Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3228954
Ik heb er met Nelson één groot spel van gemaakt en nu vind hij teken verwijderen hartstikke gezellig.
Nu is een lab natuurlijk gewoon (vaker) een nuchtere hond. Maar Nelson had er echt een hekel aan als pup.

Ik heb de clicker gebruikt. Tang laten zien, click. Tang op de huid, click. Beetje friemelen met dat ding, click. Maak het leuk, echt leuk. Prijs hem de hemel in als hij een brave jonge is, speel even met zijn favoriete speeltje als extra beloning. Kriebel hem op zijn favoriete plekjes.
Hier is het nu teek verwijderen, op de rug ploffen voor een dikke knuffel en daarna op zoek naar een bal voor een spelletje. Ik blijf dat ook gewoon gezellig doen.
Door eelke
#3228958
Dus 'ooooooooh neeee Oepsefloeps er zit een teek bij je oog pas op nu gaaaaa je bijna doooooooooooooooooooooooooooooood, baasje komt je wel redden, even tekenbeestje weghalen hoor, dag tekenbeestje, gelukkig nu ga je niet meer dood Floeps' is niet persee de juiste pedagogische aanpak? :-[
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3228966
eelke schreef:Dus 'ooooooooh neeee Oepsefloeps er zit een teek bij je oog pas op nu gaaaaa je bijna doooooooooooooooooooooooooooooood, baasje komt je wel redden, even tekenbeestje weghalen hoor, dag tekenbeestje, gelukkig nu ga je niet meer dood Floeps' is niet persee de juiste pedagogische aanpak? :-[
Vast wel! Je past je altijd aan aan de persoon die het nodig heeft. Schijnbaar heeft floepsejoeps deze manier nodig ::) :P
Hier wordt alles toegelaten, meneer heeft door dat teken irritant zijn en dat ze daarna weg zijn. Krijg ik vaak zelfs een likje voor ;) :smitten:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3228973
Wij gaan meer voor de Niet Lullen Maar Poetsen methode.
Ik hou vast en doe haar opzij, vriendlief verwijdert en vermoord teek, snoepje erin klaar.
Scott laat t inmiddels maar gebeuren...
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3228981
Gut wat zijn katten dan makkelijk. Ik spot/voel een teek, zet katlief op schoot en 3 seconden later is de teek eruit. Of zelfs als ze liggen te slapen, voordat ze wakker zijn heb ik dat rotbeest al te pakken. Tenzij op gevoelige plaatsen (oogrand/lip/oor), dan duurt het iets langer.
Door TomsBorders
#3228985
als pup was Kaya best wel lastig omdat ze niet graag aangeraakt werd en het vooral een speelbijt sessie werd haha.
dus gewoon rustig vastgehouden en weer losgelaten, steeds kleine stapjes zoals gemeld en nu haal ik ze eruit, kaya voelt zich opgelucht, ruikt er even aan en dan krijg ik een lik in mijn gezicht en is alles weer goed.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3229097
Bandit had moeite met stil blijven.
Als ik de haren opzij doe om de teek bloot te leggen, beweegt Bandit al en kan ik weer opnieuw beginnen.
Lief praten en zeggen dat hij even moet blijven werkt wel.

Als ik de tekentang pak, pak ik meteen iets lekkers en een leeg bakje o.i.d. waar de tang+teek in kunnen.
Hierdoor is de teek na verwijderen snel veilig weg en kan ik Bandit meteen belonen. :)

Als Bandit blijft wurmen, ben ik streng en zeg: blijf! en druk even met mijn vingers waarmee ik de haren weghoud.
Onderwijl wel lief praten en zeggen hoe braaf hij is dat hij dan stil blijft.

Zo lukt het meestal wel. :)
Door jasmijn
#3229387
Lazy Garfield schreef:Ik sprak vandaag iemand die heeft NexGard van zijn dierenarts gekregen.
http://www.nexgardfordogs.com/Pages/index.aspx
Is dat net zulke troep als Comfortis en Bracecto?
Lijkt me wel als je leest wat de voorkomende bijwerkingen zijn, overgeven, droge/schilferende huis, diaree, lusteloos en verlies van eetlust :-\

Heel eerlijke lijkt het me niet echt fijn spul om op je hond te gooien, zeker niet als ze bijna nooit teken heeft
Door src_esther
#3229561
jasmijn schreef:Lijkt me wel als je leest wat de voorkomende bijwerkingen zijn, overgeven, droge/schilferende huis, diaree, lusteloos en verlies van eetlust :-\

Heel eerlijke lijkt het me niet echt fijn spul om op je hond te gooien, zeker niet als ze bijna nooit teken heeft
Ook de Important Safety Information lijkt me al een aanwijzing dat geen onschuldig pil(letje) is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door