Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elvira
#3223241
Heeft er iemand ervaring met nieuwe pet paspoorten voor een "oudere" hond. Het paspoort van Monty was vol (de plek voor de gezondheidsverklaringen). Nu heeft de dierenarts een nieuw paspoort voor hem gemaakt en bij de datum van aanbrengen/lezen transponder de datum gezet dat ze het paspoort maakte. Toen we naar Engeland gingen werd er gezegd dat deze datum niet goed was, maar omdat we het oude paspoort bij ons hadden, mochten we gelukkig wel door. Nu ben ik naar de dierenarts geweest om het aan te laten passen, maar dat willen ze niet doen : ze hebben zelf de chip niet aangebracht, dus kunnen ze die datum er niet in zetten. Maar volgens mij moet de datum van chippen er in staan omdat die voor de datum van de Rabiës enting moet zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3223259
Geen ervaring met dit paspoort, maar wel met de paarden last van volle boekjes.
En mijn advies: neem altijd beide boekjes mee. Want het is een drama.
Zo ook met de chip die erin staat.

Naar mijn idee hoort het zo te zijn dat het nieuwe paspoort dezelfde gegevens heeft dan het oude paspoort. Want de identiteit van je hond is niet veranderd.
Maar ik moet je zeggen: ik heb dat ooit 1 keer gehad met 1 van onze paarden en het is echt altijd een drama gebleven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3223269
Beetje raar hoor, wij hebben ook ooit een nieuw paspoort moeten maken en daar werd gewoon de datum van chiponbrwng ingevuld, daar wordt immers naar gevraagd, niet naar wanneer dat boekje is aangemaakt. Ik vind het gewoon erg knullig, want voor hetzelfde geld was je reis mooi in het water gevallen. Hun hebben iets fout ingevuld, dus ze lossen het maar op.
Door Lil
#3223399
Ja, hoor hondlief is oud genoeg geworden en dus waren de blaadjes inderdaad op.

Datum enting was in beide boekjes gewoon hetzelfde. Ook nooit problemen gehad. het eerste jaar beide boekjes meegenomen en vanaf het tweede jaar alleen nog maar het nieuwe.
Door Parelridder
#3223420
Elvira schreef:Heeft er iemand ervaring met nieuwe pet paspoorten voor een "oudere" hond. Het paspoort van Monty was vol (de plek voor de gezondheidsverklaringen). Nu heeft de dierenarts een nieuw paspoort voor hem gemaakt en bij de datum van aanbrengen/lezen transponder de datum gezet dat ze het paspoort maakte. Toen we naar Engeland gingen werd er gezegd dat deze datum niet goed was, maar omdat we het oude paspoort bij ons hadden, mochten we gelukkig wel door. Nu ben ik naar de dierenarts geweest om het aan te laten passen, maar dat willen ze niet doen : ze hebben zelf de chip niet aangebracht, dus kunnen ze die datum er niet in zetten. Maar volgens mij moet de datum van chippen er in staan omdat die voor de datum van de Rabiës enting moet zijn.
Honden mét stamboom worden gechipt door de Raad van Beheer. De pups krijgen vervolgens een paspoort van de 1e da die ze vaccineert. Die noteert daarin de gegevens t.a.v. chip. Checkt dus ook of 'ie de chip kan vinden, vermeld de datum van chippen, enz.
Wat bedoelt deze da nou, vertrouwen ze hun collega niet die de chip zette of in het 1e paspoort registreerde? Of denken ze dat jij met een vervalst paspoort kwam? ;) De da kan gewoon de chip aflezen, zo vast stellen dat het paspoort hoort bij jouw hond en daarop de gegevens overnemen.
Ik zou terug gaan en een (kosteloze!) correctie van de gemaakte fout eisen: een ander paspoortje (geen geknoei in de huidige, gewoon een nieuw boekje!) wat ze correct invullen. En het 1e exemplaar wel bewaren, zoals Marloes adviseert, voor het geval er ondanks alles ooit nog ergens twijfels over zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door