Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3231749
pearlsofpassion schreef:Ah ja. Maar in de groentenbak mag normaal geen gekookte etenswaren. Geen vlees, geen brood of ander verwerkte producten.
Enkel rauw groenafval. Groenten en fruit dus. Ook hout en bladeren. De rest verteert niet mooi. Wordt enkel opgegeten door insecten als maden idd.
Bij ons wel hoor ::)

Wat mag er allemaal in de GFT-bak?
• Schillen en resten van groenten, fruit en aardappelen
Resten van gekookt eten
Vlees- en visresten (inclusief botjes, graten en schelpen)
• Pindaresten, notendoppen en eierschalen
• Plantaardige olie en gestold vet
• Theezakjes, koffiepads en filters met koffiedik
Brood en kaaskorsten (zonder plastic)
• Onkruid, klein snoeiafval, gemaaid gras en bladeren
• Snijbloemen en kamerplanten
• Mest van kleine huisdieren met stro
• Kattenbakvulling met milieukeur
#3231750
pearlsofpassion schreef:Ah ja. Maar in de groentenbak mag normaal geen gekookte etenswaren. Geen vlees, geen brood of ander verwerkte producten.
Enkel rauw groenafval. Groenten en fruit dus. Ook hout en bladeren. De rest verteert niet mooi. Wordt enkel opgegeten door insecten als maden idd.
In Nederland mag dat wel en ik weet niet waar ik het anders moet laten: https://www.twentemilieu.nl/nl/burgers/ ... tuinafval/

We hebben ook geen hond en ik moet af en toe gewoon dingen weggooien. Helaas. Ik kan gekookte botten van karbonade/schenkel e.d. niet aan de katten kwijt en overtollig vet van fazant/eend/kip moet ook ergens heen. Dusja, dan heb ik of maden in de groenbak (waar het in mag en die gratis geleegd wordt) of maden in de grijze bak. :P
#3231780
Dan weet ik niet hoe ze in Nl composteren hoor. :biggrin2:
Ik heb geen gft, enkel een compostvat dus ik weet niet wat er officieel in mag en wat niet, maar wel wat composteert en wat je composteerproces naar de knoppen helpt. En maden in je compostvat is linke boel... ;)
#3231783
Ik heb bedacht om mijn honden de zakjes te laten aflekken. Zo blijft het hier geurloos en trekken we geen vliegen aan. Wij hebben sinds kort een aparte zak voor zacht plastiek en dat duurt heel erg lang voor die vol is en dat gaat volledig zonder geurhinder.
#3231804
pearlsofpassion schreef:Dan weet ik niet hoe ze in Nl composteren hoor. :biggrin2:
Ik heb geen gft, enkel een compostvat dus ik weet niet wat er officieel in mag en wat niet, maar wel wat composteert en wat je composteerproces naar de knoppen helpt. En maden in je compostvat is linke boel... ;)
Ik heb geen idee. Onze eigen composthoop vaart heel wel bij alleen rauwe groente, fruit en tuinafval. Wat ik echt niet kan composteren gaat in de groenbak. Jammer genoeg.
#3231810
pearlsofpassion schreef:Dan weet ik niet hoe ze in Nl composteren hoor. :biggrin2:
Ik heb geen gft, enkel een compostvat dus ik weet niet wat er officieel in mag en wat niet, maar wel wat composteert en wat je composteerproces naar de knoppen helpt. En maden in je compostvat is linke boel... ;)
Klopt. Hier komen ze geen gft ophalen en dus moeten wij daar zelf vavaf zien te komen en dat is echt shit. We moeten toch maar meer in de restafvalbak gooien denk ik.
Door Lil
#3231814
pearlsofpassion schreef:Dan weet ik niet hoe ze in Nl composteren hoor. :biggrin2:
Ik heb geen gft, enkel een compostvat dus ik weet niet wat er officieel in mag en wat niet, maar wel wat composteert en wat je composteerproces naar de knoppen helpt. En maden in je compostvat is linke boel... ;)
In mijn gemeente duidelijk anders, want vlees is verboden. Gekookte groente mag nu wel zag ik. Zoooo blij dat ik nooit maden heb gehad!

Vleesresten als die er zijn (toen ik nog een kat had denk aan halve dode muizen / ratten in de achtertuin) deed ik die in een poepzakje van de honden. Dat is plastic dat vergaat (restafval wordt hier gestort en niet verbrand, dus men heeft liever geen plastic tenzij dat dus wel vergaat) en de poepzakjes laten nauwelijks luchtjes door. Dus ook nooit maden in de restbak gehad.
#3231834
Lil schreef:In mijn gemeente duidelijk anders, want vlees is verboden. Gekookte groente mag nu wel zag ik. Zoooo blij dat ik nooit maden heb gehad!

Vleesresten als die er zijn (toen ik nog een kat had denk aan halve dode muizen / ratten in de achtertuin) deed ik die in een poepzakje van de honden. Dat is plastic dat vergaat (restafval wordt hier gestort en niet verbrand, dus men heeft liever geen plastic tenzij dat dus wel vergaat) en de poepzakjes laten nauwelijks luchtjes door. Dus ook nooit maden in de restbak gehad.

Daar heb ik dan weer geen last van, van halve muizen. Ik heb een buitenstofzuiger van merk labrador.
Door Lil
#3231853
Hope schreef:Daar heb ik dan weer geen last van, van halve muizen. Ik heb een buitenstofzuiger van merk labrador.
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik heb geen kat meer dus ik heb ook geen halve muizen en ratten meer. Als er nu iets zit dan is het denkelijk heel en levend. ;D
#3231864
Lil schreef::biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik heb geen kat meer dus ik heb ook geen halve muizen en ratten meer. Als er nu iets zit dan is het denkelijk heel en levend. ;D
Gewoon kat opvoeden dat ze hun prooi ook geheel opeten. :P
Ik heb in de 5 jaar dat Kleintje buiten liep welgeteld twee maal een muis moeten opruimen die ze niet wilde opeten en die heb ik toen gewoon in een putje in de grond gestopt.
Door Lil
#3231885
pearlsofpassion schreef:Gewoon kat opvoeden dat ze hun prooi ook geheel opeten. :P
Ik heb in de 5 jaar dat Kleintje buiten liep welgeteld twee maal een muis moeten opruimen die ze niet wilde opeten en die heb ik toen gewoon in een putje in de grond gestopt.
o begraven is wel erg goede tip!
nou de mijne at spitzmuizen, maar liet de kop ervan liggen in tegenstelling tot de anderen die de spitzmuizen wel dood maakten maar niet opvraten. Scheelde toch weer de helft van het opruimen. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door