Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
#3224339
haku krijgt geen teken, zelf na een helen dag in de delfsehout geen teek te bekennen :P :biggrin2:

Sorry dat was gemeen, Femke kreeg die krengen wel altijd en dan vond ik het heerlijke om ze in de fik te steken en ze daarna in de wc te gooien.
Ik legden ze altijd in een speciaal bakje om ze aan te steken en dan allen mooie kleurtjes vlam te zien als ze weg branden :evil:
Door hannabelgje
#3224350
Die tip van plakband is wel heel handig zeg!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3224356
hier ook in de plakband...
die hele kleintjes vind ik een drama hoor, krijg ze er lastig uit zeker bij Da Vinci die op een 1 of andere vreemde manier ze vaak op zn oogleden heeft!
Gentle doet aan zelfopruiming.....die voelt ze schijnbaar en bijt ze stuk :-[ dus als ie ergens begint te bijten kom ik al met de tang aan
Gebruikersavatar
Door Hope
#3224405
evelyn02 schreef:De O'Tom tekenhaakjes vind ik geweldig. Met het kleine haakjes kan ik zelfs de kleinste trekjes verwijderen. En de haakjes zijn klein en licht: heb altijd een setje in mijn portemonnee zitten.
+1!

Alles geprobeerd maar O'Tom werkt hier het best. Is het ook niet zo'n gepruts met lange haren die je aan de kant moet houden.

Mensen, letten jullie op met het pletten van teken? Als de teek lyme heeft, krijg je op die manier fijn alle maaginhoud vrij :-X
Gewoon netjes een stuk plakband. Verzuipen gaat moeizaam, teken houden namelijk tot 48 uur de adem in.

Oooh, en na de wandeling de kledingroller over de hond! Werkt hier top! De meeste lopende teken heb ik er dan af!
Door inni
#3224422
Ik haal ze eraf met die kleine koevoetjes. Ook de aller kleinste komen zo mee. Dan gaan ze in een stukje keukenpapier wat ik dichtvouw en oprol (frommel). Dat gaat in een kleine stenen bloempot, ik steek het in brand, een bloempot met een gat er ondersteboven op zodat er geen brandende stukjes kunnen uitvliegen. Als de BBQ buiten staat leg ik ze daarin te braden.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3224446
Hope schreef:+1!

Alles geprobeerd maar O'Tom werkt hier het best. Is het ook niet zo'n gepruts met lange haren die je aan de kant moet houden.

Mensen, letten jullie op met het pletten van teken? Als de teek lyme heeft, krijg je op die manier fijn alle maaginhoud vrij :-X
Gewoon netjes een stuk plakband. Verzuipen gaat moeizaam, teken houden namelijk tot 48 uur de adem in.

Oooh, en na de wandeling de kledingroller over de hond! Werkt hier top! De meeste lopende teken heb ik er dan af!


Die kende ik nog niet! Ga het zeker proberen. Maar zou het ook werken op een hond met een langere bovenvacht? :-\
Als in: veel en ruig.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3224467
-Annemarie- schreef:[/b]

Die kende ik nog niet! Ga het zeker proberen. Maar zou het ook werken op een hond met een langere bovenvacht? :-\
Als in: veel en ruig.
Ik zie er hier na een boswandeling over zijn lijf lopen. Dat geprul voor je ze te pakken hebt (zonder dat ze dan toevlucht tot mijn eigen armen zoeken)... Nu even de roller erover en ik heb er zo een stuk of vijf te pakken. Bij de hema kost zo'n ding niks dus het is te proberen!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3224484
Hope schreef:+1!

Alles geprobeerd maar O'Tom werkt hier het best. Is het ook niet zo'n gepruts met lange haren die je aan de kant moet houden.

Mensen, letten jullie op met het pletten van teken? Als de teek lyme heeft, krijg je op die manier fijn alle maaginhoud vrij :-X
Gewoon netjes een stuk plakband.
Verzuipen gaat moeizaam, teken houden namelijk tot 48 uur de adem in.

Oooh, en na de wandeling de kledingroller over de hond! Werkt hier top! De meeste lopende teken heb ik er dan af!
:-\ Dat met de maaginhoud en de ziekte van Lyme snap ik niet helemaal. De maaginhoud komt in het papiertje en dat gooi ik door de wc. Kan je de ziekte van Lyme al krijgen door het papiertje per ongelijk op de verkeerde plaats vast te houden? Moet dat niet IN je huid/bloedbaan komen?

Hoe moet ik me de plakbandmethode voorstellen? Teek erop en plakband dubbelvouwen zodat hij er tussen geplakt zit? Dan kan hij niet meer weglopen en hem dan alsnog vermoorden?
Door rosmin
#3224489
Verzuipen gaat heel goed, je moet alleen zorgen dat er een beetje zeep in het water zit zodat ze zinken en verzuipen
Door src_esther
#3224490
In verband met het voorkomen van verspreiding van de ziekte van Lyme is het advies: het beest in een potje in de vuilnisbak. Doorspoelen, ook als het beest dood is, wordt daarom ook afgeraden...
Dat plakband vind ik een goede tip, want een potje heb ik minder snel bij de hand.

Groet, Esther
Gebruikersavatar
Door Hope
#3224512
Border Bandit schreef::-\ Dat met de maaginhoud en de ziekte van Lyme snap ik niet helemaal. De maaginhoud komt in het papiertje en dat gooi ik door de wc. Kan je de ziekte van Lyme al krijgen door het papiertje per ongelijk op de verkeerde plaats vast te houden? Moet dat niet IN je huid/bloedbaan komen?

Hoe moet ik me de plakbandmethode voorstellen? Teek erop en plakband dubbelvouwen zodat hij er tussen geplakt zit? Dan kan hij niet meer weglopen en hem dan alsnog vermoorden?
Je zal er niet meteen ziek van worden, maar het is wel belangrijk dat er niet steeds meer ziektekiemen in het milieu terechtkomen.
Plakband is inderdaad: teek ertussen zodat hij niet meer weg kan lopen en ze dan on-geplet weggooien. :biggrin2:
Door hannabelgje
#3224515
Hope schreef:
Je zal er niet meteen ziek van worden, maar het is wel belangrijk dat er niet steeds meer ziektekiemen in het milieu terechtkomen.
Plakband is inderdaad: teek ertussen zodat hij niet meer weg kan lopen en ze dan on-geplet weggooien. :biggrin2:
Of de ziektekiemen nou in het milieu komen terwijl ze in de teek zitten of op de geplette teek zitten lijkt mij niet echt een verschil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3224526
hannabelgje schreef:Of de ziektekiemen nou in het milieu komen terwijl ze in de teek zitten of op de geplette teek zitten lijkt mij niet echt een verschil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
G
Ik heb begrepen dat ze zich in de teek niet kunnen verspreiden. Daarbuiten wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door