Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Parelridder
#3231118
Ik trof een petitie aan tegen hondenbelasting. Gelukkig is dit in mijn woonplaats enkele jaren gelden afgeschaft, maar ik vind het van de gekke dat deze héél oude belasting, uit de tijd dat het houden van een hond nog duidde op 'meer te besteden', nog steeds bestaat. Wie een andere hobby heeft, al dan niet een veld of 'overlast' veroorzakend, betaald hiervoor evenmin hobby-belasting. Bovendien gaat het in de pot 'algemene middelen' en komt dus helemaal niet specifiek de hondenbezitter ten goede. Ik heb dus graag getekend: https://stophondenbelasting.petities.nl/
Door Lil
#3231181
Alweer eentje. Ik vrees dat ze nooit met de onzin zullen stoppen.... In de gemeente (twee andere dorpen) zijn twee omheinde veldjes en wij krijgen de zakjes gratis. Als ik dat zelf betaal ben ik goedkoper uit ;D Maar niet getekend altijd mis.
Door Lil
#3231199
Hope schreef:Hier betalen wij niet veel. Als ze ermee stoppen gaat er gewoon een andere belasting omhoog waarschijnlijk.

Jazeker! Maar eerlijker verdeeld over iedereen, dus denk dat je dan een paar euro goedkoper uit bent.
Door Martine-Tom
#3231200
Lil schreef:Jazeker! Maar eerlijker verdeeld over iedereen, dus denk dat je dan een paar euro goedkoper uit bent.
In goes hebben ze destijds alles wat ze met de hondenbelasting binnenhaalden verdeeld over iedereen die gemeentelijke belastingen moet betalen, aangezien het ook voor algemeen goed gebruikt word vonden ze dat fairder.
Door Lil
#3231202
Martine-Tom schreef:In goes hebben ze destijds alles wat ze met de hondenbelasting binnenhaalden verdeeld over iedereen die gemeentelijke belastingen moet betalen, aangezien het ook voor algemeen goed gebruikt word vonden ze dat fairder.
Is het ook! Waren jullie toen na die verhoging en het wegvallen van de hondentax idd goedkoper uit? Soms twijfel ik wel eens of het wat uitmaakt omdat er hier heel veel honden zijn.
Door Martine-Tom
#3231204
Lil schreef:Is het ook! Waren jullie toen na die verhoging en het wegvallen van de hondentax idd goedkoper uit? Soms twijfel ik wel eens of het wat uitmaakt omdat er hier heel veel honden zijn.
Yep ging met iets van 25€ omhoog tegen 100€ hondenbelasting
Door Martine-Tom
#3231207
Lil schreef:Zoooo dat loont zich!
Is al ff geleden bedragen kunnen iets wijken maar het was iig een kwart van wat we daarvoor moesten betalen
Door Parelridder
#3231228
Hope schreef:Hier betalen wij niet veel. Als ze ermee stoppen gaat er gewoon een andere belasting omhoog waarschijnlijk.
Natuurlijk moet de pot algemene middelen gevuld worden. Naar mijn mening hoeven de mensen die toevallig graag hun leven delen met een hond daar niet meer in te doen dan mensen met andere liefhebberijen. Hondeneigenaar zijn immers niet noodzakelijk de mensen die het meeste kunnen missen of de gemeente meer op kosten jagen dan andere bewoners.
Ik ben dus niet tegen belasting, ik ben voor een eerlijke verdeling.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3231230
Ik teken zoals gewoonlijk niet. Wij hebben uitstekende voorzieningen, die prima onderhouden worden, dus ik vind het logisch daar een vorm van belasting voor te betalen.
Door Parelridder
#3231233
Dat kan ik volgen, daar tegen zou ik ook geen bezwaar hebben, indien
- het idd daar voor bestemd was
- ook andere hobby's die voorzieningen vergen in rekening gebracht zouden worden bij de gebruikers er van.
Hondenbelasting wordt niet besteed aan voorzieningen voor hondeneigenaren. Overige hobby's worden niet in rekening gebracht bij de liefhebbers er van..
Zo ben ik er al jaren voorstander van dat wie vuurwerk afsteekt, dat hetzij de volgende middag zelf bij elkaar veegt, zodat het 2 januari weer schoon is. En aangezien dat niet gebeurd, dat wie af steekt vuurwerkbelasting betaald. Ik heb er namelijk niks mee, slechts last van. Maar dat doen we niet, dat gaat uit de pot algemene middelen (van de hondenbelasting dus zeg maar ;) ). Parken en speeltuintjes waar geen honden mogen lopen: ik gun het de kinderen, ik gun het de ouders, de sporters.. ik betaal daar met liefde aan mee! Dat hoeven ze wat mij betreft niet uit een speciale heffing voor hond-vrij-recreëren te betalen. Georganiseerde hangplekken? Prima, daar is behoefte aan bij pubers, die moeten ook ergens heen. Maar puberbelasting? Naah, nee.
Zo heeft iedereen iets waaraan hij behoefte heeft en wat (hopelijk..) door de gemeente wordt geboden. Hoe vaak je er gebruik van maakt en wat wel/niet, dat valt allemaal niet te berekenen (en zou ik ook niet eerlijk vinden: mensen die meer gebruik maken van faciliteiten zijn zeker niet noodzakelijk de mensen met de hoogste inkomens).
Door Martine-Tom
#3231234
Kaela schreef:Ik teken zoals gewoonlijk niet. Wij hebben uitstekende voorzieningen, die prima onderhouden worden, dus ik vind het logisch daar een vorm van belasting voor te betalen.
Mooie redenatie opzich.
Maar betalen ouders ook kinder belasting voor speeltuinen?
Bejaarden voor het bankje waar ze altijd zitten?
De natuurliefhebber voor het aangelegde park?
Nee daar is de algemene heffing voor. Daar mag wat mij betreft hondenspul ook uit komen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3231235
Martine-Tom schreef:Mooie redenatie opzich.
Maar betalen ouders ook kinder belasting voor speeltuinen?
Bejaarden voor het bankje waar ze altijd zitten?
De natuurliefhebber voor het aangelegde park?
Nee daar is de algemene heffing voor. Daar mag wat mij betreft hondenspul ook uit komen.
Nee, maar voor heel veel hobby's worden ook geen voorzieningen aangelegd en onderhouden, terwijl er wel mensen zijn die dat graag zouden hebben. Dus ik vind dat verkeer om geredeneerd. Ik ben blij met wat we hebben, ik vind dat niet vanzelfsprekend en het hoeft voor mij dus ook niet gratis te zijn.
Parelridder schreef:Dat kan ik volgen, daar tegen zou ik ook geen bezwaar hebben, indien
- het idd daar voor bestemd was
- ook andere hobby's die voorzieningen vergen in rekening gebracht zouden worden bij de gebruikers er van.
Precies, dus ik betaal graag. Onze buurjongen bijvoorbeeld doet aan een bepaalde variatie van Paintball en moet elke keer helemaal naar Groningen, omdat hier er geen vergunning gegeven wordt voor een geschikt terrein. Sucks for him, ben ik dus even mooi blij met het prachtig onderhouden, leuk ingerichte, veilig omheinde en van vuilnisbak-die-twee-keer-per-week-geleegd-wordt voorziende losloopveld.
#3231256
Martine-Tom schreef: Mooie redenatie opzich.
Maar betalen ouders ook kinder belasting voor speeltuinen?
Bejaarden voor het bankje waar ze altijd zitten?
De natuurliefhebber voor het aangelegde park?
Nee daar is de algemene heffing voor. Daar mag wat mij betreft hondenspul ook uit komen.
+1 niemand betaald in nl voor zijn voorzieningen/hobby qua belasting behalve de hondenbezitter. Beetje krom. Hier betalen we niks, maar er zijn ook voor alle buitenmensen voorzieningen behalve voor de hondenmensen. We hebben ruiterpaden, fietspaden, mountainbike paden maar geen hondenpaden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door