Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Diego
#3228353
Wij gingen vanuit de lagere school daar destijds wel heen, 2x geweest toen en later nog een keer met de middelbare school en met mijn ouders.
Ik vind zulke dingen belangrijk om te bezoeken en bij stil te staan. Ik denk dat als kinderen er heen gaan, het voor jou ook wel te doen is toch?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3228400
Wij gingen er inderdaad met kamp heen in groep 8.
Kamp zelf is vooral veel weiland met bos en eigenlijk niets wat mij tot de verbeelding sprak, ondanks dat ik mijn best deed me een voorstelling ervan te maken. Ook de vertellingen van de gids maakte niet dat ik mij daar een voorstelling van kon maken.

Wat ik wel indrukwekkend vond was het monument met steentjes met een ster er op. Is in de vorm van Nederland gelegd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3228449
Wij zijn in oktober (of november?) in Westerbork geweest. Erg indrukwekkend en 'leuk'. Wij hadden Jacy bij, het terrein is erg groot en ondanks dat je merkte dat je op een indrukwekkende plek stond, voelde het gewoon luchtig. Het ligt midden in de bossen, je kunt makkelijk bij een uitgang weg en even wandelen, kom je ook één en ander tegen (executieplek). Hetgeen wat mij bij Westerbork het meest greep, waren praatpalen, die stonden op bepaalde plekken en dan vertelden mensen een verhaal. Dus als je lekker doorloopt met de hondjes, is het gewoon een mooi park ;)
Door wijkje
#3228494
Het ligt er ook beetje aan hoe je zelf dingen beleeft en voorstelt, maar persoonlijk vind ik Westerbork wel meevallen. En hoe je het beleeft is erg persoonlijk. Toch blijft het indrukwekkend. Zo wil ik altijd nog een keer naar Auschwitz..Geen idee hoe ik dat beleef, maar mijn bezoek aan Yad Vashem in Israel vond ik erg aangrijpend. Ik kan veel hebben maar ging daar dus bijna letterlijk over mijn "nek".
Door wijkje
#3228495
Het ligt er ook beetje aan hoe je zelf dingen beleeft en voorstelt, maar persoonlijk vind ik Westerbork wel meevallen. En hoe je het beleeft is erg persoonlijk. Toch blijft het indrukwekkend. Zo wil ik altijd nog een keer naar Auschwitz..Geen idee hoe ik dat beleef, maar mijn bezoek aan Yad Vashem in Israel vond ik erg aangrijpend. Ik kan veel hebben maar ging daar dus bijna letterlijk over mijn "nek".
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3228593
Wij zijn vorig jaar naar Normandië geweest, hebben daar landingsstranden inclusief point du Hoc, geallieerdenbegraafplaatsen, een Duitse begraafplaats en diverse musea bezocht, enorm vreselijk indrukwekkend. Ik zie het ook echt voor me op die stranden bijvoorbeeld. Voor het eerst dat ik na een week vakantie kapot was, gewoon van alle indrukken. Maar ik had het echt niet willen missen.

In New York zijn we naar het WTC memorial geweest, ik heb daar 2 uur lang met kippenvel en rillingen over mijn rug rondgelopen, ik ben er echt 2 dagen stil van geweest en slecht van geslapen. Maar ook dit had ik niet willen missen.

Ik vind zelf ondanks dat ik er echt wel kapot van ben na die tijd toch wel belangrijk voor mezelf om het te zien, het maakt het op een of andere manier echter? Weet niet hoe ik het beter kan uitleggen.
Misschien moet je de vraag dan ook anders stellen; is het me waard om dit te zien wetende dat ik er misschien last van krijg. Dat vond ik van wel met waar ik ben geweest...
Door Lil
#3228618
constance.blokzijl schreef:
Ik vind zelf ondanks dat ik er echt wel kapot van ben na die tijd toch wel belangrijk voor mezelf om het te zien, het maakt het op een of andere manier echter? Weet niet hoe ik het beter kan uitleggen.
Misschien moet je de vraag dan ook anders stellen; is het me waard om dit te zien wetende dat ik er misschien last van krijg. Dat vond ik van wel met waar ik ben geweest...
Ja, dat is idd een goede vraag! Ooit wil ik het zien, alleen als je je heel erg slecht voelt moet het er niet toe leiden dat je daardoor net in de put valt ipv net op de rand blijft balanceren. Maar wat ik hier lees (en op internet) lees moet dit met super gezelschap erbij goed gaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door