Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3237714
enya13 schreef:je kunt ook marktplaats nog proberen. daar komen best veel serieuze reacties op. mijn zus is haar opvangkittens en katten daar snel kwijt aan hele goede huisjes. echt veel reacties en geen mafketels. voor [half]langharigen loopt het helemaal storm.
vraag wel een vergoeding om nog beter te kunnen schiften wie serieus is, het proberen waard denk ik.
Geen idee op het mag van de opvang en nuttig is vanuit België, maar ik hoor eens wat zij er over denken.

Ze worden sowieso geplaatst met een contract van de opvang en daar hoort ook een vergoeding bij.
#3240373
Joran en Finn hebben een huisje gevonden bij een lid van BP. Ze zijn afgelopen weekend verhuisd en moeten nog wat wennen en de andere dieren leren kennen, maar het eerste bericht was alvast goed :)

Wolf moet nog een beetje zijn draai vinden nu hij eindelijk niet meer bang hoeft te zijn en houdt zich voornamelijk bezig met de boel markeren, hyper happy wezen, rondlopen ipv rond sluipen en open en bloot diep slapen. Hij doet soms een beetje raar, zo vindt hij zijn favo hengel momenteel een beetje eng.

Ik mis de jongens heel erg, maar ik heb geen twijfels bij mijn keuze.
#3240374
frodo quin schreef:Joran en Finn hebben een huisje gevonden bij een lid van BP. Ze zijn afgelopen weekend verhuisd en moeten nog wat wennen en de andere dieren leren kennen, maar het eerste bericht was alvast goed :)

Wolf moet nog een beetje zijn draai vinden nu hij eindelijk niet meer bang hoeft te zijn en houdt zich voornamelijk bezig met de boel markeren, hyper happy wezen, rondlopen ipv rond sluipen en open en bloot diep slapen. Hij doet soms een beetje raar, zo vindt hij zijn favo hengel momenteel een beetje eng.

Ik mis de jongens heel erg, maar ik heb geen twijfels bij mijn keuze.
Wat super fijn!
#3240467
frodo quin schreef:Joran en Finn hebben een huisje gevonden bij een lid van BP. Ze zijn afgelopen weekend verhuisd en moeten nog wat wennen en de andere dieren leren kennen, maar het eerste bericht was alvast goed :)

Wolf moet nog een beetje zijn draai vinden nu hij eindelijk niet meer bang hoeft te zijn en houdt zich voornamelijk bezig met de boel markeren, hyper happy wezen, rondlopen ipv rond sluipen en open en bloot diep slapen. Hij doet soms een beetje raar, zo vindt hij zijn favo hengel momenteel een beetje eng.

Ik mis de jongens heel erg, maar ik heb geen twijfels bij mijn keuze.
Wat een geweldig nieuws!
Ik ben benieuwd of we nog 's wat van ze horen :)
#3240539
Inderdaad, een dubbel gevoel. Blij dat ze een naar mijn gevoel een echt goede thuis gevonden hebben en dat de spanning nu eindelijk weg is. Zelf trok ik het ook al lang niet meer, maar dat tot daar aan toe, dat Wolf er onderdoor ging was echt te veel. Ook Joran leed onder de situatie. Dat neemt niet weg dat ik ze niet graag afgeef en ze erg mis. Het moeilijkste vind ik nog dat ik ze het niet kon uitleggen en het daardoor als verraad voelt. Uiteindelijk zullen ze zich daar thuis voelen en zal er voor mij ook wel wat afstand komen, maar ook al accepteer ik dat er geen andere keuze was en ik dit gewoon moest doen, fijn is het niet.

Het was een hele geruststelling om ze met de jongens te zien omgaan. Veel mensen hebben weinig respect voor de grenzen van een kat en zij heeft dat wel en voelt het ook goed aan. Ze konden het alle drie veel beter met haar vinden dan doorgaans met bezoek en dat geeft mij toch wel vertrouwen.

Het is nu ook weer niet zo heel snel gegaan, een kleine twee maand, maar tussen de pb's en het plaatsen is het wel snel gegaan.

Ik wil trouwens gerust wel een update plaatsen wanneer ik wat hoor als mensen dit leuk zouden vinden.

Nog even een vraagje: Wolf ziet er ineens een stuk beter uit, wat natuurlijk voor een groot deel houding en uitstraling is, maar ik heb de indruk dat zijn vacht ook weer minder dof is. Kan het eigenlijk wel dat je dat op een paar dagen ziet? Op een paar dagen dof worden heb ik al meegemaakt, maar op een paar dagen terug duidelijke verbetering? Beeld ik het mij niet in?
#3240563
Wat fijn dat ze een plekje hebben gevonden.

Natuurlijk mis je ze en is het niet fijn om afstand van je huisdieren te moeten doen maar als ze op een fijne plek terecht komen en het voor jullie in huis ook weer rust brengt verzacht het misschien de pijn een beetje :bigarmhug:
#3240623
Even een Hallo vanaf ons nieuw thuis

Afbeelding

Afbeelding

Fijn dat Wolf weer zichzelf begint te worden. De beslissing en het afscheid viel je zwaar dat was aan alles te merken. Ik ben nog maar bij weinig mensen in huis geweest waarbij eigenlijk alles draaide om de katten. Helaas werkte dat alsnog niet voor de 3 kanjers. Soms is zelfs het beste niet goed genoeg. Het enige wat ik nu kan doen is zorgen voor 2 van jouw jongens. Die ook altijd een stukje van jou zullen blijven, ze zijn een deel van je leven geweest en dat kan niemand je afnemen.

En 2 kanjers zijn het, als ik zie hoe snel ze zich aanpassen en iedere dag zich steeds meer thuisvoelen. Wij zijn erg blij dat we deze 2 in ons gezin mogen hebben.
Laatst gewijzigd door Freggel op do 18 aug 2016, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#3240634
Freggel schreef:Even een Hallo vanaf ons nieuw thuis

Fijn dat Wolf weer zichzelf begint te worden. De beslissing en het afscheid viel je zwaar dat was aan alles te merken. Ik ben nog maar bij weinig mensen in huis geweest waarbij eigenlijk alles draaide om de katten. Helaas werkte dat alsnog niet voor de 3 kanjers. Soms is zelfs het beste niet goed genoeg. Het enige wat ik nu kan doen is zorgen voor 2 van jouw jongens. Die ook altijd een stukje van jou zullen blijven, ze zijn een deel van je leven geweest en dat kan niemand je afnemen.

En 2 kanjers zijn het, als ik zie hoe snel ze zich aanpassen en iedere dag zich steeds meer thuisvoelen. Wij zijn erg blij dat we deze 2 in ons gezin mogen hebben.
Foto's helaas niet zichtbaar. Maar wat ontzettend fijn dat ze bij een andere BP-er een warm mandje hebben gevonden. En wat een ontzettend lief berichtje.
Krijg hier toch wel waterige oogjes hoor... Vind dit echt zo'n super forum
#3240746
Ow ik zie wel foto's op de ipad :)

Idd een heel lief berichtje. Afscheid nemen van je huisdieren gaat je niet in de koude kleren zitten en dan is het fijn om te zien dat ze het blijkbaar wel naar hun zin hebben. Maakt de pijn wellicht iets draaglijker.
#3240803
pluk schreef:Foto's helaas niet zichtbaar. Maar wat ontzettend fijn dat ze bij een andere BP-er een warm mandje hebben gevonden. En wat een ontzettend lief berichtje.
Krijg hier toch wel waterige oogjes hoor... Vind dit echt zo'n super forum
+1

En voor Frodo quin en Freggel een dikke :bigarmhug: :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door