Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3232118
Hope schreef:Windmolens vind ik dus echt vreselijk. Het geluid dat ze maken... Ik kan daar echt niet tegen.

Ook daat zit verbetering in. Hier aan de grens staan oude velden (circa tien jaar oud) en die maken een takkeherrie (als je er tussen staat) maar er staan ook nieuwe molens, van een andere fabrikant (enercon) en het eerste wat opvalt isdat je nul niks noppes nada hoort.
#3232119
Lizzy schreef:Nee, zonnepanelen ontsieren oude huisjes die onder beschermt stadsgezicht vallen. Dat is wat anders. Ik heb geen problemen met zonnepanelen op flats, kantoorgebouwen en wat modernere huizen. Ook niet als die naast me staan. En ik heb geen probleem met windmolens. Ze gaan er het Balijbos mee volgooien en of ik een petitie wilde tekenen en dat heb ik dus niet. Wij zijn van het rijtje hier de grootste energie verbruikers en zelfs wij hebben een energierekening die zeker voor ons doen laag is (met 5 vriezers). Met huisjes van 69 m2 totale woonoppervlak hebbie niet zoveel nodig. Daar kun je ook niet zoveel elektrische apparaten in herbergen, daar is geen ruimte voor....

En ja, het oog wil inderdaad ook wat. Tenminste, het mijne wel. Maar dit blijft natuurlijk eeuwig een voor en tegen discussie (ala wel of niet met een loopse teef het losloopbos in). Ik blijf het spuuglelijk vinden en ik vind het raar dat beschermt stadsgezicht ineens geen betekenis meer heeft als het om zonnepanelen gaat. Wij mochten geen dakkapel (en dat is niet eens een dakkapel, het gaat om het door laten lopen van het dak zoals bij de buren!!!) vanwege beschermt stadsgezicht en het beschermde stadsgezicht mag dan wel naar de kl*ten geholpen worden als het om zonnepanelen gaat. Bizar. En nu hoef ik niet meer opnieuw toestemming aan de gemeente te vragen. Het dak is drie jaar geleden vernieuwd en toen hadden we het mee kunnen nemen in het hele verbouw-project. Dat grote project is nu achter de rug, geld is op dus dak liften tot aan dat van de buren zit er nu niet meer op of in.

Even voor de duidelijkheid, dit is ons rijtje en waar je de dierenambulance ziet, daar wonen wij. Het hoekje links. Op het een na laatste huis rechts: daar ligt het nu vol met grote zwarte glimmende platen: https://www.google.nl/maps/place/Voorwe ... 32!6m1!1e1.

Ah ja, Zoetermeer is een lelijke ruk-stad en het zal altijd een lelijke ruk-stad blijven, het is een dubbeltje, het wordt hooguit 5 eurocent maar nooit een kwartje.
Zo,n daklift was wel gunstig geweest ja. Wat raar dat dat niet mocht, terwijl je nu pas echt uit de toon valt.

Het laatste, zo zal de gemeent er zelf ook wel over denken.

Maar schrale troost, het went.
#3232126
Angelique schreef:Zo,n daklift was wel gunstig geweest ja. Wat raar dat dat niet mocht, terwijl je nu pas echt uit de toon valt.

Het laatste, zo zal de gemeent er zelf ook wel over denken.

Maar schrale troost, het went.
Beide hoekhuisjes hebben dus een schuin dak (zoals dat van ons). En de drie middelste hebben van oorsprong al deze dakkapellen. Nou, dat van ons mocht dus niet gelijk getrokken worden.
#3232127
*Marga* schreef:Zo lelijk is Zoetermeer niet. Er zijn best veel mooie gebieden, al die parken/plassen..

Maar je hebt gelijk op dit soort huizen past het gewoon niet al die zonnepanelen..

Dan staat een dakkapel beter :)
Met jou kan ik praten Marga ;D ;D ;D ;D

Maar wat dan best leuk is om te zien, verzieken ze.... De Voorweg is toch 1 van de leukere stukjes van Zoetermeer. Nou, als je ziet wat voor een lelijkheid ze daar uithalen, dan kun je toch concluderen dat onze gemeente pak 'm beet sinds de jaren '70 geen smaak heeft en ook nooit gaat krijgen. Vind ik. Nee, ik vind Zoetermeer echt uitblinken in lelijkheid.
#3232189
*Marga* schreef:Ik ben er net langs gereden, het is inderdaad geen gezicht zo jammer al die panelen, snap niet dat dat mag.. zie ik toch liever een dakkapel die bij het huis past.


Moet ook zeggen dat ik die nieuwbouw ook niet vind passen op de Voorweg ....
Dit dus zo'n beetje...dat beschermde stadsgezicht was al wawa toen er vergunning werd gegeven voor die moderne nieuwbouw. Daar waar er echt waarde aan gehecht wordt, mag je wel nieuw bouwen, maar dan wel in een passende stijl.
#3232272
Lil schreef:Wat er bij ons staat hoorde mijn vader nog zonder hoortoestellen in en dan moest je hard roepen ;)
Wij waren vorig jaar voor een wedstrijd in Flevoland en we zijn naar huis gegaan. Het was niet te doen, de manege stond onder een rij molens en je werd gek van het geluid. Zelfs binnen hoorde je ze.
Nu heb ik hersenletsel en vind ik het al snel druk dus dat hielp natuurlijk niet, maar ik zou het daar geen halve dag uithouden.
#3446153
Lizzy schreef: wo 22 jun 2022, 08:11 Nou..... De kogel is door de kerk. Wij krijgen zonnepanelen :-X :-X :-X :-X . Ik mocht van Leo kiezen tussen zonnepanelen op het dak aan de voorkant of brokjes voeren aan de honden :biggrin2:
En daar gaaaaaaaaaaaan je principes ;D

Lelijk zijn ze. Die stomme windmolens ook. Maar ja, met alle energie perikelen moet je uiteindelijk toch wat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door