Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3235075
Ik zeg niet dat jouw hondje problemen heeft he ;) Ik wil je alleen de info meegeven, want het is wel goed om te weten.
dit pupje heeft wel donkere vacht aan de oorbasis, meestal is dat het gehoor wel in orde.
Bij mijn Doortje ook, die heeft een deelos wit oor, maar de basis is donker, getest en gewoon horend (luisteren is een ander verhaal ;D ).
#3235111
De double merle is verboden ook de sable merle. Zal het eens nazoeken, maar doof is ze niet, ze kent haar naarm Scarlett al :)
miik schreef:Dit klopt echt niet hoor ! Vraag maar eens na bij praktijken met meer ervaring (die beartesten doen).
Teveel/extra wit kan ook problemen geven bij een gewonen merle of bij een gewone driekleur (zoals mijn Doortje).
Het gaat erom dat er minder pigment is- en dat maakt dus niet uit wat de reden van " minder pigment is'. Natuurlijk is de kans wel veel groter bij double merle, omdat je dan sowieso meer wit hebt.
En dan hangt het er vanaf waar er minder pigment is, als ze bv hele witte rug en billen hebben zullen daar geen problemen van komen... maar een wit oor kan dus doofheid geven !
#3235112
Die had ik wel begrepen hoor! We gaan toch niet fokken, mijn shelties zijn nu allemaal voor de fun, en hoe mooier ze eruit zien, hoe mooier het voor mij is die fun-shelties (kan je mooie foto's van maken) haha
We gaan lekker genieten van deze meiden, geen fokstress of showstress etc. Ze komen allemaal uit verschillende lijnen, dus hopen dat we nu goed gekozen hebben (lijnen die in mijn vorige honden zaten helemaal gemeden!) Zowel de teven als de reuenlijnen komen niet meer in mijn nieuwe honden voor.

Ik weet dat Scarlett al naar haar naam luisterd, maar of ze straks ook kan luisteren weet ik niet haha dat zien we dan wel weer, een grote zak koekjes mee, moeten we al een eind komen toch? ;D
miik schreef:Ik zeg niet dat jouw hondje problemen heeft he ;) Ik wil je alleen de info meegeven, want het is wel goed om te weten.
dit pupje heeft wel donkere vacht aan de oorbasis, meestal is dat het gehoor wel in orde.
Bij mijn Doortje ook, die heeft een deelos wit oor, maar de basis is donker, getest en gewoon horend (luisteren is een ander verhaal ;D ).
#3235114
Ze heeft idd. rondom grijs randje :) kreeg ook al van een andere fokker te horen dat dit heel uniek was zoals ze getekend is. Maar het is idd. goed om te weten (ben dol op gezondheidsinformatie)
miik schreef:Ik zeg niet dat jouw hondje problemen heeft he ;) Ik wil je alleen de info meegeven, want het is wel goed om te weten.
dit pupje heeft wel donkere vacht aan de oorbasis, meestal is dat het gehoor wel in orde.
Bij mijn Doortje ook, die heeft een deelos wit oor, maar de basis is donker, getest en gewoon horend (luisteren is een ander verhaal ;D ).
#3235321
Dank je! Ik weet wel zeker dat ze er bij gaat passen. Charlotte was al helemaal weg van haar op bezoek! Al 2x ze probeerde al met Scarlett te spelen. Dat gaat vast goed komen!

Wij gaan om de 2 weken kijken, de tijd vliegt voorbij, we moeten ook de tuin nog puppieproof maken (dus kruipend door de tuin voor de kleine kiertjes (en met 860 m2) is dat een hoop kruipwerk LOL
Dat is nog 1x kijken en dan halen. Kan niet wachten!

Wel vreemd bij Isabella, Noémie en Charlotte was het gaan kijken en ze meenemen. (dat was dan voor Noémie en Charlotte 2 dagen onderweg) Wat kan je dan al snel helemaal verliefd worden.
Border Bandit schreef:Oh, wat een schatje!! :smitten: :smitten:

Ik snap wel dat je daar helemaal verlieft op bent geworden.
Als ik die actiefoto zo zie denk ik dat ze helemaal bij je andere honden zal passen.
Wat een plezier gaan die straks samen hebben zeg! :-*

Kan je elke week gaan kijken?
Heerlijk he, het aftellen tot je ze eindelijk mee naar huis mag nemen. :)
#3237461
Weer bij Scarlett op bezoek geweest, dit keer een stukje mee gelopen en "oben auf den hof" fotootjes gemaakt van ons meisje! Ze is bijna 12 weken en een echt bolletje wol nog steeds. Ze heeft een enorme vacht die schijnbaar elke dag gekamd moet worden, anders begint het te klitten. Maar oh wat is ze lief en oh wat is ze mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#3237463
Aprilsnow schreef:Wat een mooi bolletje wol :biggrin2:

Krijg alleen geen 'kijk' op de ogen.
Net als bij je andere honden met 2 kleuren ogen. Raak er op 1 of andere manier een beetje van uit balans ;)
Daar wen je heeeeeel snel aan haha (moeders heeft vroeger een husky met een blauw en een bruin oog gehad. Zo moo!)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door