Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3226813
Ik heb in het bos nauwelijks last van teken, maar hier in de woonwijken met hoog gras, gruwels!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3226820
Lazy Garfield schreef:Hier tot nu toe slechts drie teken weggehaald dit jaar!!
Lang leve de karnemelk, maar daar verschillen de meningen over op BP!
Lazy Garfield schreef: Hoe kan dat!!! Ik loop iedere dag in bos en door struiken en Saartje en ik hebben er nooit één Ja één keer eentje bij Saartje weggehaald.
Ligt dat er dan toch aan dat de ene hond/mens er gevoeliger voor is dan de andere?
En dit is waarom ik dus niet zo in die karnemelk geloof. Ik ben nogal allergisch voor Peperkoekmethodes en je spreekt jezelf tegen. Saar had al zo goed als nooit teken, je kan net zo goed elke dag een dropje gaan voeren en zeggen dat het werkt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3226834
Hier is het verschil per plek gewoon enorm.
Neerkantse bossen zitten er echt vol van, echt wel 20 teken op de hond na een half uur lopen. Langs het kanaal aan de linkerkant zitten er ook veel maar lopen we rechts heb ik vaker geen teek dan wel. Minder dichtbegroeide struiken denk ik.

Ga ik naar het losloop in Venlo wordt je ook echt niet blij. Ga ik naar de losloop in Deurne kom je geen teken tegen. Er was laatst iemand die vertelde dat de schapen die daar soms lopen zijn behandeld met gif waardoor er heel veel teken zijn uitgeroeid.

Ik gebruik de Dr. Mercola tick and flee spray en ga dan lopen in de gebieden met weinig teken. In de winter is het makkelijk, dan loop ik de deur uit naar het Neerkantse bos. In het seizoen gaan we eerst met de auto.
Ik check 2x daags, en heb dit jaar 3 kleine teekjes of zo gevonden, en 1 grote. Wel nog wat loslopende direct na de wandeling, maar ook niets noemenswaardigs als ik maar uit die bewuste gebieden blijf.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3226841
Ik liep vroeger bijna dagelijks met m'n moeder in hetzelfde bos. Haar honden had zeer regelmatig teken en B zelden tot nooit.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3226890
Hier hetzelfde, Joep is een tekenmagneet, Joris veel minder. Daarom hang ik het ook aan Joris op of er ingegrepen moet worden en dat moest dus. Inmiddels geen teek meer gehad.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3226892
Kaela schreef:En dit is waarom ik dus niet zo in die karnemelk geloof. Ik ben nogal allergisch voor Peperkoekmethodes en je spreekt jezelf tegen. Saar had al zo goed als nooit teken, je kan net zo goed elke dag een dropje gaan voeren en zeggen dat het werkt.
Voordat ik karnemelk gaf had ze er soms wel een paar hoor.
Zal best maar ik geloof erin dat de zuurgraad van de huid hierdoor verandert.
Maar baadt het niet het schaadt ook niet! ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3226895
Lazy Garfield schreef:Voordat ik karnemelk gaf had ze er soms wel een paar hoor.
Zal best maar ik geloof erin dat de zuurgraad van de huid hierdoor verandert.
Maar baadt het niet het schaadt ook niet! ;)


Ik heb je gequote waarin je zelf zegt dat ze nooit, nou ja 1 keer een teek had gehad. Wat is het nou?

Ik vind dagelijks zuivel voor een hond niet slim. Dus ik zou niet zo hard durven te zeggen dat als het niet baad, het ook niet schaad.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3226896
Kaela schreef:Ik heb je gequote waarin je zelf zegt dat ze nooit, nou ja 1 keer een teek had gehad. Wat is het nou?

Ik vind dagelijks zuivel voor een hond niet slim. Dus ik zou niet zo hard durven te zeggen dat als het niet baad, het ook niet schaad.
Ja na de karnemelk heeft ze er één keer eentje gehad ja! Daarvoor had ze er soms wel een paar maar nooit echt veel.
Dat bedoel ik.
Enne in karnemelk zit geen lactose dus is volkomen on schadelijk.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3226912
Lazy Garfield schreef:Ja na de karnemelk heeft ze er één keer eentje gehad ja! Daarvoor had ze er soms wel een paar maar nooit echt veel.
Dat bedoel ik.
Enne in karnemelk zit geen lactose dus is volkomen on schadelijk.
Zo simpel is het niet. Jij stelt dat karnemelk iets doet. Dus dan zit er iets in wat een effect in het lichaam heeft. En dat iets, dat is niet per definitie onschadelijk. Want als het inderdaad de zuurgraad van de huid veranderd, dan zou dat best nadelige effecten kunnen hebben.

En daar heb ik dus moeite mee. Je hebt a) geen idee of het werkelijk wat doet (kunnen teken de zuurgraad van de huid waarnemen en zo ja, vinden ze daar uberhaubt iets van?) en b) je hebt geen idee wat de effecten van een veranderde zuurgraad van de huid op de lange termijn kunnen zijn. Maar je zegt wél dat het werkt en dat het geen nadeel heeft.

En dan ben ik vast een vervelende zeurpiet, omdat het maar om karnemelk gaat. Maar ik heb teveel mis zien gaan met "baad het niet dan schaad het niet" middeltjes waar allerlei mooie beloftes aan zaten. Lang niet alles is zo onschuldig als het lijkt. Ik ben daar huiverig door geworden. En mocht je me zeurpieterig vinden, ik ben vooral huiverig omdat ik weet dat het om onze geliefde huisdieren gaat en ik dat niet graag mis zie gaan.
Door Lizzy
#3226922
Nou, een zeurpiet wil ik je zeker niet noemen hoor! Maar we hebben het hier over een scheutje karnemelk per dag. Naast een ubergezonde BARF maaltijd. Ik zou me daar toch niet over op willen winden. Ik ken Dalmaten die dit dagelijks in grotere hoeveelheden moeten drinken omdat ze anders vastlopen van het uraatgruis..... Ik geloof niet dat het tegen de teken helpt, dat dan weer niet. Maar als Saartje zonder karnemelk wel teken heeft (zou je eigenlijk moeten uitproberen, een weekje of 2 geen karnemelk moeten geven) en met niet : zou ik lekker karnemelk geven (en zou ik dat zelf ook doen, zou het echt werken).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3226923
Ik vrees dat ik er zo op inspring, omdat Lazy ook met diatomeenaarde hetzelfde aangaf. Saartje had nooit wormen, nu krijgt ze die aarde en Wow! het werkt tegen wormen. Ze had zelden tot nooit teken en nu krijgt ze karnemelk en Wow! het werkt tegen teken. Dát is waar ik moeite mee heb (en dat komt dus door nare ervaringen die ik geen enkel baasje en geliefde huisdier gun, dus echt, het is uit een goed hart)

Ik vind het een heel goed idee om het eens een paar weken niet te geven en dan het verschil te meten. Dan kun je pas gaan kijken of het mogelijk iets tegen teken doet.

Wat doet karnemelk voor dalmaten dat ze dat krijgen? En hoe pakt zo'n effect uit voor honden die geen uraatgruis hebben? Met als achtergrond gedachte dat als je bij katten teveel verzuurt je uraatgruis krijgt en verzuur je te weinig krijg je struviet. Is daar bij honden ook kans op?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3226929
charmed schreef:Juist op een zwarte hond glimmen die zwarte teken op en die rode zijn ook goed te zien, maar goed dat je niet in Drenthe woont. Wij ooit in Hoogenveen in zo'n bos gewandeld met veel struiken, voordat we het bos uit waren 100 teken van 8 honden af geplukt.

Teken die we van honden afhalen hebben we een mooie appelmoes pot (of zoiets) altijd in een hoekje staan met water en afwasmiddel en ze worden hier allemaal verzopen! ;) ben al vaak zat gebeten, dit jaar ook weer, vorig jaar net in mijn verse litteken, dat heeft een gat opgeleverd van zo'n 5 cm of iets groter. Die was na 2 weken honingzalf weer dicht, maar pfff toen heb ik wel peentjes gezweet!
Drie keer raden waar ik woon. :biggrin2:


Vandaag toch weer twee eraf gehaald bij de controle. Ze gaan juist op de kale plekjes zitten, op de rand van de oren of onder de kin. Of de rand van de lippen, ook zo fijn. :-X
Door Lil
#3226941
-Annemarie- schreef:Drie keer raden waar ik woon. :biggrin2:


Vandaag toch weer twee eraf gehaald bij de controle. Ze gaan juist op de kale plekjes zitten, op de rand van de oren of onder de kin. Of de rand van de lippen, ook zo fijn. :-X
Jones is een volle reu en raad eens waar ik af en toe eentje af haal....

Echt mega zielig! (Daar doet uithalen heus pijn hoor).
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3226942
Kaela schreef:Ik vrees dat ik er zo op inspring, omdat Lazy ook met diatomeenaarde hetzelfde aangaf. Saartje had nooit wormen, nu krijgt ze die aarde en Wow! het werkt tegen wormen. Ze had zelden tot nooit teken en nu krijgt ze karnemelk en Wow! het werkt tegen teken. Dát is waar ik moeite mee heb (en dat komt dus door nare ervaringen die ik geen enkel baasje en geliefde huisdier gun, dus echt, het is uit een goed hart)

Ik vind het een heel goed idee om het eens een paar weken niet te geven en dan het verschil te meten. Dan kun je pas gaan kijken of het mogelijk iets tegen teken doet.

Wat doet karnemelk voor dalmaten dat ze dat krijgen? En hoe pakt zo'n effect uit voor honden die geen uraatgruis hebben? Met als achtergrond gedachte dat als je bij katten teveel verzuurt je uraatgruis krijgt en verzuur je te weinig krijg je struviet. Is daar bij honden ook kans op?

Ik geef de Diatomeeënaarde alleen als de driemaandelijkse controle van de poep aangeeft dat ze wormen heeft.
Dat is overigens zelden zo en dan geeft ik het niet!
Verder heb ik het gegeven toen ze in het verleden wat maagdarmproblemen had. Het versterkt nl. het maagdarmslijmvlies!
Maar ze heeft er nu totaal geen last meer van en dan geef ik het niet.
Dus geen voorbarige conclusies trekken aub. :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3226949
Lazy Garfield schreef: Ik geef de Diatomeeënaarde alleen als de driemaandelijkse controle van de poep aangeeft dat ze wormen heeft.
Dat is overigens zelden zo en dan geeft ik het niet!
Verder heb ik het gegeven toen ze in het verleden wat maagdarmproblemen had. Het versterkt nl. het maagdarmslijmvlies!
Maar ze heeft er nu totaal geen last meer van en dan geef ik het niet.
Dus geen voorbarige conclusies trekken aub. :)
Ik trek geen voorbarige conclusies, je hebt eerder aangegeven dat je ruim 2 jaar lang elke drie maanden een kuurtje gaf. Daar hebben we toen ook al wat over gebabbeld, want ik had toen ook al moeite met de conclusies die je er aan verbond. Ik heb het teruggezocht in topics over de aarde omdat ik aan mezelf twijfelde, maar ik vond het zo weer terug. Kennelijk heb je het in de tussentijd gewijzigd, maar dat kan ik niet weten.

Het is echt niet lullig bedoeld en ik heb mijn mening ruimschoots genoeg geventileerd, dus ik zal er verder over ophouden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door