Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3229811
rosmin schreef:Door de vele aarbevingen, ook vele kleine, verzakken huizen, storten soms in, worden veel huizen (van binnenuit) in de stutten gezet, om te voorkomen dat ze instorten. Veel huizen hebben enorme schade door scheuren in (dragende) muren, ramen die niet meer openen, voegwerk wat uit gevels springt, kapotte schoorstenen, tegels die van wanden afspringen, deuren die niet meer open gaan, bolle vloeren , houten kozijnen springen de barsten in etcetera, etcetera.
Onze boerderij schaart, scheurt, tordeert en verzakt.

Kleine bevinkjes aan de oppervlakte geven meer schade aan gebouwen dan 1 zwaardere op grotere diepte.

En tsja, wat voor ons geldt , geldt ook voor onze honden, die willen niet met een bouwhelm door het huis moeten gaan ;)

Hoe is het bij jou Lida?
Ik zit in het aardbevingsgebied. Om mij heen heeft iedereen wel schade, maar mijn boerderij is zo gammel, dat ik niet kan zeggen of het zettingsscheuren zijn of scheuren ten gevolge van een beving. Ik maak me er niet druk om. Als de boel instort merk ik het vanzelf. Rr valt weinig aan te doen. Voorlopig zit ik nog warm en droog, en mijn maag is gevuld.
Door rosmin
#3229827
Lil schreef:Daar ben je dan mooi klaar mee als je huis zo eronder lijdt. :-X :-\

Hele anders trouwens als menig bericht wat ik erover gelezen heb (ach hier en daar een scheur in dien trant). Zo zie je maar weer dat vaak in de media de dingen verdraaid worden (erger of juist minder erg gemaakt).

Ja, er wordt veel moeite gedaan door NAM/Shell/ EZ om de goede sierprojecten in de picture te krijgen...
Lida. S schreef:Voorlopig zit ik nog warm en droog, en mijn maag is gevuld.
Ojee, ik had niet door dat ie zo gammel was, gelukkig zit je nog droog dan :)
Door frodo quin
#3229938
Los van de ecologische impact (echt verschrikkelijk dat men maar blijft weigeren om voor meer ecologische opties te kiezen) moest men toch kunnen voorzien dat dit ging gebeuren? Dat zou toch vooraf grondig onderzocht moeten worden? Het is toch ondertussen stopgezet mag ik hopen?
Door rosmin
#3229941
frodo quin schreef:Dat zou toch vooraf grondig onderzocht moeten worden? Het is toch ondertussen stopgezet mag ik hopen?

Zou je denken he?
In Loppersum is de boel stopgezet, waardoor de schade zich nu verplaatst naar de andere regio's waar dan meer wordt gepompt.
Maar helaas, voor komende 5 jaar is het plan om weer 24 miljard kuub / jaar op te pompen en als nodig dit op te hogen naar 33 miljard.

Het staatsbelang is veel te groot (inkomsten/ leveringsplicht/ verplichtingen tav NAM/Shell) en daarom wordt er niet kordaat opgetreden en naar rechtvaardige oplossingen gezocht helaas. Veel rechtszaken worden (nog) niet aangenomen door OM, vanwege dit staatsbelang.
Door frodo quin
#3229945
Gezellig >:( En dan maar afgeven op onze onveilige kerncentrales (compleet terecht daar niet van) en zelf gewoon je volk en land opofferen >:( . Bepaalde landen staan bekend als corrupt, maar hier is het eigenlijk niet veel beter, het gebeurt gewoon meer verdoken.

Petitie is getekend. Veel sterkte aan diegenen die hier het slachtoffer van zijn.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3229970
frodo quin schreef:Los van de ecologische impact (echt verschrikkelijk dat men maar blijft weigeren om voor meer ecologische opties te kiezen) moest men toch kunnen voorzien dat dit ging gebeuren? Dat zou toch vooraf grondig onderzocht moeten worden? Het is toch ondertussen stopgezet mag ik hopen?

Helaas worden er slechts kleine handreikingen gedaan. De westerlingen snappen niet hoe woest de nuchtere Groningers inmiddels zijn. Wanneer je die hoort zijn ze al flink over de kook.....
En dat is nu het geval. Waar de westerling snel op de barricaden staat is het motto van de Groninger nait soezen (niet zeuren).
Van de vele huizen met flinke schades gaan er nu na lang aandringen 55 opgekocht worden...http://www.rtvnoord.nl/aardbevingen
Wat Rosmin zegt, de winning is nu anders verdeeld en de aardbevingen verschuiven doodleuk mee :-X
Door frodo quin
#3230083
lianneke schreef:Onder welke steen leef jij?? :biggrin2:
Eentje zonder bevingen ;)

Ik volg het nieuws al jaren nauwelijks (heb ook al 10 jaar geen tv of krant meer). Vroeger vooral de binnenlandse politiek wel, maar ik trek mij dat veel te veel aan. ik denk dat het hier ook geen topic is, want ik heb er nog niemand in mijn omgeving over gehoord en als er iets speciaals gebeurd hoor ik dat gewoonlijk vrij snel.
Door Wendi
#3230208
frodo quin schreef:Eentje zonder bevingen ;)

Ik volg het nieuws al jaren nauwelijks (heb ook al 10 jaar geen tv of krant meer). Vroeger vooral de binnenlandse politiek wel, maar ik trek mij dat veel te veel aan. ik denk dat het hier ook geen topic is, want ik heb er nog niemand in mijn omgeving over gehoord en als er iets speciaals gebeurd hoor ik dat gewoonlijk vrij snel.

kijk naar dit filmpje en huiver http://www.dwarshuis.com/aardbevingen-groningen/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door