Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3224530
Hope schreef:Je zal er niet meteen ziek van worden, maar het is wel belangrijk dat er niet steeds meer ziektekiemen in het milieu terechtkomen.
Plakband is inderdaad: teek ertussen zodat hij niet meer weg kan lopen en ze dan on-geplet weggooien. :biggrin2:
Bedankt voor de uitleg! :)
Door Lizzy
#3224625
Anne in Duitsland schreef:Echt hoor, rotbeesten. Blij dat ik volgend jaar permanent naar Zweden vertrek; waar wij wonen zitten ze nauwelijks en ze hebben ook nog niet het talent ontwikkeld om Lyme te veroorzaken. Had het hele voorjaar één teek tot nu toe in Zweden; ben nu sinds twee dagen in Duitsland en heb er al tijdens de eerste wandeling (door open veld, niet eens bos) vijf van Scotch af geplukt, en gisteravond voelde ik er nog twee. Waren nog wel kleintjes. Hoe krijgen jullie die het best eraf? De tekenapparaatjes die ik heb, hebben moeite met de hele kleine teekjes.

Teken die ik wel kan verwijderen, stop ik in een stukje keukenpapier, waarna ik er iets zwaars overheen rol. Gaat zo heerlijk bevredigend 'plop'! :biggrin2: Ook mag ik ze graag volgezogen en wel in een stukje papier cremeren. Bijzonder rustgevend, om te zien hoe het vuur naar de teek toe kruipt, die dan opzwelt en ontploft. Ik vrees dat ik in het tekenhiernamaals weinig karma heb. ;D
Veeg mij maar op :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Ik vrees GEEN karmapunten in tekenhiernamaals Anne, geen ;D ;D ;D
Door BlissSpirit
#3224646
Ik spoel ze gewoon door de gootsteen.
Hete kraan ff erop en er is er nog nooit 1 weer uit gekropen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door Lil
#3224766
BlissSpirit schreef:Ik spoel ze gewoon door de gootsteen.
Hete kraan ff erop en er is er nog nooit 1 weer uit gekropen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Hier ook niet, maar ik heb zo'n zeefje in de afvoer, dus daar passen ze niet door.


Griebels!!! Mijn honden zijn goed behandeld.... Net sprong de derde over van de honden op mij!!! Ik ga in een neembad liggen denk ik...
Door Anne in Zweden
#3224856
Lizzy schreef:Veeg mij maar op :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Ik vrees GEEN karmapunten in tekenhiernamaals Anne, geen ;D ;D ;D
:biggrin2:

Als het om teken gaat, ga ik voor de minuspunten! :naughty: :knuppel2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3224866
Lil schreef:Hier ook niet, maar ik heb zo'n zeefje in de afvoer, dus daar passen ze niet door.


Griebels!!! Mijn honden zijn goed behandeld.... Net sprong de derde over van de honden op mij!!! Ik ga in een neembad liggen denk ik...
Teken die springen???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3224882
pike schreef:Teken die springen???

Limburgse springteken...kende je die nog niet?
Door Anne in Zweden
#3224906
pike schreef:Teken die springen???
Daar gebruiken ze hun achterpootjes voor, net als alle andere reptielen. :biggrin2:
Door Lil
#3224969
Angelique schreef:Limburgse springteken...kende je die nog niet?
Ja psies man, wereldberoemd die krengen! Helaas niet uit te roeien en dat is wel een beetje het probleem... >:(


Ok ok, de volgende keer letten op het abn ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3225693
Angelique schreef:Limburgse springteken...kende je die nog niet?
Uhh.... nee :-[
Anne in Duitsland schreef: Daar gebruiken ze hun achterpootjes voor, net als alle andere reptielen. :biggrin2:
Ach so. Het is me echt helemaal duidelijk nu :crazy2:
Door El_Kato
#3225695
Tijdens de vakantie hebben we een ongehoord hoog aantal teken van Rana afgehaald :o Ik doe geen preventieve zooi, heb daar ook niet aan gedacht want ze hebben zelden een teek. Heb nog even getwijfeld om toch nog iets te halen maar er toch voor gekozen om haar een aantal keer per dag goed na te kijken. Het waren vaak hele kleintjes die je zelfs in haar vacht slecht zag zitten dan voelde ik weer ergens wat en zat er toch nog 1 of dan keek je net vanuit een andere hoek op haar kopje en zag ik er weer 1 :-X

had er zelf trouwens ook 1 :-[ Stond onder de douche en voelde iets op mijn buik was ook zo'n kleintje en kan uit ervaring zeggen je voelt niets van het vastbijten ed. Het eruit halen voel je ook niet en daarna een beetje een branderig wondjes gevoel. Ik houd de plek in de gaten maar je ziet er niets meer van. Geen rare kringels, verdikkingen of wat dan ook. Ik heb ook het vermoeden dat hij er niet zo lang gezeten heeft 's avonds nog niet in ieder geval.
Door MillyMol
#3225701
El_Kato schreef: Ik houd de plek in de gaten maar je ziet er niets meer van. Geen rare kringels, verdikkingen of wat dan ook. Ik heb ook het vermoeden dat hij er niet zo lang gezeten heeft 's avonds nog niet in ieder geval.
Als de teek vast heeft gezeten aan je huid moet je altijd opletten. De besmetting vindt namelijk al plaats tijdens de beet en niet pas bij het zich volzuigen met bloed. En niet een paar uur alertheid is geboden, maar het kan enkele dagen tot weken duren tot je de beruchte “bulls-eye rash” ziet verschijnen. Bovendien ontwikkelt ruim 1 op 4 mensen nooit zo’n rash. Let dus ook op andere klachten zoals griep-achtige verschijnselen. Wellicht verstandig om even de datum n je agenda te noteren?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3225719
Ok, vanmiddag ruim een uur bezig geweest om Rox kaal te plukken met die lopende krengen !
Zo'n 40 teken eraf gehaald, en soms zie ik er ineens weer een lopen bij haar oor ofzo

Echt, ik wil niets chemisch gebruiken, maar dit is toch niet leuk meer ?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3225720
Waar ik eerst nog juichte dat er hier amper teken waren, haal ik er nu rustig 7 per dag per hond vanaf. Dat vraagt om andere maatregelen, het is niet anders.

Trouwens.... van de week had ik witte koolsalade met gewelde rozijnen..., nou 3x raden waar gewelde rozijnen me aan doen denken..... :-X Ik had daarna moeite met opeten......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door