar een (voor mij) nieuwe rashond gepromoot werd: American Hairless Terrier. Persoonlijk vind ik dat ook te ziek voor woorden. Bewust een naakthond fokken bedoel ik. Een vacht heeft toch een functie bij een dier of niet? Maar ja, de mens is de maat van alle dingen en niet het welzijn van het dier. Stemmen dus maar op een politieke partij die dierenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan. De Tweede Kamer heeft m.i. de oplossing in handen, niet de DA-praktijk.
Persoonlijk denk ik dat we met het fokken van rashonden in een doodlopende steeg zitten. De lijst van erfelijke gebreken lijkt me veelzeggend genoeg. Zelf hebben we hier 3 Duitse Herders gehad. God wat een ellende. Franse stand, HD, elleboogdysplasie. Onze laatste DH moest al voordat hij 1 jaar oud was geopereerd worden. Daarna heeft hij nog 12 jaar kreupel gelopen. Hier zijn we totaal afgeknapt op het fenomeen rashond. We hebben nu buitenlandertjes. Nooit een seconde spijt van gehad. Toegegeven: we hebben er veel tijd in moeten stoppen om ze weer wat vertrouwen te geven in de mensheid. Maar we hebben heel veel teruggekregen van ze: leuke, gezellige "zomaarhondjes" en boven alles: heel gezond!
een arts zou moeten staan voor de gezondheid van een dier, bewust meewerken aan het fokken van misvormde honden past daar niet in. Ja er zijn ook fokkers die dat doen, maar dat is net iets anders, een arts doet het vanuit zijn beroep waar hij ooit in begon om dieren beter te maken ipv beter maken vermeerderd hij nu gedrochten, ethisch volledig onverantwoord
Gebruikersavatar
Door Hope
#3233848
Martine-Tom schreef:een arts zou moeten staan voor de gezondheid van een dier, bewust meewerken aan het fokken van misvormde honden past daar niet in. Ja er zijn ook fokkers die dat doen, maar dat is net iets anders, een arts doet het vanuit zijn beroep waar hij ooit in begon om dieren beter te maken ipv beter maken vermeerderd hij nu gedrochten, ethisch volledig onverantwoord
+1

"First, do no harm"
Gebruikersavatar
Door Dian
#3233849
smulpaap schreef:Veel kijkplezier :-X Lekker fit ding hoor , levenslustig vooral .....

ik dacht werkelijk dat die niet lopen konden, maar dat viel dan nog mee :-X

Vreselijk wat een monsters, wat is eigenlijk het nut hiervan? Waarom wil je honden fokken in de vorm van kikkers?? Ze kunnen amper lopen :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3233852
Kees schreef:Ik ben het roerend eens met jullie reacties. Ik vraag me alleen af of jullie boze reacties op de DA-praktijk terecht zijn. Ik kan je nog wel een paar rassen noemen die ons heel veel vertellen over het verschijnsel mens. Een paar jaar geleden kwam ik regelmatig een mevrouw tegen met 3 Franse en 2 Engelse bulldoggen. Zeker op warme zomerdagen kon ik dat hele stel al op 400 meter afstand aan komen horen rochelen. Een paar weken geleden was ik op de Erkemeder hondendag. Zie ik opeens een stand waar een (voor mij) nieuwe rashond gepromoot werd: American Hairless Terrier. Persoonlijk vind ik dat ook te ziek voor woorden. Bewust een naakthond fokken bedoel ik. Een vacht heeft toch een functie bij een dier of niet? Maar ja, de mens is de maat van alle dingen en niet het welzijn van het dier. Stemmen dus maar op een politieke partij die dierenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan. De Tweede Kamer heeft m.i. de oplossing in handen, niet de DA-praktijk.
Persoonlijk denk ik dat we met het fokken van rashonden in een doodlopende steeg zitten. De lijst van erfelijke gebreken lijkt me veelzeggend genoeg. Zelf hebben we hier 3 Duitse Herders gehad. God wat een ellende. Franse stand, HD, elleboogdysplasie. Onze laatste DH moest al voordat hij 1 jaar oud was geopereerd worden. Daarna heeft hij nog 12 jaar kreupel gelopen. Hier zijn we totaal afgeknapt op het fenomeen rashond. We hebben nu buitenlandertjes. Nooit een seconde spijt van gehad. Toegegeven: we hebben er veel tijd in moeten stoppen om ze weer wat vertrouwen te geven in de mensheid. Maar we hebben heel veel teruggekregen van ze: leuke, gezellige "zomaarhondjes" en boven alles: heel gezond!
Ach ja, zo zwart-wit is het niet. Wel met betrekking tot sommige rassen. De mopshond, de engelse buldog, de fransjes die steeds extremer worden, de Duitse herder, de cavalier king charles spaniel. Allemaal voorbeelden van rassen waar dierenartsen zeker een factor van het in stand houden van te grote extremen zijn.

Maar ja, om dan maar weer te roepen dat we allemaal aan de buitenlandertjes moeten. Ik vind een hond met angsten net zo erg, zo mogelijk erger dan een hond met fysieke klachten. Zeker als ze in handen komen van mensen die niet weten hoe er mee om te gaan. En mijn buitenlandertje is niet alleen heel angstig, maar ook nog eens zo ongezond als de pest. Dus het zegt niets, zeker niet als je enkel vergelijkt met de extreme rassen. En voor mijn hond is het gewoon dikke vette ruk in het kwadraat, zo simpel is het.

Die padden-honden zijn vreselijk. Walgelijk. Om te janken. Mensen die dat mooi vinden, hebben willen en fokken zijn gek. Knettergek. Daar kan ik echt met mijn hoofd niet bij. Ik had ook de indruk dat deze honden alleen in Amerika voorkwamen, maar dat zal wel oneindige domheid van mij geweest zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door