Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3231385
Hope schreef:+1

Het is echt een vreselijk grote investering die je er pas na jaren uit hebt. En de energieprijzen stijgen niet zo hard als men altijd heeft gezegd, dus je moet het echt al doen omdat je het leuk vind voor het milieu. Rijk wordt je er in elk geval niet van.
Sterker nog ik heb uitgerekend dat ik met de goedkoopste zooi net quite speel (moet het niet gaan hagelen...) en met alles dat pietsie duurder is ik dus geld op toeleg!
#3231415
Misschien raar maar je kan toch bezwaar aantekenen? Zulke zaken worden altijd voortijdig openbaar aangemeld en dan kan je als burger als je bezwaar hebt dit kenbaar maken bij de gemeente. Of is dit gewoon zonder procedure goedgekeurd? Ik weet niet geheel hoe dit in zijn werk gaat. Zelf bewonen wij een huurwoning en dus dit probleem niet aan de hand. Woon ook niet in beschermde en of monumentale woningen ofzo dus alles wat er eventueel door buren of onszelf structureel of uiterlijk aangepast word word eerst in de krant gemeld en dan kan ik eventueel bezwaar aantekenen. Dit is steeds minder aangezien de regels steeds milder worden hier tav meldings plicht en vergunningen eis.
#3231435
Lelijk he!!!!! Woon ook in een monumentaal pand. Onze buren hebben ze nu ook gelegd. Niet eens een briefje door de deur dat ze het gingen doen. Heel fijn, stond te douche, lopen er ineens allemaal mannen op hun dak naar binnen te gluren. Maar dat terzijde.
Ze zijn gewoon spuug!
Saskia
#3231454
Lizzy schreef:Ja, dat zijn ze, gewoon spuug. Echt geen pan.
Maar ja, nu daarover ergens klagen? En stel dat ik m'n zin krijg en die krengen moeten eraf.... Dan woon ik ook nooit meer leuk natuurlijk....
Nee, dit is een gevalletje slikken. Maar van mij zou het verboden mogen worden, daar blijf ik bij.
Nee, ik denk niet dat het je in dank afgenomen zal worden. Jammer dat ze zo in het zicht liggen en niet aan de achterkant of een schuur of zo. :-\
#3231460
Ik denk eerlijk dat bij jou je er aan de achterkant meer last van zou hebben. Als daar de hele dag de zon opstaat, dan hoef je niet meer in de tuin te gaan zitten met je snoet richting huis, want dan blinkeren ze je tegemoet.
Nee, mooi is het niet voor het "stadsgezicht" maar als je achter je voordeur bent...en daar ben je toch de meest van de tijd, dan zie je er niks meer van.
#3231526
Ach ja het went :sofa:

Mijn ouders hebben nu ook panelen. Is een gemeente project (afbetaling en ander regelwerk via gemeete, en gemeente kan dan lucratiever een bedrijf inhuren). En je dak hoeft echt niet zuid te liggen(ok noorden kan niet), maar rendement is wel afhankelijk van de richting en heliingshoek. Volgens de tabellen levert het jaarlijks meer op dan je betaald, tuurlijk zuidelijk het meest. Maar naast dat het iemand niks kost is het natuurlijk wel schonere energie zonder al te veel ingrijpende zaken, oke. oke het ziet er niet uit op sommige huizen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door