Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3232748
Ja hoor is er weer.
Ik was een omelet aan het proberen te bakken. EN ik denk gut ik smijt die pannen door het raam. Nouja het zijn keramische pannen voor inductie, dus niet al te goedkoop, maar er hoeft maar een keertje iets in aangebakken te zijn of gewoon al goed gekleurd, en je kunt een omelet gewoonweg vergeten. En ja ik vind dat ie ook snel aanbakken deze keramische pannen.
Meestal gaat zo'n keramische pan dus maar een 1 jaar mee met geluk
Of is dat normaal dat een pan maar een jaar meegaat? Wil ik te veel?
Welke alternatieven zijn er? (inductie) Ik heb wel een tefal tintanium wok, maar vroeg me dus af hoe veilig deze zijn? Ik kan er niks over vinden. Teflon (pfoa) mag niet meer sinds 2015 dus dat is het niet.
Weet iemand dat? En weet iemand dan een geschikte pan om omelets blijvend in te kunnen bakken? (Ook bijv als manlief dit combineert met spek, ik heb nl wel een keramische spiegelei pan maar die mag hij niet gebruiken! (ok daar zou ik nu nog wel omlet mee kunnen maken, maar ook bij die vind ik het ei vaak plakken met kapotte dooier als gevolg bij het eruithalen >:( ) )
Gebruikersavatar
Door pluk
#3232754
Ik heb een BK Blue Label Induction Plus koekenpan. Nieuwe generatie Teflon, dus PFOA vrij. Bevalt uitstekend.
Met keramisch kan ik niet overweg, die bakken inderdaad altijd aan.
Moet ik wel zeggen dat ik nooit bak zonder een drupje olie of boter.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3232766
Ik ben wel tevreden van de keramische pannen, ook op inductievuur. Maar ik moet wel zeggen dat ik van de Ceramicore wel veel tevredener ben dan van de Tefal pannen.
Maar beide gaan hier al veel langer mee en bakken eigenlijk zelden aan. Wok is hier een greenpan...

Ik kras wel met niets scherp en ze worden meteen na het gebruik afgewassen...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3232767
Nee ik kras ook met niks erin, ook nooit in de vaatwasser en zelfs in de kast met matjes ertussen. Maar toch bakken ze hier dus heel erg snel aan. :( En dat blijven ze daarna doen.
Even gekeken de mijne zijn, binnenkort waren van vita verde. Ze zijn echt op.
Door Lizzy
#3232775
Ik heb deze in wok anderhalf jaar geleden van mijn moeder kado gekregen: http://www.ballarini-pannen.nl/series/m ... itium.html en ik wil nooit meer anders. Mijn volgende koekenpan en hapjespan en wok wordt van dit merk. Niks kleeft aan, niks brand aan en nul krasjes op de bodem. Super blij ben ik ermee. En speciaal om die reden bak ik zelfs mijn omeletten tegenwoordig in de wok (tot ik een koekenpan heb).
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3232834
Hou ik die in mijn gedachten Lizzy.
Hier in december dure keramische wokpan van BK gekocht en nu al allemaal krassen er in ondanks dat we er alleen met houten of kuststof lepel in gaan en hem altijd met de hand afwassen. Alleen natuurlijk geen bonnetje meer >:(
Door Lizzy
#3232842
dinky89 schreef:Hou ik die in mijn gedachten Lizzy.
Hier in december dure keramische wokpan van BK gekocht en nu al allemaal krassen er in ondanks dat we er alleen met houten of kuststof lepel in gaan en hem altijd met de hand afwassen. Alleen natuurlijk geen bonnetje meer >:(
Ik heb ze ook GEHAD. Wat een kelere dingen........ :-X
Door judith1967
#3232876
dinky89 schreef:Hou ik die in mijn gedachten Lizzy.
Hier in december dure keramische wokpan van BK gekocht en nu al allemaal krassen er in ondanks dat we er alleen met houten of kuststof lepel in gaan en hem altijd met de hand afwassen. Alleen natuurlijk geen bonnetje meer >:(
Als je hebt gepind is dat ook een garantiebewijs
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3232880
Ik kook gewoon op gas maar heb pannen van Le Creuset. Deze kunnen ook op inductie. En ik ben helemaal weg van die pannen. Je betaald de hoofdprijs maar na bijna 2 jaar, bij goed onderhoud, nog net zo goed! En ze gaan als je ze goed bijhoudt zowat levenslang mee.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3233048
koekje schreef:ik heb het idee dat je sneller aanbak hebt op inductie, omdat het gelijkmatiger/sneller gaat.
Geen idee eigenlijk, gelijkmatiger dat sowieso ja. Ook retesnel in reageren. Kan ook best hard zeg maar. Maar hiervoor had ik electrisch je weet wel crikels met van die bloemenkapjes die erop kunnen om het "mooi"af te dekken. Daar heb ik in 8 jaar tijd nooit op leren koken, ::) :-X :-X :-X. Gas kook ik dus al heel lang niet meer op! (ja op vakantie maar dat zijn meestal ook aan-uit toysrus gaskookplaatjes) Dus ik weet het niet meer, hoeveel verschil er is tussen gas en inductie.
Maar goed inductie is harstikke goed in te stellen, en reageert snel. Maar goed zou dus kunnen dat de keramische pannen het erg warm krijgen :g:

Vanochtend maar de omelet in de wok (tefal titanium) gebakken (moet hem idd iets zachter zetten ;) ). Maar verder ging dat erg goed. Ei zat gewoon los :D Ok, de hoge rand is niet het handigst met ei maar ok.

Dus ik ga overstappen op weer antiaanbakpannen aangezien het schadelijke teflon toch niet meer mag en niemand nog iets gehoord heeft dat de nieuwe lagen niet ok zijn. Dus even kijken wat het wordt! Heb keuze zat! (behalve le creuset want dan bind mijn man me vast in dwangbuis, gek geworden of zo? Of ik moet een goedbetaalde baan vinden :biggrin2: , Ik snap het wel, kwalitiet en gaat lang mee, maar dat laaste is altijd afwachten. Maar goed als ik geld genoeg had he ;D )
Door src_esther
#3233053
Na aardig wat (dure) 'antiaanbak'koekenpannen te hebben versleten, hebben we nu enige tijd een paar relatief goedkope de Buyer stalenkoekenpannen, helemaal top. Je moet zelf een antiaanbaklaag inbranden, veel uitleg en filmpjes op internet te vinden daarover. Mislukt of niet goed meer? Staalborstelen en weer inbranden, ook daarover is veel info te vinden. Ze zijn gemaakt om een levenlang mee te gaan.
Je mag er gewoon met metaal in. Zure levensmiddelen als tomaat, citroen(sap), wijn en azijn kunnen de laag aantasten. Een keertje spekjes uitbakken kan de laag weer herstellen als de aantasting niet te ernstig is.
Paar nadelen: niet met sop reinigen maar heeeeel heet water en een stevige afwasborstel, direct drogen en in plantaardige olie zetten anders gaat het roesten en het gewicht is bepaald geen pluspunt.
Er zijn een paar verschillende typen, wij hebben het goedkoopste type en zijn daar dik tevreden mee.

Groet, Esther
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door